Babráctvo strany smer je len logický dôsledok obrovského náhlenia sa pri zlepšovaní peňažných tokov sponzorom strany smer, kombinovaného s absenciou slušného vzdelania a skúseností z praktického podnikateľského pôsobenia
Napriek drvivej väčšine a jasným pokynom z vedenia táto neschopná (a zdruhej strany – schopná všetkého) mašinéria smeru nedokáže uspokojiť pahltné gágore svojich sponzorov a zahráva sa tak s osudom svojich hodnostárov
Diskusia
Diskusia (36 reakcií)
-
5.8.2012 / stevepe / Reagovať
-
7.8.2012 / mikid / Reagovať
To blogy pise ten isty Mihal, ktory pred zhruba mesiacom v Lampe isiel uniky na DPH nahanat po trhu v Blave na Mileticke?
-
To bol ohromny napad pre statny rozpocet… pan Mihal! potlesk!
-
Odkazte mu ze nech uz ide do psej matere aj z jeho napadmi, ked uniky na DPH cez biele goliere nevidi ale zato ide nahanat stankarov aby zachranil rozpocet – trulo.
-
-
5.8.2012 / Tralala2 / Reagovať
Mihal”:
SaS bohatym berie(viz Mzdove koliecko) a chudobnym dava (nanajvys jednu polievku denne)
-
5.8.2012 / milanll / Reagovať
Jozef, ked to beriem z vasho uhla pohladu, ide naozaj o dobry blog a velmi vecne pripomienky.
Dokonca sa s nimi stotoznujem – aspon co sa tyka tych nemzyslenych navrhov sucastnej vlady.
.
Ked si vsak vezmem Ficov/Kazmirov pohlad, rozmumiem aj tomu – slovenska kasa je zufalo prazdna, Slovensku hrozi neskutocny deficit a je nutene prijimat velmi tvrde opatrenia na jeho znizenie.
.
Potom vsak, je tu jedna velmi podstatna vec – ani vy, Jozef, ani cela pravica, ani Fico, ani ziadna strana na Slovensku, nemate absolutne tu najmensiu sajnu, ako riesit tento problem s katastrofalnym stavom prijmov na Slovensku.
Vy sa iba hadate medzi sebou o miere prerozdelovania sucastnej ubohej sumy.
To je vsetko.
.
A kroky ani jedneho z vas, k tomu rapidnemu zvyseniu prijmov Slovenska a jeho obyvatelov, nevedu.
Naopak, idu velmi konkretne s ich dalsim znizovanim.
.
Preto placete zbytocne.
Kritizujete sice vhodne, vecne a argumentacne velmi posobivo, riesenie vsak nedokazete predlozit.
Pretoze ho jednoducho nepoznate. -
5.8.2012 / eExcel / Reagovať
“Na rozdiel od “silne sociálne cítiaceho” Roberta Fica nesúhlasím s tým, aby sa bohatým dávalo a chudobným bralo.”
A preto, keď ste rušil “výnimky”, nechal ste výnimky v zdaňovaní a odvodov z paušálnych náhrad poslancov, a poriadne ste šliapol na živnostníkov (a na ďalšie šliapnutie na živnostníkov ste sa pripravoval).
Nechali ste v platnosti tzv. “milionársku daň”, ktorú vymyslel Sulík ako poradca Ficovej vlády na devastáciu nižšej strednej vrstvy (to nie sú žiadni milionári).
A popri tom ste ignorovali – tzn. podporovali – vykrádanie daní 950 na štát prisatých zbytočných organizácií a megavykrádačov štátu cez vratky daní.
-
6.8.2012 / Jozef Mihál / Reagovať
Pan byvaly kolega eExcel, viem ze vas to zavedenie socialnych odvodov z autorskych honorarov riadne stve, ale konecne skuste reagovat k teme.
.
