Čo ak je bytový dom v správe bytového družstva pán Mihál?
Diskusia
Diskusia (61 reakcií)
-
23.4.2012 / peppeq / Reagovať
-
23.4.2012 / martin33 / Reagovať
Treba striktne rozlisovat, ci bytovy dom druzstvo len spravuje (a obyvatelia bytov su aj ich majitelmi) alebo ci bytove druzstvo byty aj vlastni (a obyvatelia su len najomnici).
V pripade DSS su sporitelia majitelmi svojich nasporenych penazi (aj ked maju zakonom obmedzene moznosti s nimi disponovat) teda by to mali byt hlavne oni, kto rozhodnu v akom fonde, za akeho rizika, pri akych garanciach a z tychto parametrov vyplyvajucom potencialnom vynose, budu zhodnocovane.
Pri 2. pilieri by som privital hlavne jednu zmenu, aby boli poplatky DSS odvadzanie nie od objemu spravovanych prostriedkov, ale ako (par percentny) podiel z dosiahnuteho vynosu.-
23.4.2012 / sona08 / Reagovať
“Pri 2. pilieri by som privital hlavne jednu zmenu, aby boli poplatky DSS odvadzanie nie od objemu spravovanych prostriedkov, ale ako (par percentny) podiel z dosiahnuteho vynosu.”
To je tiez urcity sposob garancie vynosu. Tymto krokom takisto motivujete DSS, aby mali iste vynosy, nakolko len potom budu mat iste poplatky.
-
23.4.2012 / martin33 / Reagovať
Presne tak, o to v kvalitne nastavenom dochodkovom systeme ide – maximalizovat vynosy pri akceptovatelnej miere rizika (rozdelenej podla typu fondu od potencialnej moznosti straty az po garanciu vysky vkladu). Sporitel by sa mal rozhodnut aku mieru rizika je schopny prijat a DSS by mala byt motivovana dosiahnut pri danej miere rizika co najvyssi vynos. Garancia vynosu by vsak neexistovala, len motivacia pre DSS ho dosiahnut (co je realistickejsi predpoklad).
-
23.4.2012 / sona08 / Reagovať
ano, ale potom musite druhy pilier uvolnit a zrusit garancie miery nahrady zo strany statu.
-
23.4.2012 / martin33 / Reagovať
To je samozrejme. Garanciu minimalneho dochodku by mal zabezpecovat 1. pilier.
-
23.4.2012 / sona08 / Reagovať
no ano, ale ide o to, kolko je ta garancia z prveho piliera a kolko si teda potrebujete zabezpecit z toho druheho. Toto su vsetko veci, ktore sa mali riesit predtym, ako vobec nejaky 2. pilier bol. Minule tu Kanik vypisoval, ze 2. pilier ma eventualne zabezpecit az 40% mieru nahrady, pricom 1. pilier ma zabezpecit 20%. Ja sa pytam, co sa robi preto, aby to tak bolo. Tu sa zaviedla nejaka investicna schema, ktora nema nastavene krucialne parametre a vypisuju sa tu blogy o tom, kto je vacsi tupec, a pritom ani jeden nehladi na buducnost tych ludi, co v tej scheme su. Ja by som 2. pilier najradsej zrusila a zacala robit odznova. Treba vychadzat zo zakladnych principov:
1. Na co vlastne 2. pilier sluzi a co ma byt jho vystupom
2. Aky velky 2. pilier si vieme dovolit
3. Ako zabezpecit potrebny vynos z 2. piliera
4. Co sa z peniazmi investorov deje po dosiahnuti dochodkoveho veku.-
25.4.2012 / alibaba / Reagovať
ideálne by bolo, keby sa 1. a aj 2. pilier zrušili alebo zdobrovoľnili. každý nech sa o seba postará sám!!! kedysi to bolo bez pilierov a ľudia prežili!
-
-
-
25.4.2012 / alibaba / Reagovať
1. minimálny dôchodok neexistuje!!!
2. zákon o povinnom prispievaní do súkromnej firmy je totálna hlúposť
3. ďalšia sprostosť je, že štát tu ručí súkromným firmám za zlé investovanie peňazí “sporiteľov” (ako k tomu prídu ostatní súkromníci???, ktorí sú v strate?)
