Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

SaS: podpora ľudí so zdravotným postihnutím

23.05.2010

Diskusia (21 reakcií)

23.05.2010 | bubkoch

je naozaj nutne platit dan z prijmu z celeho hrubeho prijmu, t.j. platit dan z prijmu aj zo zaplatenych odvodov ?

23.05.2010 | Jozef Referendum Mihál

? Daň z príjmu sa bude platiť z príjmu. Rozdiel oproti dnešku je ten, že odvody nebudú znižovať základ dane. Prípadné ďalšie debaty si dovolím vopred uzavrieť konštatovaním, že výsledný príjem zamestnanca bude v priemere o 15% vyšší ako dnes a to je podstatné.

24.05.2010 | bubkoch

otazka znie PRECO bude nutne platit dan z prijmu aj zo zaplatenych odvodov ? teda preco odvody nebudu znizovat zaklad dane ? co je na om logicke a spravodlive ?
a prosim tu demagogiu o vyslednom vyssom prijme uz neopakujte, je to sice pravda, ale neustale zabudate povedat B, teda co za ten v priemere o 15% vyzsi prijem zaplatime

25.05.2010 | Jozef Referendum Mihál

OK, ak žijete z podielov na zisku, príjmov z prenájmu, prípadne ste súčasťou šedej zóny, zaplatíte to Vy.

25.05.2010 | bubkoch

sorry ale neustale zahmlievate a neodpovedate priamo na otazky ...
takze este raz:
PRECO bude nutne platit dan z prijmu aj zo zaplatenych odvodov ? teda preco odvody nebudu znizovat zaklad dane ? co je na om logicke a spravodlive ?

okrem toho, som obycajny zuamestnanec, takze ziadne zvysenie dani ktore sa dnes neplatia sa ma netyka, ak som napisal ze "co za to zaplatime", myslem som na ovela nizsi dochodok z I.piliera, stratou narokov na nemocenske, podporu v nezamestnanosti a dalsie davky ktore existuju dnes, ale vy to dobre viete, len o tom mlcite, zvysenie prijmu o cca 10% zaplatime daleko vyssou cenou, v OB sa celkove danove a odvodove zatazenie NEZNIZI, v mnohych pripadoch dokonca ZVYSI, vami spominane zvysenie prijmu je len vo vyske cca zdaneneho OB, ktorym kompenzujete vyssie spominanu stratu dnesnych dávok, hlavne DOCHODKU z I.piliera

25.05.2010 | rgu

Ze o odvody sa znizuje zaklad dane je pekne, ale nehorazne to komplikuje administrativu pri preplatkoch nedoplatkoch na odvodoch, ktore treba v dalsom roku dodanit, ci dostat naspat dan. Ak vo vysledku zostane vacsi cisty prijem je to jedno, ze odvody sa zdanuju.
1. pilier v podstate krachol je to pyramidova hra, ale pyramida sa obracia. Hore je pomaly sirsia ako dole - uz tento rok sa vybralo na odvodoch menej ako sa rozdalo dochodcom - aj keby cast platieb nesla do 2. piliera. Treba si pozriet grafy "vekove pyramidy" na stranke statistikeho uradu a zamysliet sa. http://portal.statistics.sk/showdoc.do?docid=4125
Pre 30-40 rocnych zamestnancov je sucasny system ciste zdieranie, lebo platia vela, ale dostanu velmi malo lebo na nich budu v case ich dochodku platit 1-2 pracujuci a nie 3-4 ako doteraz.
Sucasny system bez reformy moze zostat, iba ak dochodkovy vek sa posunie rychlo k 70-ke.

23.05.2010 | fpavlik

Takze.. dnes napr. clovek dostane kompenzacny prispevok na prevadzku osobneho motoroveho vozidla 30,93€.

V OB, clovek dostane 0,17 nasobok ZM, cize nieco okolo 31€. Lenze v OB tie peniaze este musi zdanit a zaplatit odvody. Cize z 31€ cloveku ostane cca 19,50€.

Suma sumarum 31-19,50 = MINUS 11,5 EUR
.........................................
Dalsi priklad... dnes napr. clovek dostane prispevok na kupu osobneho automobilu cca 6640€.

V OB, clovek dostane kazdy mesiac 0,43 nasobok ZM, cize nieco okolo 79,50€. Ked zaplati dan a odvody, ostane 50€. Za 7 rokov to mame 4200€.

Suma sumarum 6640-4200 = MINUS 2440 EUR
..........................................

Pan Mihal, toto je ten super program strany SaS pre ZTP?
Prestante si konecne z ludi robit dobry den.

