Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Odvody z dohôd na sociálne a zdravotné poistenie od 1.1.2013

19.09.2012

Diskusia (42 reakcií)

19.09.2012 | Pavol Čižmárik

Pozdravujem.
Otazka: ako mam ako zamestnavatel 1. 1. 2013 vediet, ci "ostatny dohodar" bude mat pocas roka pravidelny alebo nepravidelny prijem? Zvlast pri dohode o vykonani prace?

19.09.2012 | Jozef Mihál

Ako zamestnavatel sa predsa so zamestnancom na dohodu dohodnete na zaciatku, ci odmena bude vyplacana pravidelne kazdy mesiac (pravidelny prijem) alebo inak - napr. az po skonceni prace, raz stvrtrocne a pod. (nepravidelny prijem).

19.09.2012 | Pavol Čižmárik

Vdaka, pochopil som.

Najskor som uvazoval v rovine slabej predvidatelnosti potreby zamestnat brigadnikov na dohodu.

20.09.2012 | secu

takze ak tomu rozumiem spravne, zmysel celej reformy bol:
1. ziskat lacno peniaze od dohodarov do socialnej poistovne
2. znevyhodnit pracu na dohodu

k bodu 1:
a| poberatelom dochodku sa bude zvysovat dochodok s kazdym odrobenym mesiacom, pri ktorom odvadzaju starobne poistenie?
b| student, ktory zarobi v 16. rokoch 100EUR a tym padom si musi zalozit ucet v dss?
c| cloveku, ktory bude pracovat 15 rokov nepravidelne na dohodu a dosiahne dochodkovy vek, bude priznany dochodok?

20.09.2012 | Jozef Mihál

a) ano, poberatelom dochodku sa takto bude zvysovat dochodok, odpoviem v zmysle Vasej otazky:

Za kazdy odpracovany mesiac a za kazdych 100 eur zarobku mesacne sa im dochodok zvysi priblizne o 5 centov. Ak by napriklad dochodca na dohodu pracoval cely rok s rocnym zarobkom 10000 eur, dochodok by sa mu za to zvysil o 5 eur. Poziadat o zvysenie dochodku moze pracujuci dochodca az po skonceni prace a maximalne raz do roka.

b) Moze, nemusi, ma cas do 35 rokov. Cim skor si ucet zalozi, tym viac si naspori na dochodok v II. pilieri.

c) Ak spolu odpracuje najmenej 15 rokov, bude mat narok na dochodok zo SP.

20.09.2012 | maxi

bod a.) poberateľ dôchodku prispieva podľa nového zákona nasledovne: Starobné poistenie – zamestnanec 4%, zamestnávateľ 14% = 18%. Pri ročnom zárobku 10 000 = 1 800eur odvody na starobné postenie. Dôchodok sa mu zvýši o 5eur .... 12*5 = 60eur ročne ... koľko rokov by mal poberať dôchodok aby sa mu vložených 1 800eur vrátilo? 1 800/60= 30rokov .. by musel ešte žiť aby sa mu uvedený vložený kapitál do starobného dôchodku vrátil späť.
Toto je až absurdné ...

23.09.2012 | Jozef Mihál

Zabudli ste na rezervny fond, ktory plati zamestnavatel, 4,75% a platby don su sucastou dochodkoveho poistenia.

Cize pri 10000 eurovom zarobku su odvody nie 1800 eur ale 2275 eur...

20.09.2012 | Ratataplán

Pán Mihál, konečne sa začínate prejavovať ako konsolidovaný odborník, a nie ako krikľúň a oponent za každú cenu a v každej veci, v každej chvíli.... to bolo nesympatické od Vás......
Tu treba ale podotknúť, že vláda zabránila únikom z veľkých peňazí, ktoré si "dohodli" dohodári rádovo vo výške niekoľko tisíc € mesačne...to by bolo fajn. Ale fajn nie, ak ide vláda vytiahnúť peniaze od študentov, dôchodcov a dohodárov ktorí majú príjem z dohody len niekoľko pár desiatok €. Vláda mohla ked sa cíti taka sociálna, zdaňovať od určitej výšky tieto píjmy, napr. od 200.-€ mesačne. Tak by bola férová a sociálna,ako o sebe rada vyhlasuje. Takto je to iba obyčajné výpalnictvo.
Zmysel uvedenej pereš-trojky je nepochopitelný.