4. II. pilier by mal byť na báze dobrovoľnosti a každý by mal znášať riziko vstupu!!! pri výstupe polovice sporiteľov systém skolabuje, lebo nebude mať peniaze ani na pokrytie nákladov za prevádzku
5. II. pilier je v súčasnosti výhodný len pre majiteľov DSS-esiek a preto je aj tak nastavený-
25.4.2012 / Oskarka / Reagovať
5. súhlas, čím skorej sa ten nezmysel zruší, tým lepšie..
-
-
-
-
-
-
-
23.4.2012 / El gato con botas / Reagovať
Dajte si studenu sprchu. Tie prehrate volby pravici naznacili, ze s leboficoargumentami to uz nefunguje. S tym svojim zapalenym fanatizmom oslovujete len tu hrstku vernych, ktori vam ostali. Ostatnych takto asi tazko ziskate naspat.
-
23.4.2012 / sona08 / Reagovať
pan Mihal, vy ste s kym rokoval, ked ste pripravovali reformu 2. piliera? S investormi, ktori su sucastou schemy? Pripomienky, ktore mozte najst na blogoch a forach napriklad aj tu boli nejak odignorovane. Coraz viac ludi je nespokojnych s tym, ako u nas 2. pilier funguje, ale ani vy ste to nedokazal reflektovat do vasich navrhov. Vasa reforma zase sledovala len to, co hovoria ludia, ktori dochodky spravuju.
-
23.4.2012 / miro12345678 / Reagovať
potom sa p.mihál postarajte o tých dôchodcov Vy, ktorých ste presvedčili aby šli do 2.piliera….aj BMG Invest ponúakalo väčšie istoty ako Váš 2.pilier….
-
25.4.2012 / alibaba / Reagovať
spoločne s kaníkom!!!
-
-
23.4.2012 / Jozef Mihál / Reagovať
pani sona08, DSS-ky, najma ta najvacsia, sa branili zruseniu garancii v dvoch fondoch, branili sa zavedeniu indexoveho fondu, branili sa znizeniu poplatkov – co su vsetko zmeny na prospech sporitelov, flexibility druheho piliera, moznosti slobodneho rozhodovania ludi…
.
Pri priprave nasej novely som dal najma na nazor odbornikov z MF, IFP, NBS… a nie lobbistov z urcitych biznis kruhov, o com svedci aj pripad korupcie na MPSVaR, ktory bol odhaleny pri aktivnej spolupraci vedenia MPSVaR a kriminalky…-
23.4.2012 / sona08 / Reagovať
Pri priprave nasej novely som dal najma na nazor odbornikov z MF, IFP, NBS,… Pokial viem tak toto nie su aktivny ucastnici investovania v druhom pilieri
Cize nie obyvatelia domu, ale zase len nejaky spravcovia nasich penazi, z ktorych ja, aj ked sa 2. piliera neucastnim, musim ho ostatnym financovat. Tito vasi odbornici uplne ignoruju fakt, ze vacsina investorov v 2. pilieri su financne nevzdelani ludia. Bolo o tom napisanych vela clankov. Co sa tyka tych garancii, DSS neboli proti zruseniu garancii, ale proti tomu, aby ked garancie chcete, musite prestupit do garancneho fondu. Je len samozrejme, ze proti tomuto DSS boli, lebo nechcu, aby mali kvoli vasim reformam zle meno u ludi. Odstranit garancie z fondov, kde je 95% investorov, pricom 80% z tychto investorov je konzervativnych a 50% nema zakladne vedomosti o investvovani je kardinalna blbost. Kde odbornici z MF, IFP a NBS urobili chybu? Ja viem, kaslu na to, kto je profilovym investorom v 2. pilieri. Takze na vasom mieste, by som bola ticho a radsej sa neozyvala. -
25.4.2012 / alibaba / Reagovať
jožko mihál,
žiadni odborníci neexistujú!!! jedine takí, ktorí svojimi nesplniteľnými sľubmi sústavne ťahajú dôverčivým ľuďom ich ťažkozarobené peniaze z vrecák s uistením, že sa im o ne dobre postarajú a fantasticky im ich zhodnotia, pričom sa nevedia dobre postarať sami o seba, pretože inak by sa nemuseli živiť podobnými sľubmi!!! na tomto princípe fungujú banky, poisťovne a politici!
