...Čo hovoríte na zvýšenie daní? Myslím, že nám to bude stačiť.

02.07.2012

Diskusia (38 reakcií)

02.07.2012 | Tralala2

" a aby sa zachovala solidarita s tými, ktorí sú v hmotnej núdzi z objektívnych dôvodov"

to ako a KTO zisti ?
Mihal od zeleneho stola, ci Lucia N. cez pocitacovu siet ?
a KTO da pracu tym motivovanym? hadam nie miestne urady budu organizovat aktivacne prace? ved to by ste museli dat tym pracovnikom, co by to boli ochotni robit(zvlast s istymi "marginalizovanymi "skupinkami) aspon 1000 eurove platy a policajnu ochranu 24 h denne.
je lahke napisat zakon v klimatizovanej kancelarii Liberalneho domu a odfajknut si politicke bodiky- ina vec je to zorganizovat.

03.07.2012 | Jozef Mihál

pan Tralala2, aktivacne a verejnoprospesne prace podla tohto navrhu (na ktorom rok pracovala skupina odbornikov ministerstva a dalsich, ale to nebudem opakovat, pisem to predsa v clanku) bude organizovat stat - urady prace. Ale dakujem za komentar...

02.07.2012 | eExcel

Ak si v SaS myslite, ze takymito clankami je mozne dosiahnut, aby ti ktorych ste sklamali vs znova volili, tak si myslim, ze je to zhola nemozne.

Nezaujima ma kvetnata, tradicne tendencna opozicna samochvala a mudrovnie.

Hodnotim vas len na zaklade vasich skutkov ked ste poli pri moci. A to dopadlo KATASTROFLNOU genocidou malych podnikatelov a strednej vrstvy.

U nikdy nebudem volit take strany ako SaS, SDKU, KDH, Most - prinajmensom nie bez 100% vymeny obsadenia tychto stran. Vase clanky povazujem za neokrochanu drzost po tom, co ste porobil v pozicii ministra a ako sucast "pravicovej" vlady.

02.07.2012 | stevepe

a ak si eexcel myslíte, že pre slušného človeka je alternatívou rozkrádačský smer, veľmi sa mýlite
chvíľu to trvá, ale oči a peňaženky sa postupne orientujú a platených pohotovostných krikľúňov pošlú tam, kam patria

03.07.2012 | eExcel

Preco vas pre boha nenapadlo, ze alternativou pre pravicoveho volica nie je smer, ale ani sucasne pravicove - este viac rozkradacske strany (aj z hladiska vypalovania dani a odvodov, ze p. Mihal - aj z hladiska tradicneho tunelovnia verejnych penazi, aj z hladiska neochoty prestat plytvat cudzimi peniazmi v state)?

Alternativou mozu byt strany, ktore su pravicove a liberalne SKUTOCNE.
Za 22 rokov sme sa presvedcili, ze hra na mensie zla nikam nevedie.
Co je prekliatim tejto krajiny je az patologicky nenarocny pravicovy volic, ktory je extremne nekriticky k pravicovym stranam a extremne kriticky k lavici. A kde je ten normalny pravicovy volic schopny rozpoznat vady pravice a uznat poztivne opatrenia lavice? (podnikatelia nemaju problem s mnohymi opatreniami smeru - ale pravicovy volic len kritizuje hlava nehlava ako mechom udrety )

03.07.2012 | Jozef Mihál

pan Excel, ako obvykle komentar k veci a k podstate clanku. Pekne leto Vam prajem.

03.07.2012 | libertarian

A aku alternatívu máš, ked odmietneš SaS, SDKU, KDH, Most ????? Iba SMER. Alebo tu východniarku, ....

03.07.2012 | sona08

dobry den,

chcela by som sa opytat, ci tento vas navrh mate osetreny o dopady zvysenej kriminality, ktora zrejme taketo rapidne znizenie davok buse sprevadzat a ako mate zabezpecene to, ked niekto taky ma deti a aky to bude mat dopad na ne.

Ja suhlasim s vami, ze by ludia mali pracovat. Ale ludia nepracuju preto, aby sa ich zivot nezhorsil, ale preto, aby sa ich zivot zlepsil. Vas navrh adresuje zlu motivaciu k praci a teda sa obavam, ze sa minie ucinku. Nie je to prvy krat, co sa davky znizuju, a velmi to cielovou skupinou nepohlo.