23.05.2010 | Jozef Referendum Mihál

Pán Pavlík, zabudli ste vyhodnotiť fakt, že každý invalid okrem toho má nárok na sumu životného minima a invalid vo veku od 15 do 65 rokov sumu kompenzácie (náhrady) príjmu v rozmedzí od 1,6 do 4 násobku životného minima. Zabudli ste zhodnotiť fakt, že nikto nebude invalidov šikanovať a nútiť ich nosiť XY potvrdení kvôli každej dávke. Naviac nikto invalidovi uvedené dávky nevezme, ak si dovolí povedzme šikovnou hlavou čo to zarobiť.

24.05.2010 | fpavlik

Ano pan Mihal? Naozaj?
Aj dochodcovia dostanu zakladnu statnu davku a vyrovnavaci dochodok v SUCASNEJ vyske dochodku? Asi nie.
Dochodcovia dostanu zakladnu statnu davku + vyrovnavaci dochodok tak, aby vyska dochodku ostala nezmenena (podla sucasnych informacii).

Takze ano, pre dochodcov, ktori poberaju kompezacne prispevky to bude znamenat TAZKY MINUS.

Mate vycislene kolko to vsetko bude stat v systeme OB?
Da sa to porovnat so sucasnym stavom?
Tieto cisla by boli velavravnejsie.

25.05.2010 | rgu

Pan Pavlik by rad rozdaval, ale na rozdavanie treba aj tie peniaze odniekoho zobrat. Takze sam rad dobrovolne daruje 2/3 svojho prijmu statu aby niekolko zbytocnych uradnikov rozhodlo koho podporia a koho nie.
A ak prave jeho rodicom sa nedostane to, co by ocakaval, nema im z coho ani on sam pomoct. Lebo stat ho zdiera.
Kedysi fungovala rodinna spolupatricnost a deti sa postarali o svojich rodicov priamo. Stat to nerobi najlepsie a robi to draho! Takze treba rozumne zhodnotit, co a komu zaplati stat.
A ludom unika ze Europa starne - nie je mozne uzivit rastuci pocet dochodcov bez znizenia standardu ci zvysenia doch. veku. A zdravtna starotlivost je nakladna. Je to velky a bude coraz vacsi problem a malo sa o nom hovori lebo pekne riesenia nie su.

26.05.2010 | fpavlik

Nuz, pointa je niekde inde.
Pointa je, ze pan Mihal by mal priznat, ze budu kratit dochodcom kompenzacne prispevky o cca 37% oproti sucasnosti. 37% menej nie je zanedbatelna suma. A nie tu hovorit o niekom ZTP, kto dostane 1500€ v cistom - takych ludi bude aj tak zanedbatelne mnozstvo.
Ak chcu hrat fer, tak nech hraju fer. Zatial z mojho pohladu hraju viac demagogicky ako fer. Aj napriek tomu, ze pan Mihal prislubil, ze sa vo svojich clankoch bude venovat aj ludom, ktori nieco stratia. Zatial tak ani v jednom (dufam ze mu nekrivdim) neurobil, cim ma sklamal.

28.05.2010 | rgu

Je to nad moje casove moznosti skumat indvalidne dochodky. SaS nebude zmeny robit sama, to by musela ziskat 50% vo volbach. Urcite bude mat oponenturu. Ale ma komplexny navrh ktory sa da kritizovat a upravovat. To je obrovsky pokrok mat zaklad na ktorom sa da stavat, o ktorom sa da bavit. Ved o com by si pisal blogy na Sme keby nebol OB tak rozpracovany? :) SDKU si moc nerozobal lebo nebolo velmi co. Iny maju iba ciastkove riesenia, ktore netvoria cely system.
Mimochodom kolko penazi dostane teraz chudak so svalovou distrofiou?
A demagogia? Nuz tazko bojovat s Ficom, ktory slubi krasne zajtrasky bez zadrhelov a moznych ale...
Velka cast volicov nie je dostatocne rozumna aby hladala aj minusy a chapala veci komlexnejsie...