A pokial ide o zdanovanie pausalnych nahrad, SaS to presadzovala, dokaz najdete v predvolebnom programe 2010 ci v Sulikovej knizke “Odvodovy bonus”. Zial, “stari psi” v parlamente si svoje vyhody nechceli nechat vziat.-
6.8.2012 / eExcel / Reagovať
Takze vasa predstava spravodliveho rusenia vynimiek je, ze ich zrusite beznym ludom (pritom to bolo uplne zbytocne, nerusil ste vynimky, akurat ste si vynutil nove poistne vztahy u ludi, ktori ich nechceli – vd ste nejaky liberal, ze?) – a nechate ich ludom zodpovednym za systemizovanu korupciu, tunelovanie statu a deficitne hospodarenie?
Preco vtedy vas preceda nekvikal tak intenzivne ako to dokaze ze “radsej zrusme muzeum obchodu – to tuneluje z rozpoctu asi tolko, kolko chceme vykradnut zo zivnostnikov” ?
To ze “nedalo sa” – urobit nieco skutocne poriadne, akurat sa zasa “dalo” slapat po ludoch – to je od vas dobry humus.
-
-
-
5.8.2012 / robert1981 / Reagovať
Nikto nie je dokonalý a teda ani Jozef Mihál. Dovolím si však povedať, že súčasný minister Richter mu nesiaha ani po päty. Článok je jasný ako facka. Na jednej strane súčasná vláda Róberta Fica zvyšuje odvodové a daňová zaťaženie a na strane druhej chce zákonom zvýšiť príjem DSS-kám na úkor sporiteľov, teda nás obyčajných ľudí.
Muž s colou chce znížiť odvody do II.piliera z 9% na 4% a DSS-ky sú napodiv ticho. Nuž ticho sú preto, lebo ako napísal Mihál, si z našich úspor budú môcť odkrojiť šťavnatejší koláč. Časť peňazí z našich úspor pôjde na plátanie nekonečných dier v štátnom rozpočte a časť pôjde pre naše milované DSS-ky, ktoré budú mať takto menej práce a väčšie príjmy. Aké je to milo socialistické, že?
A potom, prečo naše dôchodcovské správcovské spoločnosti nezarábajú. -
5.8.2012 / Tralala2 / Reagovať
pravice:spravodlivo zvysit DPH a ako to dopada v reali
nuz a zobrat davky Ciganom? ma niekto predstavu,co by to sposobilo? akoze by cakali stoicky na smrt hladom? kolko by stal vynimocny stav poliie a armady? kolko by stali demarse EU?
alebo co tak este zobrat- dochodky? ved 70 -rocni nemozu vydierat ako lekari ci sudcovia
-
5.8.2012 / slimak79 / Reagovať
http://mmserv2.nrsr.sk/NRSRInternet/Archiv/
Dajte si 158 minutu a 40 sekundu.
-
5.8.2012 / Libor Beenyi / Reagovať
Zaujimave… aj ked ja by som toto ako argument nebral. A to prave kvoli tomu, ze existuju politici ako Fico a Orban a rozpravame sa… o… Slovenku.
.
Ludia jednoducho nie su stotozdneni s tym, ze su to ich peniaze a (ne)mozu s nimi ratat. A teda vacsina ludi to nepochopi (nebyt toho linku tak ani ja – ale mne to zvykne palit pomalsie), dalsia sa o zmenach ani nedozvie a ti, co by to aj riesili, radsej tie peniaze podpalia, akoby ich mali dat “Ficovi”.-
5.8.2012 / slimak79 / Reagovať
http://mmserv2.nrsr.sk/NRSRInternet/Archiv/
Dajte si premiera presne v case 102 minut, co vam povie.
V tomto najdolezitejsom zakone. Kanare a levare. A neplati nejaka dohoda.Niekto podpali , ja tam vlozim aj navyse a som velmi zvedavy co s mojimi peniazmi spravia smeraci. Ja si ich budem aj slovne dost strazit. Neexistuje aby ma okradli. Ojebem ich 4 krat . A to som len platic dani a nemam nic zo statom. Ziadne prijmy.
-
5.8.2012 / slimak79 / Reagovať
Som zvedavy ako Fico dopsdne. Hm.nie velmi dobre. Ale strana smer si to zasluzi. Preco? pre ich genialne riesenia. Ktore genialne nie su anikto si ich odnesie.