20.09.2012 | hulo11

No neviem, podľa mňa by pribudli špekulanti, ktorí by mali dohodu na 200€ a zbytok by brali na ruku. Nie že by to nemohli robiť aj v schválenom systéme, ale asi to napadne menej ľudí.

20.09.2012 | Ratataplán

...ale iste...súhlasím s Vami..ale taký istu fintu môžu a mohli využívať i doposiaľ...každý zákon sa dá obísť.. to je jasné.
Ale toto by aspoň nezaťažovalo študentov, dôchodcov a príjemcov do 200 €. Ostané je vecou daň.úradov.

20.09.2012 | hulo11

Mihála nemusím, ale toto boli užitočné informácie a výborné promo pre semináre. Má u mňa malé nenápadné plus.

20.09.2012 | maxi

Ďakujem za fantastický prehľad.
Mám však otázku ak sa zamestnám na dohodu s pravidelným príjmom napr. 200eur odvádzam plnohodnotné odvody, ale do dôchodkového zabezpečenia sa mi znižuje výpočet priemerného osobného mzdového bodu na 0,25 (blog: Odvody z dohody Vám môžu pokaziť dôchodok). Ak však uzatvorím riadnu pracovnú zmluvu na 2hodinový pracovný úväzok tiež s 200eur príjmom aj v tomto prípade sa znižuje osobný mzdový bod na výpočet dôchodku?

20.09.2012 | Jozef Mihál

Ano, je jedno, o aky pracovny vztah ide, dolezite je, ze pri oboch vznika povinne dochodkove poistenie a pri tak nizkom prijme bude aj adekvatne nizky osobny mzdovy bod. V suvislosti s ocakavanym velkym narastom takto dochodkovo poistenych ludi (dohodarov) je potrebne urychlene zmenit filozofiu vypoctu novopriznavaneho dochodku.

20.09.2012 | maxi

So zmenou filozofie výpočtu dôchodku s Vami súhlasím. Ja som mala 20 rokov nadpriemerný plat s maximálnym vymeriavacím základom, v roku 2010 firma zatvorila a viac sa mi oplatí vôbec nepracovať ako si znížiť existujúci základ na dôchodok.

20.09.2012 | Pavol Čižmárik

NO to sa uz tesim na navrh noveho vypoctu. Ja by som videl riesenie v MOZNOSTI skrtnut jeden najhorsi OMB spolu s jednym najlepsim OMB...tymto by bolo osetrene, ze POMB je u niekoho zdecimovany 1rocnou pracou na minimalny uvazok alebo dlhodobou PNkou (napr. kvoli rizikovemu tehotenstvu, urazom s dlhou dobou liecenia a pod.).

Nateraz si ine riesenie ani neviem, resp. nechcem predstavovat...v obave, ze dojde k nespravodlivosti storocia...kedy budu raz na rovnaku (solidarnu) ciaru postaveni ti, co cely zivot platili s tymi, co cele roky spekulovali, platili odvody z minimalnych VZ alebo striedali pracu, PN, podporu a znova dookola.

21.09.2012 | hulo11

Mne sa viac pozdáva riešenie, že by sa za obdobie, keď človek nepracoval, počítal mzdový bod 0 a zvýšila by sa hodnota dôchodkovej jednotky.
Teraz je nevýhodnejšie zamestnať sa pred koncom roka a pracovať pár rokov za nízku mzdu, ako nepracovať vôbec. Ako sa písalo v diskusii k minulému Mihálovmu blogu - nízky príjem za daný rok kazí priemer, nulový príjem za daný rok sa do výpočtu nezapočítava.