24.05.2010 | ibodka

Je to ten istý odvodový bonus, o ktorom sa na www.sulik.sk píše "Invalidná štátna dávka v maximálnej výške 400 % ŽM je náhradou za dnešné kompenzácie ZŤP, za invalidné dôchodky (nie tie, ktoré sú už dnes priznané), za dotácie chránených dielní a za pokuty za nezamestnávanie invalidov." Vy píšete o 3krát vyššej čiastke. Sulík píše "Systém odvodov a sociálnych platieb sa total brutal zjednoduší .. počet parametrov znížime z 291 na 19..". Vy neznižujete parametre, ale pridávate. Každý vyjadríte aj koeficientom a potom to sčítate a tak pridáte ďalší parameter.
-
A zabudli ste doplniť, že niektoré kompenzácie budú mať koeficient 0,00. Ako to napríklad o príspevku na opatrovanie priznal p. Bódy, na konci diskusie http://blog.sme.sk/diskusie/1665216/1/Odvodovy-bon­us--je-mozne-postihnutych-pausalizovat.html . Koľko očakávate, že bude ľudí, ktorí prídu o príspevok na opatrovanie a nebudú môcť prejsť na osobnú asistenciu?

24.05.2010 | majovrabel

Asi vynimocne nesuhlasim s p. Pavlikom a pre ZTP sa mi to zda byt dobre vymyslene. Kazdopadne ma zaujima, ze ci sa budu/nebudu menit podmienky. Napriklad si zoberme cloveka, ktory nema odpracovanych 5 z 10 rokov a je 75% invalid. Podla dnesneho systemu nedostava nic, tusim nejakych 100 euro ako podporu v hmotnej nudzi. Ako by sa to zmenilo v OB? Dostal by vobec nieco? Nedostal by nic? Dostal by viac alebo menej?

24.05.2010 | majovrabel

... a je to ten populisticky rozmer... vsetci dostanu viac... prezentuje sa, ze pre kazdeho to je vyhodnejsie a podobne... Napriklad Matovic podstatne upravil svoj "zakladny statny prijem" a povedal by som, ze uz je to takmer ako OB s drobnymi rozdielmi. Zakladny statny prijem je vyssi ako OB, krati sa 20% a to maximum pre odvody je vyssie ako v pripade OB. On ale tvrdi, ze to lepsie pre tych co zarabaju menej, od urcitej hranice je to uz vlastne jedno, lebo clovek nedostane viac.

Hoci pre mna osobne to moze byt jedno, lebo ako zivnostnik, ci spolocnik v s.r.o to urcite bude nevyhodnejsie tak ci tak, sposob prezentovania zakladneho statneho prijmu sa mi viac paci.

25.05.2010 | Jozef Referendum Mihál

Pre koho OB nebude výhodný? Napríklad pre mňa, keďže dnes z autorských honorárov neplatím sociálne odvody a z podielov na zisku v s.r.o. žiadne odvody.

27.05.2010 | majovrabel

presne o tom hovorim:-) Ako sa mozete pytat taku otazku, ked prikladov bolo uz dost vela aj v pripade socialne slabsich skupin...

http://blog.etrend.sk/mihalblog/2010/05/02/smer-vs­-sas-podpora-mladych-rodin/diskusia

- hned prvy priklad... ja som ho rozviedol este nizsie.

Do dnesneho dna som nenasiel ako to bude s tymi studentami zo socialne slabsich rodin, ktory teraz mohli studovat len vdaka brigadam (z ktorych mali 100%), ktore sa zacnu zdanovat od prvej koruny a z ktorych sa budu platit odvody.

http://blog.etrend.sk/mihalblog/2010/03/27/odvodov­y-bonus-porovnanie-so-sucasnym-stavom-%E2%80%93-po­istne-na-zdravotne-poistenie/diskusia

napriklad moj prispevok z 28.3 ako reakcia na vetvu, ktoru zacal p. Pavlik.

Ale nejde tu o konkretne priklady, pretoze jednotlive nastavenia sa mozu zmenit. Napriklad ak Matovic kedysi spominal odvody okolo 28%, teraz uz pouziva tie Vase, napriek tomu jeho model nie je uplne totozny s Vasim.

Co mi ale naozaj vadi je ta prezentacia, ako to p. Pavlik spomenul. Preco sa chcete tvarit, ze to je pre vsetkych vyhodne, okrem tych zlych podnikatelov? Ani pre zamestnanca to nemusi byt naozaj vyhodne. Napriklad mu date o par euro viac, ale jeho sef to moze pouzit ako dovod, preco mu nezvysi plat, ked o to poziada. Dalej ked mu ho naozaj zvysi, zvysi mu ho o nizsie percento (samozrejme do urcitej vysky).

A Vas priklad nie je spravny, ako som Vas uz raz na to upozornil. Pokial viem, ako poslanec dosiahnete maximum uz poslaneckym platom, cize ziadne dalsie odvody zo svojich prijmov platit nebudete. Ano suhlasim, ze v terajsej situacii by to pre Vas nemuselo byt vyhodne, ale v case ked by sa to schvalovalo, bude Vasa situacia ina.