Tak jeblejsich poslancov ako ma Smer sa neda ani predstavit. Tlesk,tlesk Fico, tlesk.
-
5.8.2012 / Libor Beenyi / Reagovať
No ved prave… Fico polarizoval (zuje) spolocnost a potom sa bude divit, ako druha strana (ne)reaguje.
.
Raz mozno aj on nebude hrat na preferencie a pojde mu o Slovensko. Ak by to takto prezentoval a slubil (a dodrzal slub), ze nieco sa zmeni, len treba cas a poriesit ekonomicku stranku… tak ludia co sa mozu na tom podielat, podla mna by to aj urobili. Ale preco by to mali robit, ak z nich robi strasiaka a pomaly sa zacinaju hanbit, ze maju viac, ako je “normalne”?
-
-
-
6.8.2012 / Jozef Mihál / Reagovať
Pre lenivejsich prepis toho, co najdu na tom videu.
.
Poslanec Martvon (SMER-SD): “My nejdeme zvysovat poplatky kvoli DSS-kam, aby sme im zvysili zisky, ale kvoli tomu, aby ludia vystupili z druheho piliera”-
6.8.2012 / skorodochodca / Reagovať
Viacmenej odpoveď na vašu neuskutočnenú myšlienku z OB, znížiť odvody do SP, čo by sa najviac odrazilo na 1P … viacmenej deštrukcia 1P.
Teraz smeráci robia, pre zmenu, nezaujímavým 2P.
Zaplatia to, ako vždy, aktívny … bez ohľadu na pilier.
-
-
-
5.8.2012 / slimak79 / Reagovať
Adruhy prispevok, nerobte si zneho nic.
Dovolim si tvrdit, ze to je koniec socialneho aj zdravotneho systemu.
7. V § 63 odseky 3 a 4 znejú:
„(3) Priemerný osobný mzdový bod v hodnote nižšej ako 1,25 sa započítava v celej výške. Z hodnoty priemerného osobného mzdového bodu od 1,25 do 3 sa započítava v roku
a) 2013 80 %,
b) 2014 76 %,
c) 2015 72 %,
d) 2016 68 %,
e) 2017 64 %,
f) 2018 a nasledujúcich rokoch 60 %.(4) K priemernému osobnému mzdovému bodu v hodnote nižšej ako 1,0 sa pripočíta z rozdielu medzi hodnotou 1,0 a priemerným osobným mzdovým bodom určeným podľa odseku 1 v roku
a) 2013 17 %
b) 2014 18 %,
c) 2015 19 %,
d) 2016 20 %,
e) 2017 21 %,
f) 2018 a nasledujúcich rokoch 22 %.“.-
5.8.2012 / slimak79 / Reagovať
Aby ste to pochopili. Ukazte mi dovod, preco ma paltit ci si dat VZ zivnostnik, ci zamestnaec 500 namiesto 400.
Si uvedomujete ze jedna 100 robi 50 euro na odvodoch a kaslem aj na dane.
A si uvedomujete ze ten co ma prijem 4000 pride na dochodku minimalne o 800 eur? A to sme v roku 2012?II.pilier mal chranit 30 rocnych ci 35 (mna). Ale to jeuz absolutne nebodstatne. Vprdely su uz 50 rocny ludia.
-
-
6.8.2012 / Pavol Čižmárik / Reagovať
Nooo, dobry clanok. V podstate demaskuje, preco DSS mlcia. Im je jedno, kolko si kto odvadza, ich maximalizacna funkcia stoji na poplatkoch, nie na pocte oveciek.
Nuz ale, pre uplnost dodajme, ze povodne nastavenie poplatkov, sice bez odmeny zavislej na zhodnoteni, fungovalo prvych x – rokov na 0.08 % mesacnej odmene z majetku vo fonde (tj 0,96 % rocne).
Ak predpokladame rovnomerny narast majetku a nulove zhodnotenie, tak to za 40 rokov robi takmer 20 % hodnoty majetku. Myslim, ze tu vznikli uvahy o advokatoch DSSiek.