20.09.2012 | sona08

pan Mihal, co by ste povedali na zrusenie dohod a mesacnej minimalnej mzdy a nahradili tieto dva instituty (respektive ich spojili cez) radsej minimalnou hodinovou mzdou, ktora by bola zavisla od veku (napriklad do nejakych 35r - najma studenti a cerstvy abs. - a od 50r - starsi ludia, ktori si privyrabaju by bol a nizsia).

20.09.2012 | Jozef Mihál

S rusenim dohod nesuhlasim, su zauzivanym pravnym vztahom pri zamestnavani napriklad v roznych neziskovkach, centrach volneho casu, pri skolach, zaujmovych zdruzeniach, sportovych kluboch, spolocenstvach vlastnikov bytov a pod.

Minimalna mzda by sa mala nahradit subehom mzdy a statnej davky - tzv. medzitrh prace, ci v komplexnej podobe zavedenia odvodoveho bonusu. To je dobre riesenie pre zamestnanost a pre postupne a prirodzene zvysovanie prijmov pracujucich.

20.09.2012 | sona08

no neviem, prijmy statneho rozpoctu su zavisle od vyberu dani a tento je postaveny u nas konkretne na zdanovani zavislej prace, prijmy z ktorrej vsak u nas tvoria iba 37.5% HDP. Pokial zavediete medzitrh prace v prostredi, kde je HDP struktura vyrazne nerovnomerne rozlozena v prospech sukromneho kapitalu, neviem, ci to relane niecomu pomoze. U nas mzdy nie su nizke kvoli tomu, ze podnikatelia nemaju peniaze, je to kvoli tomu, ze su u nas mali a stredni podnikatelia (ktorych je vacsina) nakladovo znevyhodneni oproti podnikatelom velkym. Nebolo by lepsie zaviest nizsie danove pasmo pre malych a str. podnikatelov, aby na vyssie mzdy a zamestnavanie ludi realne mali?

30.10.2012 | otazka

Dobrý deň,

chcela by som sa opýtať, som poberateľkou rodičovského príspevku, od januára 2013 by som chcela pracovať na dohodu o pracovnej činnosti..aké odvody by sa vzťahovali na mňa ako na zamestnanca a aké na môjho zamestnávateľa?

Ďakujem Vám za odpoveď.

21.09.2012 | torbjorn1

ja szčo( a spolu so mnou niekoľko stotisíc živnostníkov) som dostal ako dotáciu na moje pracovné miesto ktoré si sám tvorím vyššie dane a odvody.
-----------------------------
Nasledujúcim bohatým firmám ide Fico schváliť dotáciu vyše 3 miliardy korún na " oproti počtu szčo zopár pracovných miest" :
Delta Electronics (Slovakia), s.r.o., Dubnica nad Váhom, kde spoločníkom je napríklad DET INTERNATIONAL HOLDING LTD, Scotia Centre 4th Floor, George Town, Grand Cayman, Kajmanské ostrovy.

Fagor Ederlan Slovensko, a.s., Žiar nad Hronom; odbočka španielskeho Fagor Ederlan Group, ktorá sa na Group stránkach chváli tržbami 541 miliónov EUR za rok 2009 a predpokladanými investíciami na rok 2010 vo výške 66 miliónov EUR. Pričom slovenská odbočka má niečo, čo sa ani nedá nazvať web stránkami, ale to len tak na okraj.

EKOLTECH spol. s r.o., Lučenec, eseročka z Lučenca vyrábajúca pre švédsky gigant IKEA so základným imaním menej ako 17.000 EUR, možno hrá svoju úlohu aj fakt, že podnikatelia, ktorí stoja za Ekoltechom, stoja za viacerými firmami v tomto kraji, a že ich je požehnane. Ale o situácii tam viem prd a tak sa k tomu viac nevyjadrujem.

Mühlbauer Technologies, s.r.o., Nitra, člen Mühlbauer Holding AG & Co, pričom Interim Group Report z Q2 ukazuje nárast pracovných miest v celej skupine o 12,5 % a trend nárastu tržieb.