Dalsia vec je, ze ti, co tieto davky zneuzivaju, svoj postoj nezmenia, akurat najdu sposoby, ako neznizit svoj standard (ak sa to vobec uz dnes da tak nazvat). Trestate akurat tych, co to nezneuzivaju a maju seriozne existencne problemy z objektivnych dovodov.

03.07.2012 | Jozef Mihál

Podla navrhu budu mat ti, co budu pracovat na verejnoprospesnych pracach viac, ako v sucasnosti. Ziadne nepokoje aj preto nehrozia. Zakon pamata samozrejme na rodiny s detmi a zavadza motivacny prispevok na deti - ak chodia do skoly a prospievaju, rodina dostane prispevok. Ak opakuju rocnik a koncia ZS ako piataci, tak...

03.07.2012 | sona08

ja nehovorim o nepokojoch. Ja hovorim a zvyseni drobnej kriminality, ktoru je nutne ocakavat. Len sa pytam, ci to mate nejak kvantifikovane. Alebo vobec neocakavate ziadny negativny dopad? Takisto sa mi nepaci, ze nechavate deti na pospas tomu, ako sa rodicia rozhodnu pristupit k tymto vasim opatreniam.

Myslim, ze idea vasho navrhu nie je uplne odveci, ale ma myslim mnohe veci nedomyslene a pozera sa na problematiku iba z pohladu verejnych financii v oblasti socialnej verejnej sluzby a nemysli na jej dopad na nefunkcne rodiny hlavne z pohladu deti. Oni si predsa svojich rodicov nevyberaju. Dobre sa moze stat, ze rodic bude dieta vinit a trestat za to, ze nedostava pridavky, kedze neprechadza, ale nie je schopny/ochotny mu vytvorit domace podmienky na to, aby sa studiu venovat mohol. Deti maju castokrat doma problemy, lebo ich rodicia sa o nich poriadne nestaraju a nie je to preto, ze na ne dostavaju pridavky bez toho, aby pohli prstom. Jednoducho si neuvedomuju dolezitost vzdelania. Tym, ze im nieco zoberiete nezacnu odrazu chapat ako zanedbavali svoje deti. Skor ich potom budu este viac zneuzivat na ziskavanie penazi inymi sposobmi (zobranie, kradeze, prostitucia) a deti z takychto rodin uz nebudu mat vobec sancu sa z takeho prostredia vymanit. Vtedy uz na vzdelanie nebudu mat cas vobec.

Odobratim penazi nemotivujete ludi zmenit hodnoty a sposob zivota, davate tymto papierikom este vacsiu hodnotu aku realne maju.

Naozaj pan Mihal, velmi rada by som niekde videla dopadovu studiu, pokial mi ju viete linknut s poctivym zhodnotenim socialnych dopadov takehoto navrhu ne jednotlive skupiny obyvatelstva s dorazom na deti.

03.07.2012 | libertarian

pišeš:
"Jednoducho si neuvedomuju dolezitost vzdelania. "
- aku doležitosť ??!! Dnes je už spusta nezamestnaných aj s VŠ. Ludom sa nechce robiť, však načo, ved dostanú dávky. Dopadovú študiu uvidíš, ak eurozona padne na hubu, príde ozajstná kríza, žiadne dávky a podpory nebudú, lebo bude prázdna statna kasa, .... dopadneme na hubu na betón, toto bude študia na preštudovanie. A stane sa tak skoro, lebo to rozdavanie penazí sa už super prehnalo.

04.07.2012 | franq

Co maju robit ludia na Liptove, Vychod, Banskobystricky kraj,kde su aj niekolko rokov bez prace,ak by sa podarilo SaS znizit "davku v hmotenej nudze" rozbije to aj vela rodin.Nie kazdy moze byvat v BA,ani kraje nemaju peniaze na aktivacne prace pre vsetkych,pocet pracovnych miest na aktivacne prace je obmedzeny a su kraje kde je velmi velke mnozstvo nezamestnanych.Jedni zo SMERu nutia ludi zakladat firmy v zahranici a prehlasovat auta do zahranicia, druhi z SaS nutia ludi ako obist zakon lebo ludi nechcu platil zamestnavetalia, ani stat v hmotenj nudzi.Ludia mimo BA musia dochadzat za minimalnu mzdu 327€ aj niekolko km do prace (naklady aj 100€/mesacne z minimalnej mzdy) a najlepsie bez pracovnej zmluvy podla rozmyslania podnikatelov mimo BA.Zamestavatel na novom aute si pride stazovat zamestnancovi ze ma krizu a nemoze mu dat pracovnu zmluvu ani natu minimalnu mzdu.Treba klepnut po prstoch tym ze zamestnavaju na cierno a potom budu aj zdroje pre stat. Je nacase porozmyslat o zmene krajiny a zmene obcianstva.