No, co bolo bolo, terazky je to jasne. Vymenny obchod – 600 mil. rocne menej z rozpoctu na sanovanie socialky za upravu poplatkov tak, aby DSSky mlcali.
-
6.8.2012 / eExcel / Reagovať
Suhlas, je zjavne, ze sa dohodli.
Mozno pozitivne na tom je, ze ked sa podarilo tichucko znizit pomer na 4%, neskor sa salamovou metodou dostaneme aj k znizeniu poplatkov – aby zodpovedali tomuy, ze DSS starobne poistenie zneuzivaju na to, aby si profit z tychto penazi proste nechali.
Akykolvek odpor DSSkam sa od Kanikovcov cakat nedal, ti proste poslusne splnili, co im DSS nadiktovali. Do posledneho pismenka, zrejem za nezasluzenu odmenu – zadarmo urcite nehrabu.Pricinou sucasnej DSS mizerie (a nielen DSS mizerie) je ta divna obava ze “nenastvat DSS”. Preco preboha nenastvat DSS?
Odpoved lezi len v okultnych vplyvoch DSS – korupcii.
Inak nie je dovod proste neprikazat DSS aby robili presne to, co sa vlada/parlament rozhodne.
Zaroven je tytmto vladam uplne jedno, ze DSS-ky svojim ciste parazitickym chovanim roky nasieraju klientov, pre ktorych tu DSS je.-
6.8.2012 / Jozef Mihál / Reagovať
pan eExcel, prekvapuje ma, ze tak ako si dobre pamatate zavedenie socialnych odvodov z autorskych honorarov, ktore vas osobne zasiahlo, tak si zrazu vobec nepamatate, ze vlada I. Radicovej zaviedla indexovy fond, kde su historicky najnizsie poplatky:
.
1. Poplatok za spravu uctu rovnako ako pri inych fondoch max. 1% z pripisanych prispevkov (Ficov navrh tento poplatok znizuje na max. 0,75%),
.
2. Poplatok za spravu majetku LEN 0,2% z vysky majetku (v inych fondoch 0,3%, Ficov navrh to zvysuje na 0,6%),
.
3. Poplatok za zhodnotenie CISTA NULA, cize 0,0% zo zhodnotenia (v inych fondoch 5,6% zo zhodnotenia, Ficov navrh to zvysuje na 10%).-
6.8.2012 / eExcel / Reagovať
Preco tu stale opakujete svoje dohady k autorskym honorarom?
Donutenie autorov aby sa stali poistencami socialky je len jednym z vasich zlyhani ako “liberalneho” politika.
Dalsimi vasimi zlyhaniami su: zvysenie DPH, nezrusenie “milionarskej dane” – ktorou ste nicili strednu vrstvu, obtazovanie zivnostnikov kratenim ich pausalnych vydavkov, priprava na zasliapnutie dohodarov, udrziavanie klientov II. piliera bez moznosti vystupenia, hoci uz v II. pilieri byt nechceli, ignoracia, tzn. podpora skutocnych tunelov statu – 950 na stat napojenych zbytocnych organizacii, ignoracia, tzn. podpora skutocnych tunelarov statu cez vratky a korupciu na danovych uradoch. Vas preceda ma na rovasi akciu “rovna dan”, alias zrusenie nizsej sadzby DPH (na potraviny) – cim ste zo slovakov urobili unikat – najviac zdieranych v eurozone.Hlavnym problemom vsetkych tychto vasi “zlepseni” (ano aj tych pre autorov) – je to, ze su presnym opakom toho, co mala robit pravicova liberalna strana.
Vase upravy II. piliera boli kozmeticke.
Dnes, po rokoch nefunkcnosti DSS-iek uz mali prist podstatne raznejsie kroky.
Ze to neslo? Ze nic poriadne neslo?
Hlavne ze lavicove dusenie ludi vam slo. A ja tam vidim vasu zapalenu masivnu lavicovu nadpracu.-
6.8.2012 / zakon / Reagovať
mihal nebol nikdy liberal, mihal pravdepodobne len plnil prikazy… viz kniha T.Nicholsona: Gorila.