Bekaert Slovakia, s.r.o., Sládkovičovo, belgicko-holandský alebo holandsko-belgický Bekaert Holding, o ktorom sme sa mohli na začiatku roka dočítať, že „len pred vlaňajším letom spúšťal v závode v Sládkovičove nové linky na úpravu drôtov, ktoré zdvojnásobili jeho celoročné výrobné kapacity. … Teraz v ňom chystá ďalšiu investíciu… Nová investícia do výroby výstuží pre pneumatiky bude firmu stáť zhruba 15 miliónov eur a prácu v rozšírených prevádzkach nájdu takmer tri stovky nových zamestnancov“. Kde sa stala chyba?

Mondi SCP, a.s., Ružomberok, súčasť papierenského giganta Mondi Group, štátopodnikateľ Ing. Milan Fiľo ako podpredseda dozornej rady určite určuje správny SMER. Poznávacie znamenie: Akcie na doručiteľa.

Magneti Marelli Slovakia, s.r.o., Bratislava, pre zmenu Talianska odbočka, ktorá žiada úbohých 27,5 milióna EUR na odpustkoch za to, že za šesť rokov vytvorí 600 miest v okrese Košice-okolie.

Continental Automotive Systems Slovakia, s.r.o., Zvolen, nemecký Continental AG, pod celým koncernom je zamestnaných zhruba 150.000 ľudí.

Samsung Electronics Slovakia, s.r.o., Galanta, svetoznámy kórejský producent všetkého možného, ale hlavne elektroniky. Podľa účtovnej závierky za rok 2011 stúpol zisk za obdobie po zdanení zo 118 miliónov EUR v roku 2010 na 164 miliónov EUR v roku 2011.

29.11.2012 | Apoléna

Dobrý deň, ak uzatvorím so zamestnancom dohodu o pracovnej činnosti na celý rok a uvediem v nej, že bude mať odmenu vyplácanú mesačne a on náhodou niektoré mesiace nebude pracovať z dôvodu, že nebudem mať pre neho prácu (mám viacero dohôd - aby sa "neprešvihli" hodiny). Takýto dohodár je s pravidelným alebo nepravidelným príjmom?

27.12.2012 | bagader

Dobrý deň. Som výsluhový dôchodca ,ktorý nedvršil starobný dôchodkový vek s mesačným dôchodkom 260 eur. privyrábam si na dohodu nepravidelne mesačne od 60-100 eur. Aké budem mať presne odvody od 01.01.2013, a kde všade sa musím prihlásiť? Alebo úplne stratím aj tú maličkú možnosť privyrobiť si? My tu na východe Slovenska už máme zomrieť od hladu?

27.12.2012 | Jozef Mihál

RE: bagader

Pozrite v článku info týkajúcu sa...

Ostatní dohodári s nepravidelným príjmom:

Starobné poistenie – zamestnanec 4%, zamestnávateľ 14%
Invalidné poistenie – zamestnanec 3%, zamestnávateľ 3%
Garančné poistenie – zamestnávateľ 0,25%
Úrazové poistenie – zamestnávateľ 0,8%
Rezervný fond – zamestnávateľ 4,75%
Zdravotné poistenie – zamestnanec 4%, zamestnávateľ 10%
Spolu – zamestnanec 11%, zamestnávateľ 32,80%

Čiže - budete platiť 11% odvody z príjmu na dohodu. Zamestnávateľ bude k Vašej odmene musieť pridať na odvodoch 32,8%, čo môže znamenať, že Vám zníži aj to, čo zarobíte, respektíve predpokladám, že Vás zamestnávatať nebude vôbec.

Na poslednú otázku si prosím žiadajte odpoveď na Úrade vlády u pána Roberta Fica.