03.07.2012 | Fly13

Ale ved to je jasne... nebude predsa brat svojim.

03.07.2012 | El gato con botas

Vcera ukazovali v televizii, ze poslanci zastavili nejaky zakon, kde si mali dochodcovia v domovoch doplacat celkom pekne peniaze na pobyt. Bolo to nieco co ste spiskali vy, este ako minister? Bude aj o tom nejaky blog?

03.07.2012 | Jozef Mihál

Nuz, je to tragedia ked vysluhovy dochodca s dochodkom 500-600 eur musi platit 300 eur poplatok za pobyt v zariadeni, kde ma o vsetko postarane a obec na neho dnes doplaca sumou 400 eur. A 15 tisic ludi caka v poradovnikoch na miesto v zariadeniach - a tie nie su, lebo samospravy si pri sucasnom nastaveni nedovolia otvarat dalsie zariadenia - nemaju peniaze na ich prevadzku. Neverejni poskytovatelia dostavaju len cast penazi, na ktore maju narok - viac im samospravy nevedia poslat. Atd.

03.07.2012 | Oskarka

Prečo nie je podporovaná terénna sociálna práca so seniorami? Mnohým z nich by stačilo, ak by im niekto pomohol s nákupami a obedami a starkí by veľmi radi zostali vo svojich bytoch. Štát aj samosprávy by to stálo podstatne menej peňazí, nezamestnaných žien, ktoré by takúto prácu vykonávali, je dostatok. Vytvorenie takýchto pracovných miest je zadarmo, štát ale podporuje zahraničné investície, kde vytvorenie prac. miesta stojí na investičných nákladoch tisíce eur.

03.07.2012 | hektor23

Kedysi sa taketo veci riesili civilkou.
Dnes nemame ani civilku a ani prachy na to, aby sme poskytovali adekvatne sluzby.

03.07.2012 | Oskarka

Aktivačné práce sa na terénnu sociálnu prácu používajú, lenže v omedzenom meradle. Nerozumiem, prečo samospráva nepodporuje túto lacnejšiu verziu starostlivosti o seniorov. Je pre obce výhodnejšie platiť 400 € na seniora v zariadení, než použiť oveľa nižšiu čiastku na terénnu službu?

03.07.2012 | libertarian

"Prečo nie je podporovaná terénna sociálna práca so seniorami?"
- Tak toto je strašne jednoduché vysvetliť. Preto, lebo VŠ to robiť nebudú, a tí ostatní by to robili, keby dostali aspoň 2000 euráčov hrubého. No a to by náklady na to boli ešte vyššie, ako su dnes. Dnes sa proste robiť neoplatí, veď načo, ved prídu od štátu dávky a detské prídavky.
Musíš rozmýšlať viac doširšia, potom vela pochopíš.

03.07.2012 | Oskarka

Ja rozmýšľam úzko, teda z vlastnej skúsenosti :)

Realita je trocha iná. Za aktivačné práce dostane žena opravdu len pár €. Ak chce robiť terénnu sociálnu prácu so seniorami ako profesiu, musí mať aspoň kurz sanitára alebo maturitu na zdravotnej škole. Nie je problém, v našom meste máme túto školu. Ženy, ktoré toto vzdelanie majú, sa dozvedia, že všetky miesta sú obsadené a na viac miest nie sú peniaze.

"ostatní by to robili, keby dostali aspoň 2000 euráčov hrubého" - pracovala som na strednej škole ako účtovníčka, riaditeľ s 20 r. praxou mal 1400 € hrubého, ostatní učitelia pod 1000 €

03.07.2012 | Oskarka

Koľko % dôchodcov má u nás dôchodok nad 500 €?

03.07.2012 | hulo11

Cieľom bolo zobrať každému dôchodcovi v domove celý dôchodok okrem toho minima, čo mu musí zostať. Bez ohľadu na to, aký dôchodok dostáva. Ani socialisti by to lepšie nevymysleli.