-
-
23.4.2012 / enko / Reagovať
nech chce Fico aj xy garancii.. mne ako mladej osobe
( 27 r. ) ide o to, aby aspon 1 fond ostal v plnohodnotnej sprave DSS, teda aby robili s peniazmi to co uznaju za vhodne s cielom maximalizovat zisk, som si vedomy ze vidina vacsieho zisku prinasa v horsich casoch aj vacsie prepady no je to moje rozhodnutie a preto nema nikto (premier) pravo mi hovorit do toho, ako budu moje peniaze zhodnocovane/znehodnocovane. premier ako osoba je davno za vodou, jeho dochodok ho netrapi, ja sa o svoj chcem postarat sam ( aj 2. aj 3. pilierom ). A ci ja budem v dochodkovom veku zit o vode a chlebe a vsetky peniaze dam detom na vzdelanie v zahranici je tiez moja vec. A to ze nema z coho vyplatit ciganov s 10 detmi na roznych soc davkach ? to nie je moj problem. Nech idu obnovovat hrady, zametat, pomahat pri stavbe dialnic – na tlacenie furika skolu netreba.. vcera som bol na sarisskom hrade a za pol roka sa im toho celkom podarilo-
23.4.2012 / skorodochodca / Reagovať
Tebe, ako mladej osobe, ide o to, aby tvojim rodičom a starým rodičom platili dôchodok tí ostatní, lebo ty im dávaš iba polovicu. Si šikovník, pomocou Kaníka a Mihála si na nás vyzrel … a nesmieme sa dotýkať “tvojich” peňazí … lebo … lebo … A my, čo sme iba v prvom pilieri, sme ako blbci očakávali, že keď sme ti platili školy, tvojim starým rodičom dôchodok, že to po nástupe do práce vrátiš – dnes je veľa dôchodcov, ktorí ti v čase školskej dochádzky platili cez dane školy. A ty nič, lebo Kaník. Nehanbíš sa?
A spočítal si si voľakedy, čo robíš?
Tvoja DSS zhodnocuje 1% ročne (možno, a lepšie zatiaľ neukázala), teda za 38 rokov ti týmto tempom z 1 eura spraví 1,46 eura. Dnes by si dôchodca za 1 euro tvojich odvodov kúpil 16 rožkov. Ceny a platy pôjdu tempom 3%, cena rožka bude zo 6 centov na 18 centov (1,03 na 38 =3,075 násobok), teda za tvoje dnes ušetrené euro v budúcnosti kúpiš 7,5 rožka. Kam ti zmizli ostatné rožky? Spýtaš sa Kaníka (už nebude živý) alebo sa postavíš do radu o sociálnu podporu medzi počerných? Veď pomer medzi náhradou z 1P a 2P bude cca 3,075:1,46, čiže z 2P polovica z 1P. A to treba veriť, že sa kapitalizmus za nasledovných 30 rokov nezmení. Akurát sa stane iba to, že ropa bude dochádzať, a v dôsledku toho bude dosť veľká inflácia.
BTW, autor článku roky kritizoval Tomanovú, že neobjektivizovala plnenie fondov sociálnej poisťovni podľa ich čerpania. Od 1.1.2011 sme mohli mať fondy podľa jeho kritiky – do 1P by sa vyberalo možno 17%, do 2P 9%, do PvN 1,5%, do nemocenského x%, do fondu solidarity možno 0,02% a nie 4,75%. Ak dnes Fico tvrdí, že pomer 9:9 je vadný, tak za podporu tejto argumentácie ber na zodpovednosť Mihála. Mihál neurobil, čo mal urobiť, preto má Fico argumenty a ľudia zmätok.-
23.4.2012 / labudik / Reagovať
Celkom hodnotný príspevok….Inak sa spýtam- v ktorej európskej krajine je pomer 9:9, čo je vlastne 1:1, lebo je to aj o tomto pomere..Nie je tento pomer nastavený príliš vysoko pre DSS-ky?, a nepochádza náhodou z gorilieho obdobia bezohladného nahrávania všeliakým finančníkom pravdepodobne za skyté provízie??
-
25.4.2012 / alibaba / Reagovať
však aj on raz bude dôchodca!!! a potom mu to dôjde, keď sa o neho vlastné deti nebudú chcieť postarať!!!