04.01.2013 | alex1978

Dobry den, pan Mihal.
Pracujem na dohodu popri rodicovskej dovolenke s pravidelnym mesacnym prijmom pre svojho povodneho zamestnavatela. Od tohto roku sa z dohody odvadzaju aj odvody na socialne poistenie. Kedze planujem dalsie tehotenstvo, zaujimalo by ma, ci prijem z terajsej dohody bude mat vplyv na vysku materskeho prispevku (dajme tomu by sa dieta narodilo v roku 2014, t.j. obdobie pre posudenie naroku na vysku materskeho prispevku by bol rok 2013).
Pytam sa hlavne preto, lebo vyska materskej davky pri terajsom dietati vychadzala z mojho prijmu zo zavislej cinnosti s maximalnym vymeriavacim zakladom. V roku 2013 budem stale na rodicovskej a zaroven pracovat na dohodu, ktora je vsak o 80% nizsia, ako bola moja riadna mzda. Alebo sa dalsi matersky prispevok bude posudzovat z predpokladanej mzdy v case nastupu na dalsiu matersku dovolenku?
Nerada by som totiz skoncila s 200 eurami namiesto 700 €. To uznate, ze sa mi pracovat vobec neoplati, ale potom neviem, z coho uzivim rodinu v tomto roku.
Vlastne mam pocit, ze cim viac pracujem, tym vacsie polena sa mi hadzu pod nohy.
Dakujem za odpoved.

04.01.2013 | Jozef Mihál

Od 1.1.2013 tak máte súbežne dve nemocenské poistenia - z pracovného pomeru aj z dohody. Ak pôjdete v roku 2014 na materskú pri ďalšom dieťati, tak budete mať nárok na materské z oboch poistení.

Z poistenia v pracovnom pomere sa materská určí z príjmu, ktorý by ste v PP mali, keby ste pracovali.

Z poistenia na dohodu sa materská určí z vymeriavacích základov za rok 2013.

Čiže výšku materskej si prácou na dohodu nepokazíte.

Ale ani nezvýšite, keďže už v PP máte maximálny základ - aj pri dvoch poisteniach sa materská vypočíta z max. základu, ktorý bude v roku 2014 cca 1200-1250 eur, materská je ako viete 65% zo základu.

05.01.2013 | ani.k

Dobry pan Mihal, som dennou studentkou VŠ a chcela by som sa spytat do akej vysky/sumy som oslobodena od platenia odvodov (66€ alebo 155€)?

06.01.2013 | pepe2812

xx

06.01.2013 | pepe2812

Dobry den, pan Mihal.
Planujem v tomto roku pracovat na dohodu popri rodicovskej dovolenke ale u ineho zamestnavatela ako doteraz, tj, nie tam kde som pred materskou pracovala. Ale od tohto roku sa z dohody odvadzaju aj odvody na socialne poistenie. Medzi casom sa v mojej praci zrusilo moje pracovne miesto a predpokladam, ze po navrate z rodicovskej dovolenky budem prepustena. Zaujima ma teda ze v pripade ak si nenajdem nove zamestnanie a budem evidovana na urade prace, z akej sumy mi bude urad prace vyplacat prispevok v nezamestanosti, ci z dohody, alebo z trvaleho pracovneho pomeru, ktory som mala este pred materskou dovolenkou. Tiez ma zaujima ako by to bolo v pripade, ze by som cakala dalsie dieta, ci by sa materska vyplacala z dohody, alebo z trvaleho pracovneho pomeru.
Dakujem pekne za odpoved

08.01.2013 | malkin

Dobrý deň pán Mihál,
mám takúto otázku pre Vás. Pracujem v jednej firme, ktorá zamestnáva prostredníctvom pracovných agentúr brigádnikov na dohody. Teraz po novom mi povedali, že im dali podpísať dohody s tým, že nebudú platiť odvody ako sa majú, lebo ich agentúry registrujú prostredníctvom firiem v Českej republike a tam takýto nový zákon o soc. poist. neplatí, je to vôbec možné? Ak má ich agentúra adresu podnikania na Slovensku a tiež výkon práce je na Slovensku, môžu takéto niečo robiť? Vraj budú platiť len daň.
Ďakujem za odpoveď a som veľmi zvedavá, ja osobne by som všetky pracovné agentúry zrušila.
S pozdravom Adriana

09.01.2013 | monikagy

18:41 / monikagy / Reagovať

Dobrý deň pán Mihál.