-
-
6.8.2012 / OliWer / Reagovať
Pán Mihál, ja nerozumiem jednému – najprv roky organizujete školenia (ktoré ste si nechali dobre zaplatiť), ako majú ľudia neplatiť odvody, potom sa necháte zvoliť do parlamentu/vymenovať do vlády, kde tieto spôsoby obmedzíte a teraz vykrikujete ľuďom, ako sú na Vás naštvaní, že musia platiť z autorských honorárov odvody.
Uvedomte si, prosím, že KAŽDÝ má právo kritizovať Vaše kroky ako verejne činnej osoby a VY nemáte právo ako verejne činná osoba kohokoľvek zhadzovať len preto, že s Vami nesúhlasí a netlieska tým xujovinám, ktoré ste vymysleli (ďalšie typy výkazov pre SP, zdravotné odvody z dividend a pod.).
Keby som sa chcel znížiť na Vašu úroveň, povedal by som, že Fantozzi svoj tieň neprekročí a bez ohľadu na funkciu bude vždy len účtovníčkom.-
6.8.2012 / slimak79 / Reagovať
Je na tom nieco. A na excela ani nereagujem, zrejme zo svojho pohladu ma pravdu.
Mihal mi z “zlepsil zivot” ci pomohol a nie len mne dva krat. Dva krat mne neviem kolko krat inym.Takto, nikdy odo mnanedostal ani cent ani by som mu nedal.
Volil som hotiez dvakrat a zasluzi sito.
-
6.8.2012 / slimak79 / Reagovať
Priklad zdravotne z divident. Ci je to hlupost? je. Preto sro aj z objektivych pricin trzby nerastu 3 roky. Nebude ziadna 23% dan. Ani ten odvod. Neviem ako je na tom prenajom 4 mesiace bol z odvodneny.
Dokonca si na dohodu nevyplatim ani buducorocne prijmy. Lebo neviem ci nejake budu. Nie som ochotny zaplatit ani buducorocnu dnesnu nizsiu sadzbu.Bude to zaujimave.
-
6.8.2012 / slimak79 / Reagovať
Nezaplazil som mu cent. Anija neocakavam ziadny a pritom mate v predchadzajucom prispevku,koho sa tyka dve rady.
-
6.8.2012 / slimak79 / Reagovať
A dokoncim ked je vlakno o Mihalovi.
Raz mi poradil ako radca – vseobecny – nie mne konkretne. A raz ako aktivny politik. Presadenim zakona, ktory je platny dnes.Ukazte politika inehoco to spravil. Ja som na Mihala hrdy. Dajte priklad dalsieho? Ukazte sa. Myslima ani Kanik nieje zly. SDKU nemusim a velmi,ale maju to je strana co za niecostoji.
Potom tam mate Kadeha, ci Most a Smer? Vacsie realne fiasko si ani neviete predstavit.
Ja ocakavam zrutenia aj socialneho aj zdravotneho systemu a to velmirychlo.
Priklad ja byt politik robil by som to podobne ako SaS.
-
-
-
-
-
-
-
-
6.8.2012 / octavia / Reagovať
DSS sú megapodvod.
Uvedomte sa.
DSS-ky nedokážu žiadnym spôsobom zabezpečiť, aby sa rodilo viac detí.
Rozhodujúca je zamestnanosť, vyššie mzdy a totálne potlačenie korupcie a daňových únikov.Žiadne peniaze na osobných účtoch nikdy nebudú vaše, bez ohľadu na pomer odvodov, či už 9% ku 9%, alebo 14% ku 4%.
Jedine, ak by ste stihli zomrieť do odchodu do dôchodku, tak ostanú pozostalým.Vaše peniaze to budú, aj to iba fiktívne, v momente povinného podpisu pri povinnom odkupovaní dôchodku v komerčnej poisťovni, kedy týmto momentom to už ale nie sú Vaše peniaze.
V poisťovni povinne zaplatíte za kúpu dôchodkov, no a je samozrejmé, že komerčná poisťovňa vám ich tiež zadarmo vyplácať nebude.