-
-
-
23.4.2012 / moriak7 / Reagovať
Keby boli spravcom vasho bytu DSSky, tak by ste mali obmedzeni tolko, ze by ste v nom museli zit tak dlho ako by vam to oni prikazali. To tazko nazyvat slobodou.
-
23.4.2012 / Pavol Čižmárik / Reagovať
Aj tento clanok viacmenej dokazuje, ako velmi tvorcovia reformy v roku 2004 podcenili dopady svojich rozhodnuti.
1. stvorili oligopol, ktory 7 rokov dokazuje, akym ucebnicovym oligopolom je, nielen vo vztahu ku klientom, ale aj vo vztahu k regulatorovi
2. nezapojenim klientov sporenim z cistej mzdy (teda z vlastneho) aspon 1-2 % vlastnych uspor nad ramec povinnych odvodov stvorili masu 1.5 miliona, ktora nerozumie, nepotrebuje rozumiet, neazujima sa, neriesi. Idealne pre politikov, este idealnejsie pre DSS.
-
23.4.2012 / salamoon / Reagovať
a ked si do toho celeho este premietnem recepty a navrhy R. Sulika / SaS na ‘riesenie’ krizy a eura (v style ‘uvidime co bude’), az ma mrazi ako lahkovazne a arogantne tito pani hazarduju s..
-
-
23.4.2012 / tt / Reagovať
Prosim vas hlavne nedovolte zrusit indexovy fond, lebo to by DSSkam velmi vyhovovalo. Su v nom nizsie poplatky a neverim ze “odbornici” v DSS dosiahnu systematicky lepsie vynosy ako trh.
-
23.4.2012 / LPB / Reagovať
Fica nemusím, ale dúfam, že nakoniec zruší 2. pilier. Zdá sa, že okrem Orbána to urobili aj Portugalci. Alebo sa ľudia po otvorení spamätajú a vystúpi ich toľko, že tí darmožráči z DSS to tu zabalia.
-
23.4.2012 / ulicnik24 / Reagovať
pytal sa mna niekto ci vobec chcem cosi ako druhy pilier?
A preco sa zavadzalo aby mladi ludia automaticky vstupovali do druheho piliera bez toho aby to mohli hned od zaciatku odmietnut?-
23.4.2012 / labudik / Reagovať
To je práve to! Pán Mihál si farizejsky vyberá z manipulatívnych úkonov s ľudmi, že len tie sa nemajú diať, čo nie sú v záujme nenažraných bielych goleirov z DSS / to je podľa neho rozhodovanie o ľudoch bez ľudí/, tie ostatné sa môžu diať aj bez ludí-lebo on to konzultoval a zrazu jeho to už oprávnuje robiť čokolvek bez ľudí/ on manipulatívne neklame-len Fico/, on je privilegovaný-on sa ľudí pýtať nemusí – to len dokazuje, že má k DSS-kám jednoznačne bližšie ako k ľudom………………….
Je to pekne drzé podnikanie-ja im dať peniaze musím, a DSS-ky nemusia nič, len si sťrhnúť poplatky. Jednoznačne by si mali dovoliť brať z mojich peňazí až z toho, čo získajú-a tá časť by mala byť dopredu určená, a keď sú stratové roky, tak za to obdobie by nemali dostať nič, a ak za celkové obdobie získajú menej ako by som povedzme priemerne z uložených penazí dostal v banke, tak by skôr mi mali oni hradiť stratu—ktorý podnikatel niečo dostáva, keď prerába??–Nijaký!!. naopak svoju stratu si celú zlizne-odskáče sám-ale privilegované DSS-ky???
-
-
23.4.2012 / Niless / Reagovať
Tymto clankom u mna SaS definitivne skoncila. Moj hlas uz nikdy nedostanete ! Je neskutocne ako obhajujete DSS, som myslel ze Kanika nikto neprekona. A ti reci o podvode na volicoch…klesate velmi hlboko, hlbsie ako lavicovi populisti. Vo vsetkom by mali mat ludia na vyber (ci chcu byt v 2 piliery,….) a nie mat naordinovane vsemocnym statom. Niekedy mam pocit ze “DEFORMA” dochodkoveho systemu a jeho caste zmeny najviac vyhovuju DSSkam, aby po rokoch mali argument, ze nevedeli zhodnotit peniaze, iba inkasovali za sluzby, ktore mi vie poskytnut aj obycajna smradlava ponozka. mozno aj ta ponozka je na to lepsie lebo to co tam dam, tak si tam aj najdem. Ucty v DSSkach su asi derave lebo kazdy sporitel tam ma menej ako vlozil. Aaaach…
-
24.4.2012 / eExcel / Reagovať
Tento človek sa začína svojim hlúposťami doťahovať na Kaníka, ktorý už bez ostychu otvorene klame kedykoľvek sa mu to hodí (naposledy v TV v nedelu).