Som mamička na materskej dovolenke a chcem pracovať na dohodu. Momentálne za mňa štát platí dôchodkové aj zdravotné poistenie. Ako sa budú platiť odvody potom, keď budem na dohode, keď tie obsahujú okrem iného aj predtým menované dôchodkové a zdravotné poistenie? Bude sa to odvádzať duplicitne, alebo štát doplatí iba určitú časť?

Ďakujem za odpoveď.

11.01.2013 | janina197

Dobrý deň pán Mihál,
ako to bude s odvodami, ak mám anketárov pracujúcich na príkazné zmluvy tak tri kraát do roka?
Mám za nich platiť odvody?
ďakujem za odpoveď

17.01.2013 | silentlev

Dobrý deň pán Mihál
Som podnikateľ, ktorý pravidelne zamestnáva dohodárov každý rok sezónne, dohodárov ktorí sú dôchodcovia, študenti, z úradov práce a pod., proste bez rozdielu a na rôzne práce, dohodári vždy boli spokojní, že mali možnosť si privyrobiť. Podľa vykonávanej práce mali odmenu v určených tarifných triedach, aj najnižšia trieda bola viac ako minimálna mzda, aj doteraz dostávali stravu a platili sa im príplatky. Od 1.1. 2013 sa zaviedli odvody z dohôd, problém vzniká tam, že dôchodca bude mať najnižšie odvody, potom vyššie odvody budú mať študenti a najvyššie dohodári napr. z úradu práce a ostatní. Aby sa zabezpečila pre všetky odvodové kategórie rovnaká čistá mzda, bolo by výhodné hodinové tarifné mzdy upraviť tak, že najnižšiu by mali dôchodcovia, vyššiu hodinovku by mali študenti a najvyššiu hodinovku ostatní, (hodinovky upravené podľa výšky odvodov), ale naša obava spočíva v tom či nebudeme obvinení z diskriminácie, keďže stanovíme hodinovky podľa odvodových skupín, teda hodinovka pre dôchodcu, študenta a pod.
ďakujem za odpoveď

21.01.2013 | daniela12323

Dobrý den pán Mihál,
Som mamička na rodičovskej dovolenke,od 1.2.2013 začínam pracovat na mandátnu zmluvu pre jednu fin.inštitúciu. Aké odvody budem musiet platit? Je potrebné platit prvý rok odvody aj do SP? Nejak v tom už prestávam mat prehlad. Dakujem

21.01.2013 | Lenka1989

Dobrý deň pán Mihál,
mamina je evidovaná na úrade práce a pracuje na dohodu cez agentúru. Pracovníčka ÚPSVaR jej povedala, že ak nechce byť vyradená z evidencie, jej príjem nesmie prekročiť sumu 143,4€ (brutto)ale koľko je to v čistom už nikto nevedel. Preto moja otázka znie, či sa od tejto sumy odrátavajú iba odvody (čo znamená 11% keďže sa jedná o dohodu s nepravidelných príjmom) alebo táto suma podlieha aj zdaneniu.
Za odpoveď ďakujem

22.01.2013 | silentlev

Ak je práca na dohodu, alebo pracovný pomer, je možné podpísať vyhlásenie u zamestnávateľa a uplatniť si NČZD (nezdaniteľnú sumu- 311,32 od 1.1.2013)do tejto sumy sa príjem nezdaňuje)potom je výpočet čistej mzdy HM - poistné (15,77)= čistá mzda 127,63€ Ak nebude podpísané vyhlásenie potom HM - poistné = základ dane z toho 19% teda 24,24 €, čistá mzda bude HM-poist-daň= čistá mzda bude 103,39 €

30.01.2013 | _dasenkaa_

Dobrý deň,
chcela by som sa opýtať, ak pracujem na dohodu o pracovnej činnosti, mám mesačný príjem 168,48 Eur a nemám podpísané Vyhlásenie u zamestnávateľa, je povinný mi zaměstnavatel sraziť z hrubej mzdy sociálné a zdravotné poistenie? Riešim situáciu za rok 2012.