Čo sa týka samosprávy - myslíte že by po novom otvorila viac zariadení? Ak by sa tam hlásili ľudia s dôchodkami okolo 300€, tak by aj tak musela doplácať rovnako. Akurát by bola motivácia umiestňovať do domovov tých bohatších, aby samospráva doplácala menej.

A nejak ste zabudli na rodiny so zdravotne ťažko postihnutými deťmi, na ktoré Vaša novela tiež dopadla, ak navštevujú sociálne zariadenia. Bol to úmysel, alebo vedľajší efekt?

Je Vaša novela sociálnych dávok ošetrená rovnako "kvalitne", aby dopadla len na ľudí, ktorí systém zneužívajú?

03.07.2012 | libertarian

Mihál píše :
"Odhaduje sa, že dnes 20 až 30% poberateľov dávok v hmotnej núdzi systém zneužíva."
- Aha ??? A to sa za dva mesiace ficovej vlády takto pokazilo ?
A ako to môžu tí poberatelia zneužívať ?! Oni iba berú to, čo ste im vy vo vašej (prepytujem PRAVICOVEJ) vláde schválili a posielali.

03.07.2012 | Jozef Mihál

Pane, zrejme ste nedocitali clanok do konca a zostali ste pri citovanej vete. Preto specialne pre Vas budem citovat pokracovanie:

"Počas 20 mesačného pôsobenia na ministerstve práce sme spolu so štátnou tajomníčkou Luciou Nicholsonovou ale najmä za pomoci širokého okruhu expertov ministerstva, samospráv a mimovládnych organizácií pripravili nový systém dávok v hmotnej núdzi. Našim cieľom bolo zmeniť súčasný drahý, neprehľadný, demotivujúci a zneužívaný systém na jednoduchý, motivujúci a spravodlivý systém pomoci. Tak, aby poberatelia dávok museli viac odovzdať svojou prácou obci či regiónu, aby sa špekulantom kleplo po prstoch a aby sa zachovala solidarita s tými, ktorí sú v hmotnej núdzi z objektívnych dôvodov. Základná dávka, na ktorú je nárok aj bez pracovnej aktivity má byť znížená z 63 eur na 38 eur – naopak motivačná (predtým aktivačná) dávka, vyplácaná za účasť na verejnoprospešných aktivitách, sa má zvýšiť zo 63 eur na 86 eur. Vrátane spravodlivejšie definovaného príspevku na bývanie tak rodiny, v ktorých sa rodičia budú zúčastňovať na verejnoprospešných aktivitách, dostanú viac ako v súčasnosti – a naopak tí, čo ponuku práce na prospech obce a regiónu odmietnu, dostanú menej ako dnes.

Viac ako rok trvajúca práca však bola prerušená predčasnými voľbami."

03.07.2012 | maugli2

Ja som článok dočítal do konca, no myslím si to isté ako libertarian. :-)
Ono pripraviť systém dávok a zaviesť do života sú dve rozdielne veci, ak ste nepostrehli. Pripraviť je málo. Nehovoriac o tom, že mnohé veci z dielne vašej vlády teraz ficovláda len implementuje. Žiarivým príkladom sú odvody z dohôd. Neviem ako koho napadlo, že dohoda je obchádzanie zákona a vyhýbanie sa povinnosti platiť odvody. Tento štatút existuje v ZP možno 60 rokov a teraz prichádza niekto, kto vynašiel teplú vodu. A dôvodom je nie to, že je o tom presvedčený, ale to, že je prázdna štátna kasa (a pripojené kasy :-)) Je vyslovene naivné myslieť si že toto ju naplní. Ak si myslíte opak, diskutujte s nejakými podnikateľmi (a nie s Nicholsonovou :-)), všetci majú pripravené riešenia a väčšina sa odvody platiť nechystá. Samozrejme všetko v medziach zákona. Navyše doteraz sa z dohôd odvádzala aspoň daň z prijmu, takto sa nebude ani tá.
Politikmi by nemali byť ľudia, ktorí nikdy nepracovali v ekonomicky produktívnej sfére, pretože nevedia, ako beží reálny život a ich tvorba legislatívy funguje na báze metody pokus-omyl. To ale stabilite prostredia nepridá, je tu len chaos, ktorí živí softwarové firmy a štátnych úradníkov. Niekedy si myslím, či to nie je aj jeden z cieľov :-)

03.07.2012 | hektor23

"Neviem ako koho napadlo, že dohoda je obchádzanie zákona a vyhýbanie sa povinnosti platiť odvody"
Nuz takym sposobom, ze skratim niekomu pracovnu dobu na polovicu a nejaku cast ho necham odmakat na dohodu. Potom dochadza samozrejme k deformaciam a nespravodlivosti, ked praca nie je zatazovana rovnomerne.
Tolko k tvojim prazdnym reciam.