Takže, pán domovník, ako člen liberálnej strany ste mal otvoriť II. pilier a vyznávať tak slobodu jednotlivca. Ako liberál ste mal znižovať dane, odvody, chrániť strednú vrstvu, živnostníkov, dohodárov, autorov a ďalšie skupiny.
Vy ste urobil opak, ktorý by neurobil ani Fico – jediné čo ste robil bolo zvyšovanie odvodov, podpora zvyšovania daní, zväčšovanie štátu, vytváranie ďalších záväzkov štátu.
Kde beriete tú arogantnú drzosť kritizovať to, v čom vás – a zrejme už nikdy nikto – neprekoná – v ľavicovej fachidiotskej politike?
Napadá ma, že ak by ste po posledných voľbách mal zámer doraziť pravicu úplne – na nulu – no tak v takom prípade robíte profesionálnu prácu.
Preboha…. -
24.4.2012 / Akvinsky / Reagovať
Dobry den p. Mihal,
ked sa spustal 2 . pilier, nehovorilo sa o finale 2. piliera . .len v naznakoch … PReto sa pytam, preco sa aspon za vasej kratkej ery nezverejnili PRAVIDLA NA VYPLACANIE ANUIT v 2 . pilieri ? Ano, teta tomanova 2006-2010 nespravila nic, vy ste vraj nieco vytvorili ale odborna verejnost mala tolko pripomienok ze ste to radsej stiahli. Preco ? ZAveste na svoj blog ci web zaklady PRAVIDIEL ( aspon ten neoficialny navrh )
A otazka za 100 bodov: v roku 2014 ( 10 rokov trvania sporenia v 2 . pilieri = prvi prijemcovia vyplacania anuit). Ak budem mat na ucte napr. 60000 EURO k 1.1.2014, mozem si kupit dochodok aj vo Svajciarsku ( v inej poistovni ako tie co su na Slovensku ) ?
otazka za 101 bodov : Kto bude tie dochodky predavat … tych 30 000 sprostredkovatelov poistenia MLM systemov, co beru provizie a danu vysku nemusia zverejnovat podla zakona 186/2009 § 32 ( len akysi umelo vytvoreny udaj .. Prieremnu vysku nakladov na sprostredkovanie ….) Toto je lobing poistovni .. toto zmente transparantnosti nikdy nie je dost, nech sa nadstavi odbornik ktory moze produkt predavat a nie masa pseudoobchodnikov, ktory akoze maju dake skusky na NBS ale autoskola je oproti tomu narocnejsia.
PS: Mozno by bolo dobre zverejnit, aka bola v pociatkoch 2 piliera priemerna vyska provizie pre sprostredkovatelov resp. rozpatie ( hovori sa ze az 6000 SKK / poistenca ), pricomniektore spolocnosti prehodili poistenca po roku do inej DSS a zase 6000 SKK. toto bolo chore, zle, platime to vsetci a cely zivot.JEDNA STARA PRAVDA : ak mi 2 .pilier nezarobi viac ako inflacia je to velmi zle a nechcem sa na tom viac podielat.
Druha stara pravda : za 20 rokov demografia nepusti, a budeme mat dost dochodcov a malo pracujucich a ti co tu budu montaznici v automobbilkach na dochodky v 1 . pilieri nezarobiaODPORUCANIE a PROSBA zaroven: pan Mihal, chodte do TA 3 do dvojhodinovej diskusie 3 x po sebe spolu s KAnikom, Richterom, Tomanovou, poistovnami ( matematikmi), p zastupcom predajcov a zastupcom poistencov ( ak taky existuje ) do verejnej diskusie. na sposob JILKOVA KOTEL v CT1. ale na toto zial nemame na Slovensku. Rad by som sa mylil
-
24.4.2012 / dfx / Reagovať
len tolko, ze prve dochodky z druheho piliera budu najskor v roku 2019, lebo dlzka minimalneho sporenia je 15 rokov. Z druheho piliera sa dalo uz dvakrat vystupit, takze uz by tam mali byt len ti, co tam chcu byt. Nikto nevie, aka bude inflacia ani ake bude zhodnotenie a ani ake budu dochodky z prveho piliera. Ludia sa rozhoduju aj podla toho, ze peniaze v druhom pilieri sa dedia. Prvy pilier len vyplaca vdovske a sirotske dochodky, na ktore ani nema kazdy narok.