27.05.2010 | majovrabel

K vysvetleniu: "Dalej ked mu ho naozaj zvysi, zvysi mu ho o nizsie percento (samozrejme do urcitej vysky)." - zvysi mu o rovnaku vysku, po novom sa v cistom zvysi o menej ako teraz, hlavne pri nizsich platoch.

25.05.2010 | ibodka

Nezabudli ste doplnit, ze niektore kompenzacie, aj ked sa dnes vyplacaju v niekolko-sto eurovej vyske, budu mat koeficient 0,00? Ako to napriklad o prispevku na opatrovanie priznal p. Body, na konci diskusie http://blog.sme.sk/diskusie/1665216/1/Odvodovy-bon­us--je-mozne-postihnutych-pausalizovat.html . Kolko ocakavate, ze bude ludi, ktori pridu o prispevok na opatrovanie a nebudu moct prejst na osobnu asistenciu?

27.05.2010 | majovrabel

Zo vsetkych mojich komentarov to moze vyzerat, ze som proti odvodovemu bonusu alebo nebodaj proti SaS. Preto skusim napisat svoj prispevok trochu inak.

Na odvodovom bonuse sa mi paci to, ze by sa vsetko riesilo jednou davkou namiesto milion roznych davok. Tiez by som bol urcite rad, keby sa zjednotil vyber dani a odvodov a tym padom by nebolo tolko byrokracie a papierovaciek.

Chyba mi prave to, akym sposobom SaS mysli na podnikatelov, ci uz zivnostnikov alebo majitelov s.r.o, ktory po zavedeni odvodoveho bonusu o peniaze pridu, lebo to vraj nie je fer, ked si majitel s.r.o moze vyplatit podiely na zisku bez platenia odvodov.

Mna ako podnikatelia trapia aj ine veci ako odvody. A preto by som uvital clanok v zmysle, tu sice o peniaze mozete prist, ale namiesto toho Vam dame nieco co Vam zjednodusi zivot.

1, Napriklad ma trapi neplatenie. Myslim, ze na nezaplatenych fakturach som prisiel o viac, ako by som prisiel na odvodovom bonuse, ak by som mal doplatit spatne od zaciatku podnikania. Viem, ze toto je problem mnohych podnikatelov. A ked sa to rozhodnem riesit sudne, tak sa to uz vyse roka natahuje a stale nemam vysledok a to mi uz odporca povedal, ze nezaplati, ani ked o tom rozhodne sud, takze ani sudom mi to neskonci.

2, Dalej ma trapi napriklad byrokracia okolo hypotek. Danovy urad mi neposle potvrdenie na inu adresu ako adresu trvaleho pobytu a kedze nebyvam v meste trvaleho pobytu, tak musim postou poslat ziadost, nasledne mi ju do vlastnych ruk poslu na trvalu adresu potvrdenie. Do vlastnych ruk mi je samozrejme nanic, kedze som v Ziline. Takze musim splnomocnit rodicov, aby mi to mohli prebrat a nasledne poslat. A kedze ako zivnostnik to mam s hypo tazsie a napriek roznym modelom to vyzeralo, ze hypo dostanem uz pred 2 rokmi, tak celu proceduru som v priebehu 2 rokov s roznymi bankami absolvoval asi 10 krat. Tu by mi stacilo, aby sa schvalilo standardne tlacivo z danoveho uradu, ktore by musela kazda banka akceptovat a aby mi to potvrdenie mohol prebrat rodic, pripadne aby mi ho poslali aj na inu adresu ako je adresa trvaleho pobytu.

20.06.2010 | laso

1516 EUR mesacne ????, ked dnes dostane taky isty do 200???

taky populizmus tu snad este nebol

Aký je to pocit, keď váš blog kúpi Penta

Nepríjemný. A preto si práve čítate posledný článok na blog.etrend.sk/mihalblog Štatistika Najskôr...

13.09.2014 | Jozef Mihál | čítanosť: 20935 | 57

Ako Vás pán Fico klame

Úspech Roberta Fica bol vždy založený na populizme, zneužívaní ľudí a klamstve. Tu sú tri aktuálne príklady ako Vás pán Fico klame. Mladí ľudia Pán premiér...

24.08.2014 | Jozef Mihál | čítanosť: 10531 | 28

Jozef Mihál

Jozef Mihál
  • Počet článkov: 324
  • Priemerná čítanosť: 12584
  • Priemerná diskutovanosť: 18
  • RSS blogu

O blogu

Poslanec NRSR (SaS)