04.07.2012 | franq

S pracou na dohodu sa da krasne obchadzat, priklad SBSky, zdravotne sestricky. V SBSke sa spravi aj 240-300€, pracovny fond cca 160h sa da na zmluvu, zvysok dohoda ak nestaci ani to tak este sa to da zemestancovi ako odmena na vyplatnu pasku.Pozname ako sa pracuje v SBSke, 24h smena ktora je zakazana tak sa nepise do knihy sluzieb ako 2x 12h smena: od 6-18 a 18-6 x 10x sluzieb/mesiac a je to 240h. Sestricky strajkovali a dostrajkovali, maju okrem pracovnej zmluvy aj dohodu ako osetrovatel (podobne ako SBSky) a pracuju 12-16h denne aby dosiahli mzdu aku pozadovali v strajku. Ako sa da obist davku v hmotnej nudzi ani nepisem, ties sa da napisat pri praci na dohodu ze pracovnik odrobil pracu za 143€ (splna narok na davku v hmotnej nudzi) a zvysok dostane ako odmenu. Tolko priklad dalsich by sa naslo... Tak ze vsetky zmeny co robi stat, ci modri alebo cerveni nutia ostatnych ako obist zakon legalnym sposobom.

04.07.2012 | franq

oprava 240-300h

03.07.2012 | libertarian

Pan Mihál, ocenujem, že ste sa vôbec ozval. (Tu to autori nezvyknú).
Som váš (SaS) volič, a politika SaS sa mi zdala ešte stale príliš etatistická (nie iba ľavicová, ale podporujuca STAT). Ale volil som najmenšie zlo, som spokojný. Skutočná pravica by v SR nemala ani percento vo volbách.
A ku Vašim slovám :
"rodiny, v ktorých sa rodičia budú zúčastňovať na verejnoprospešných aktivitách, dostanú viac ako v súčasnosti "
- no práve. Poznám tie "prospešné" práce, priamo z našej dediny. Absolutna fraška. Robia viac škody ako užitku.
Ja ich platím z daní, ale oni nerobia nič, z čoho je užitok. Kludne by som mesiac platil jedného, nech robí pre mna. Teraz ho iba platím.

" a aby sa zachovala solidarita s tými, ktorí sú v hmotnej núdzi z objektívnych dôvodov."
- solidarita je vtedy, ak zaplatím DOBROVOLNE, lebo cítim potrebu. Teraz to je klasické VÝPALNÉ pre štát.
A o objektívnych dôvodoch zbytočné hovoriť. Nejaka praca by bola PRE KAŽDÉHO, ak by chcel robiť. Lenže väčšina nechce. Ja žijem v realnom svete, vidím, ako to je. Nežijem v parlamente.

03.07.2012 | michaliii

Takže už bol tak pripravený, že ho bolo treba len odhlasovať!
Tak prečo ste to nespravili? :-)
Zas tu máme drísty od niekoho, čo nič neurobil, ako to urobil, teda vlastne "pripravil" úplne skvele. Asi tak, ako dôchodkové sporenie (2. pilier). To, že DSS má niečo garantovať, s tým mal Mihál problém, ale s tým, že mi znehodnocuje peniaze nečinnosťou (sú na bankovom účte a poplatky vyberajú, ako keby investovali), s tým problém nemá!
Obvyklá odpoveď je:"Na vine je Fico!" Áno, je veľakrát pravdivá, ale nie vždy. Na vine všetky dementné vlády doteraz, vrátane tej, v ktorej sedel Mihál, ktoré tu zariadili zlatú žilu pre DSS, a zatiahnuť to musíme všetci zo spoločného. Dobre, beriem, že zriadili ju tí za SDKU, ale on ju nezrušil.