31.01.2013 | silentlev

ak bola práca na dohodu v roku 2012 - neplatil z nej zamestnanec ani zamestnávateľ odvody- teda poistné sociálne a zdravotné (okrem odvodov zamestnávateľ 1,05 % úrazové a garančné poistenie)bez ohľadu na to či to bola DoVP alebo DoPČ. Vyhlásenie súvisí s uplatňovaním nezdaniteľnej časti - teda či budete platiť mesačne menej alebo viac dane. Odvody z dohôd sa platia od 1.1.2013, teraz je zamestnávateľ povinný platiť odvody-poistné na zdravotné a sociálne

04.03.2013 | hornyakova

Dobrý deň pán Mihál,
chcela by som sa spýtať, ak mám na dohodu o vykonaní práce zamestnanca, ktorý má trvalý pobyt v členskej krajine EÚ(Francúzsko) a tam je sociálne aj zdravotne poistený(nedôjde k prerušeniu poistenia, má trvalý pracovný pomer v svojej krajine, mám povinnosť ho prihlásiť do socialnej aj zdravotnej poistovne na uzemi SR? K nám príde v rámci vzdelávania, dohoda je na 50 hod.

07.03.2013 | dohody

Dobrý deň, tiež by ma zaujímalo ako je to s odvodmi pri dohode o VP zamestnanca členskej krajiny EÚ (Česká republika), pracuje v ČR, trvalý pobyt v ČR. Reálne ani nepríde na Slovensko - predmet dohody je oponentský posudok (5 hod.)

21.03.2013 | may526

Dobrý deň, som 22-ročná študentka pracujúca na dohodu a podľa nového zákona o odvodoch, by sa z môjho príjmu (nad 66eur) mali sťahovať 7% odvody a zamestnávateľ by mal za mňa odvádzať 22,8%. Čo však v prípade, ak za mňa zamestnávateľ odvádza len 11,8% a zvyšných 18% odvádzam ja? Je to vôbec v súlade so zákonom? Môže si zamestnávateľ takto upraviť sťahovanie odvodov? Ako mám v takomto prípade postupovať? Ďakujem za odpoveď.

02.07.2014 | Maja Kosťová

Dobry den,?Manžel bol szčo cely rok 2013, a esťe aj je. Od decembra roku 2013 pracuje ah ba dohodu, ta mu este tiez trva. Mame dvojrocne babo, a planujeme, ze manzel nastupi na matersku. Z coho sa mu bude ratat vymeriavaci zaklad, iba zi szci minuleho roku 2013? Ide mi o to, ze na tej dohode ma lepsi vymeriavaci zaklad, ci mu to nejako pomoze, resp. ci nemoze nastupit na matersku len z dohody, Dakujem

Aký je to pocit, keď váš blog kúpi Penta

Nepríjemný. A preto si práve čítate posledný článok na blog.etrend.sk/mihalblog Štatistika Najskôr...

13.09.2014 | Jozef Mihál | čítanosť: 20991 | 57

Ako Vás pán Fico klame

Úspech Roberta Fica bol vždy založený na populizme, zneužívaní ľudí a klamstve. Tu sú tri aktuálne príklady ako Vás pán Fico klame. Mladí ľudia Pán premiér...

24.08.2014 | Jozef Mihál | čítanosť: 10567 | 28

Jozef Mihál

Jozef Mihál
  • Počet článkov: 324
  • Priemerná čítanosť: 12592
  • Priemerná diskutovanosť: 18
  • RSS blogu

O blogu

Poslanec NRSR (SaS)