Vaše budú iba tie peniaze, ak ich tam budete mať dostatok, čiže iba to, čo ostane v DSS na účte po kúpe dôchodkov…Ak počas poberania dôchodku zomriete, zbytok peńazí daných na kúpu dôchodku ( 90% – 95% ???) u tých, čo majú a budú mať nadpriemerné zárobky, už nikto z pozostalých neuvidí…
Dúfam, že obhajcovia DSS budú nedočkavo čakať na možnosť aktívneho sponzorovania zakladateľov DSS, čiže komerčné poisťovne aj s vašimi 2%.
Jediní čo majú na DSS profit boli agenti DSS, ktorí brali za jeden podpis aj 3.500,-SKk , keď klienti DSS to musia posplácať, no a v minulosti, súčasnosti a budúcnosti iba majiteia DSS a následne komerčné poisťovne.
V DSS su stotisíce klientov, ktorí sú nezamestnaní, ďalej stotisíce dohodárov, no a veľké množstvo SZČO, ktorí platia minimálne odvody, ale aj takí, čo majú príjem pod 780 € – štatistický priemer..
Je zaujímavé, že v Chile potreboval Pinochet na udržanie obdoby DSS aj vojenskú chuntu a jej podporu, kde postupom rokov nastávali obrovské problémy a veľké straty, až vo výške 50%-
Na Slovensku to zvládol jeden Kaník a jeden herec na obrazovkách TV s oblbovaním o švajčiarskych dôchodkoch a o ich dedení.Koľko musí Sociálna poisťovňa platiť do DSS za neplatičov poistného? Za aký úrok si musí požičiavať peniaze, ktoré potom inde chýbajú?
Koľko bolo poslané na účty do DSS tým, čo už zomreli?
Koľko boli u zomrelých zostatky na účtoch v čase ich úmrtia?
Koľko bolo skutočne vyplatené pozostalým?Kto profituje z megapodvodu zvaného DSS?
Prečo DSSky odmietajú garantovať zostatky na účtoch aspoň na úrovni vkladov plus inflácia a poplatky?
Prečo musí štát garantovať dovyrovnanie dôchodkov pre tých, ktorí na ne z prostriedkov v DSS nebudú mať dosť na osobných účtoch?
DSS nie je sporenie, ale investovanie a to bez možnosti ovpyvňovať kam budú peniaze dané.
O pár rokov bude škrípanie zubov, nadávanie, a …. ???????-
7.8.2012 / slimak79 / Reagovať
Octavia chces dieta ak mas na to spravim ti(teda ak si zena). Bol som sprostredkovatel – teda clovek co lanaril okrem seba a zeny som nahnal tam 10 ludi a prestal, lebo som mal odmenu len 1200 Sk.
A ti ludia si mozu gratulovat ze ma stretli. Inak ked to fico otvaral prvy krat dvom starsim som povedal nech zvazia na prestup. Kto to spravi v oktobri je dobry chumaj.Jeblina okavia ten zaver ti uz kolko krat akolky ludia musia vyvracat.
Niekedy som nerozlysoval na trende zeny zdali sa mi rovnake.
Ale toto je iny pacient.
-
7.8.2012 / dzadofor / Reagovať
zrušiť 2.pil
ktorý „tuneluje“ soc. poisťovňu
zaujímavý článok
http://blisty.cz/2010/9/20/art54557.html
Chilští obdivovatelé chicagské ekonomické školy ovšem zradili své učitele. Povinné soukromé penzijní pojištění či spoření nemá nic společného s liberalismem. Je založeno na falešných důkazech vysoké efektivnosti soukromého penzijního sektoru, podle nichž mají vysoké investiční výnosy pokrýt i mimořádně vysoké náklady penzijní reformy, hrazené zvýšením státního dluhu či zvýšením daní (v praxi obojím). I u nás mladí nadšenci dokazovali výhodnost chilské reformy. Stát si podle těchto konstrukcí vypůjčí peníze na finančním trhu za obvyklý úrok a tyto peníze předá penzijním fondům, které docílí podstatně vyššího zhodnocení, než je úrok ze státních dluhopisů. Jednoduché, že. Škoda, že na to nepřišel už Adam Smith nebo Karel Engliš. Dnes bychom měli stát bez daní – když stačí si půjčit s nízkým úrokem a investovat s vysokým výnosem. Do této geniální operace, která je ekonomickým základem chilské penzijní reformy, ani nepotřebujeme zatahovat penze – ty s tím nemají nic společného, jen tuto operaci zbytečně komplikují. -
15.8.2012 / octavia / Reagovať
Na nezmysly reagovať nebudem.