03.07.2012 | libertarian

Citát Mihál :
" Zakon pamata samozrejme na rodiny s detmi a zavadza motivacny prispevok na deti – ak chodia do skoly a prospievaju, rodina dostane prispevok."
- no fajn. Socializmus víťazí. Kde len beriete peniaze na takéto úplatky ? Vozíte z Marsu ? A preplácate aj návštevy v bordeli ?

03.07.2012 | Jozef Mihál

Skoda tejto reakcie. Pekne leto Vam zelam.

03.07.2012 | hektor23

Chces tym povedat, ze stat nema asocialov motivovat VOBEC?

03.07.2012 | libertarian

Aka motivácia !!!??? Maju školu ZADARMO, teda platenú (aj) z mojich daní, a ešte im mám z mojimi danami platiť, aby deti do tej školy poslali ??? To sa pýtaš vážne ??!!

03.07.2012 | michaliii

Zaujímavé, že ešte nikoho nenapadlo zdaniť hajzlov, čo systém zneužívajú. A teraz nehovorím o takmer nepracujúcej menšine (česť výnimkám). Kopu ľudí má v zmluvách klauzulu o tom, že nadčasy sú bezplatné, čo zamestnávateľ zneužíva!
Takisto je človek pomaly otrokom niektorých väčších spoločností, ktoré nariaďujú nadčasy ako sa im zachce, a ešte neplatia subdodávateľom. Keby sa toto odstránilo, tak by mohla aj nezamestnanosť klesnúť a viac peňazí by mohlo zostať v SR, však? Lenže to cieľ žiadnej vlády nikdy nebol.
A stačí napariť daň z obratu firmám, ktoré dávajú tú nezmyselnú klauzulu do zmlúv a tým, ktoré neplatia za dodaný tovar dlhodobo a výlučne pre svoje obohatenie, nie preto, že nemajú (reč je o megakoncernoch, ktoré dostali z našich daní aj dotácie).

03.07.2012 | mill

To navrhuje človek, ktorý ako minister dokázal jedine tak zvyšovať dávky a zdierať živnostníkov?

03.07.2012 | enko

sona08: o akej to drobne kriminalite hovorite ? o tej co ste videli ked padla druha Dzurindova vlada a prisiel k moci Fico, ked v TV ukazovali ako tucni vypaseni cigani isli rabovat potraviny a kricali ze rabuju od hladu ? tuto kriminalitu myslite ? To vam ani po tych rokoch nedoslo ze to bolo krasne divadielko, ktore bolo zinscenovane, aby u ludi sa vyvolali vselijake pocity ... napr. typu, ked dnes kradnu cigani, mozno aj my budeme musiet kradnut od hladu - treba vymenit pravicovu vladu. Trosku viac nadhladu by sa vam zislo a vediet vidiet veci realnou optikou a nie Ficokuliarmi :)

03.07.2012 | libertarian

pan Mihál-
Ak bude SaS robiť politiku podľa Vašich predstáv :
("platiť rodičom odmenu za to, že ich deti su ochotné ísť do školy"; "motivačná dávka, vyplácaná za účasť na verejnoprospešných aktivitách, sa má zvýšiť zo 63 eur na 86 eur"; "spravodlivejšie definovaný príspevok na bývanie rodiny" ),
tak to môžem radšej voliť Fica. Na budovanie socíku je lepší fico ako SaS. Je smutné, ak toto nechápete.
Zatiaľ to však chvalabohu vyzerá tak, že štatna kasa bude dočista dočista, a všetky socialistické rozdávania skončia. Kríza utne vaše rozdávačské maniere.

S DNP nekončí aj DDP

Nejde o pokračovanie pesničky Ivana Mládka: ak poznáte niekoho, kto má dobrovoľné nemocenské poistenie, okamžite mu dajte prečítať tento článok.

26.06.2014 | Jozef Mihál | čítanosť: 2956

Zmeny v dohodách od 1.7.2014 (novela Zákonníka práce)

Dohody budú možné len na dobu určitú, nepravidelný príjem bude možný len pri dohode o vykonaní práce

24.06.2014 | Jozef Mihál | čítanosť: 14133 | 5

Jozef Mihál

Jozef Mihál
  • Počet článkov: 322
  • Priemerná čítanosť: 12137
  • Priemerná diskutovanosť: 18
  • RSS blogu

O blogu

Poslanec NRSR (SaS)