-
24.4.2012 / antonin / Reagovať
Mýliš sa, zmenila sa doba minimálnej dĺžky sporenia na 10 rokov a v roku 2014, po zverejnení výpočtu dôchodku, II. pilier skončí,sporitelia zistia, aký je naozaj II. pilier “výnosný”. Čo sa týka dedenia, to platí jedine vtedy ak zomrieš pred tým ako zoberieš prvý dôchodok z II. piliera. A čo sa týka inflácie, to ti nevadí, že dôchodok z II. piliera sa nebude valorizovať a ty budeš budeš vlastne dostávať stále menší a menší dôchodok (v závislosti od výšky inflácie).
-
24.4.2012 / dfx / Reagovať
Vzhladom k demografickemu vyvoju nikto netusi, ako sa budu valorizovat dochodky v prvom pilieri. A kedze si zatial nikto nekupil dochodok z druheho piliera, tak nikto nevie, ci nebudu aj dochodky z druheho piliera valorizovane.
-
24.4.2012 / antonin / Reagovať
Ty si už videl, aby niekto valorizoval rentu ?
-
25.4.2012 / dfx / Reagovať
Niekto to moze ponuknut, napriklad ze da z druheho piliera 150 eur a kazdy rok to zvysi o 3 percenta. Zatial nikto rentu nepobera.
-
-
24.4.2012 / sona08 / Reagovať
no to je dost smutne, ze ludia, ktori o 3 roky budu nakupovat svoju rentu a ani nevedia za akych podmienok. Kupil by si si nejaky produkt pokial nevies za akych podmienok ho kupujes a kolko stoji?
-
25.4.2012 / dfx / Reagovať
Ja budem nakupovat rentu najskor o 25 rokov. Tych ludi, ktori budu nakupovat rentu o 3 roky, je minimum, pretoze predlzili dobu sporenia na 15 rokov a mnohi, ktorych sa to tykalo, sa vratili do prveho piliera.
-
25.4.2012 / sona08 / Reagovať
aha, takze na to minimum sa mame akoze vysr… Ked je ludi malo, tak sa tym netreba zaoberat, alebo ako mam chapat tento vyplod? Ci oni su akceptovatelnymi pripadnymi obetami experimentu, alebo na nich sa naucime, co bude v buducnosti problem? Co si chcel povedat tym minimom ludi?
-
25.4.2012 / dfx / Reagovať
Pozri sa, na to musia byt prijate zakony. Je to na rieseni poslancov. Oni musia do troch rokov prijat zakony, ktore urcia dalsi postup. Vzhladom na Fiocvu genialitu si myslim, ze im bude chciet co najviac uskodit a vymysli, ze maju dobrovolne prejst do prveho piliera, lebo ziadne zakony upravujuce nakup dochodnku z druheho piliera nebudu prijate. Myslim, ze tri roky je dost dlha doba, aby sa taky zakon prijal a aby vznikli spolocnosti, ktore to budu ponukat.
-
-
-
-
-
-
-
-
24.4.2012 / Akvinsky / Reagovať
mily alebo mila DFX
dlzka min. sporenia bola pri spustani 10 potom 15 a od 1.11.2011 je opat 10 ( slovom ) rockov !!!!
Takze nespi ako medved v zime v nore, uz sa zobud a patrilo by sa ospravedlnit, ze si sa pomylil.
cakam ze sa ozve p.Mihal s pravidlami … Ked je chlap.