Ani k jedinej otázke som nenašiel relevantnú odpoveď.
Ako agent si si vybral tú nesprácnu DSS-ku, ktorá dávala ozaj malé provízie, ale to je o schopnosti zorientovať v znalosti trhu.
))
Sám priznávaš, že si tam nahnal šudí, ktorí tam nemajú čo robiť, čo si si u dvoch totálne vytŕťajúcich prípadoch aj uvedomil.
Uvedom si, že profit majú vždy výhradne zakladatelia DSS-komerčné poisťovne, ktoré založili DSS-ky. Počas celého obdobia znehodnocovania peňazí v DSS majú z toho profit DSS-ky a po povinnej kúpe dôchodkov, vzhľadom na tabuľky úmrtnosti dôchodcov, tak zbytok “nevybratých” peňazí na výplaty dôchodkov ostanú znova v tých komerčných poisťovniach, ktoré založili DSS-ky.
Vie niekto povedať, že koľko ľudí bude mať dosť peňazí na účte, aby im po povinnom kúpení dôchodkov ešte niečo ostalo na osobných účtoch, ktoré ako jediné podliehajú dedeniu?
V súčasnosti s perspektívou najmenej 10 rokov je situácia taká, že až 65-70% zúčastnených tam jednoducho nemá čo robiť a to vzhľadom na ich dlhodobú nezamestnanosť, príjmy tesne nad hranicou minimálnej mzdy, odvody SZČO na povinnej minimálnej úrovni a p. Navyše, keď žiadny zamestnávateľ nezaručuje zvyšovanie mzdy aspoň o úroveň inflácie.
A ten jediný profit pre investora prostredníctvom DSS, čiže dedenie z dôvodu úmrtia počas aktívneho platenia pred odchodom na dôchodok vyznieva ozaj morbídne a iba dokazuje zvrátenú zmenu hodnôt pre život človeka.
DSS mali byť pre účel vyšších dôchodkov a nie kvôli zomieraniu pred dôchodkom.
-
-
-
9.8.2012 / caseone / Reagovať
Kedze to Sas-karom s konkretnymi cinmi, pocas ich skrateneho posobenia vo vlade moc neslo, mozu aspon recnit v parlamente a pisat blogy..
suhlasim s uzivatelom “milanll” – zbytocne minate svoje usilie a peniaze danovych poplatnikov, ked okrem politickej agitacie a slohovych prac skutocne riesenie neponukate (to iste tusim vytykate aj Smer-u, cize trochu sebareflexie by nezaskodilo
)-
9.8.2012 / Jozef Mihál / Reagovať
pan caseone, mozno postaci tato sprava:
.
http://www.socpoist.sk/aktuality-hospodarenie-socialnej-poistovne-v-mesiacoch-januar-az-jun-2012/48411s53605c-
13.8.2012 / Kesler / Reagovať
Smer schválil Mihálovu reformu penzií. To je titulok z HN, to nepotrebuje komentar sudruh Mihal.
-
-
-
13.8.2012 / zahnek / Reagovať
Sloboda a solidarita: pan Mihal…
Skuste publikovat percentualne: dane a odvody z jedneho eura… teda kto kolko odvedie z jedneho eura prijmu (alebo ktore prijmy), od 300 eur mesacne po 10 000 eur mesacne v skokoch po 100 Eur. To som zvedavy, ci budete prvy, co si to dovoli publikovat… Potom sa ukaze sloboda a solidarita.