-
24.4.2012 / Akvinsky / Reagovať
Este malickost DFX :
Predstav si, ze sa dozijes dochodku budes mat 62 ( 65) rokov. NA ucte v 2 pilieri 100 000 EURO. Dajme tomu, ze 60 000 si budes moct nechat a za 40 000 EURO si kupis anuitny dochodok. (sice neexistuju pravidla, ani netto produkty bez provizie sprostredkovatelov …)
ale
za 40 000 si budes musiet kupit anuitny dochodok !!! MUSIS !
a predstav si , ze 2 roky pred dovrsenim dochodku ti zistia ze mas raka a akurat tak 2,05 roka zivota. Dojdes do dochodku, dajme tomu ze budes mat vobec chut hladat poistovnu na trhu, oni si asi zistia tvoj zdravotny stav a co ti daju prvych 250 EURO mesacny anuitny dochodok a KONIEC
39 750 EURO im ostane v poistovni ( to sa samozrejme nededi !!! ) cista ryza DSS a povedzme si , ze tie prvotne provizie na predaj DSS musi niekto zaplatit !!!toto je ferove si myslis ? Ocakavam, ze bude existovat dodatok k zakonu, ze tieto pripady budu osetrene a nejakym klucom / matematickym vzorcom sa budu vracat dedicom takto nasetrene peniaze pri vyplacani anuitnych dochodkov a umrtim pred dovrsenim strednej doby dozitia alebo nieco podobne (nemusi to byt linearne, viem si prestavit nelinearny model )
pan Mihal co vy nato ?
-
24.4.2012 / dfx / Reagovať
Ak to znizili na 10 rokov, tak to znizili, nevedel som o tom. Mam este minimalne 25 rokov do dochodku, tak je mi to jedno.
Co sa tyka toho pripadu, tak dochodok si musim kupit, ked idem do dochodku a nie, ked dosiahnem dochodkovy vek. Ak mam rakovinu a som v kritickom stave mesiac pred smrtou, tak nepoziadam o dochodok a nemusim si kupit dochodok z druheho piliera a zdedia po mne celu sumu.
Aj tak je to lepsie ako prvy pilier, kde sa nededi nic, len sa vyplacaju sirotske a vdovske dochodky, ak ma niekto na ne narok. Mal som uja, ktory bol posledny den v praci pred dochodkom, prisiel domov a v noci dostal infarkt a zomrel. Nikto po nom nic nedostal z prveho piliera. Tebe zjavne prekaza, ze tie peniaze by ostali nejakej poistovni, co predava dozivotnu anuitu, a nie statu.
Jeden z dovodov, preco som vstupil do druheho piliera, bolo to, ze tie peniaze sa dedia, pokial si nekupim za ne dozivotnu anuitu. V porovnani s prvym pilierom je to obrovska vyhoda.
-
24.4.2012 / antonin / Reagovať
Máš to všetko pomýlené, z teba musia mať DSS-ky radosť. To dedenie si ešte poštuduj, aby si raz nebol veľmi sklamaný.
-
24.4.2012 / dfx / Reagovať
Aspon, ze sponzori SMERu nemaju zo mna radost.
-
24.4.2012 / antonin / Reagovať
Ja si myslím, že kto sa smeje naposledy … (veď to poznáš), rozhodne to však nebudú účastníci II. piliera (bohužiaľ).
-
24.4.2012 / dfx / Reagovať
Kazdy den vidim, ako sa smeju poberatelia dochodkov z prveho piliera, to je dalsi dovod byt v druhom pilieri.
-
25.4.2012 / alibaba / Reagovať
no najviac sa smejú majitelia DSS-esiek z takých presvedčených a dôverčivých sporiteľov ako si ty!
ja ti ten vysoký dôchodok prajem, ale II. pilier je len zákonom zakrytá pyramídová hra!!! hodnota nasporených peňazí sa každoročne znehodnocuje infláciou a poplatkami, takže za to, čo si tam za 30 rokov nasporíš, si nebudeš môcť kúpiť ani štvrtinu toho čo dnes!!!
never nikomu, kto ti neustále sľubuje, že sa o tvoje peniaze dobre postará!
DSS-esky sú súkromné firmy, ktoré môžu byť vytunelované, vykradnuté a môžu zbankrotovať!!! a výhovoriek a dôvodov, prečo sa tak stalo, sa vždy nájde dosť. podbne dopadli aj veriaci vkladatelia v nebankovkách BMG a Slovakia invest!!!-
25.4.2012 / manutara / Reagovať
“Prípadný bankrot sa môže týkať len majetku samotnej DSS, ale nie majetku sporiteľov. Ten je vedený oddelene a nesmie byť nikdy použitý v prospech DSS. Nasporený majetok sporiteľov prejde na inú DSS s platnou licenciou.”
-
-
-
-
-
-
24.4.2012 / sona08 / Reagovať
Na to, aby tvoje peniaze dedili tvoji pribuzni nemusis byt ucastnikom ziadneho 2. piliera. Stat by ovela lepsie spravil, keby moznost sporenia na dochodok neredukoval na DSS. Ty stale nechapes, ze my sa tu nebavime o tom, ze 2. pilier ako taky je zly, ale ze u nas je jeho nastavenie nedobre, respektive jeho krucialne aspekty (akym je vyplata dozivotnej renty) nie su zdaleka vyriesene, pricom prvi ludia to budu riesit uz o 3 roky. Ale ja to vidim, ze to sa zase nieco spacka za rok, aby daco bolo, a potom sa budu len latat diery. Nezite v predstave, ze tak, ako veci funguju u nas je jediny sposob ako fungovat mozu.
-
25.4.2012 / dfx / Reagovať
Ako sa dedi z prveho piliera?
-
25.4.2012 / sona08 / Reagovať
netvrdim, ze sa dedi z prveho piliera, tvrdim, ze druhy pilier nasukany exkluzivne do DSS nie je jediny sposob ako si odkladat peniaze na dochodok a nie je to jediny sposob ako zabezpecit dedenie. Na trhu existuje X produktov, ktore sa daju pouzit na dany ucel a moznosti dedenia/prenosu na pribuznych su este zaujimavejsie.
-
-
-
-
-
24.4.2012 / Akvinsky / Reagovať
dfx pre zaujimavost
1. chytas za slovicka, bavme sa o momente, ked mam narok na dochodok z 1 a 2. piliera
2. predpoklad je ze mas dost nasporene na ucte 2 pilieri. ze si mozes/musis kupit dozivotny dochodok ( podla zakona su dve moznosti bud z celeho alebo programovy vyber – tak je potrebne 0,6 zivotneho minima / mesiac, aby bol zabezpeceny moj minimalny standard )
3. ked mam rakovinu ako pisem, tak nikdy nevies ci bude 2 ci 3 ci 13 mesiacov zivy .. takze si o ten dochodok poziadas a asi si budes musiet najst zivotnu poistovnu.
4. tvojho uja mi je luto, ale prepac, tu to nepis
5. je pravda, ze pri takomto temte , pojdem do dochodku podla zakona ako 70 rocny a nasledne ci si ten dochodok uzijes v relativne dlhej dobe je otazne. mozno dovtedy bude uzakonena legalizovana eutanazia , mozno aj po europe v EU, tak si budem moct clovek vybrat uz pred dochodkom ako dalej, ked bude len lezat s hadickou v ustachZAVER: Nech sa zverejnia PRAVIDLA, nech sa zverejnuju jasne provizie v zivotnych poistkach ( nie fabulacia c. 1 priemerna vyska nakladov …
6. ak by som isiel za 2,5 roka do dochodku a mam sancu na solidny 2 pilier, tak by som sa rad d ohladania tej najlepsej moznej poistky zapojil aj teraz. a hladal by som ju napr. aj vo Svajciarsku alebo Londyne. na slovensku moze posobit viac ako 470 poisovni na zaklade FOS, tak som zvedavy ako sa hecnu nasi zakonodarci. (SMERACI – ked uz p. Mihal to nestihol/stiahol po pade vlady)
idealne by bolo spravit 3 hodinovu diskusiu v TA3 alebo STV a nie jednu. uvidime. p. Kourilovi sa poslali do PRAVDY online diskusie super otazky, ale zial nestihol na tych 30 otazok odpovedat … aj to je zamlcovanie veci, preto treba o tom hovorit nie zahmlievat
a cosi na zaver : SOM za 2 pilier aj som bol na zaciatku. ale nemali sa davat 6000 SKK provizie, malo sa zrebovat a pridelit DSS kazdemu poistencovi nahodne. ( poistenec by si vybral len fond ). 5 rokov nechat posobit DSS na trhu, zmenit DSS az po 5 rokoch, minimalna provizia do 50 euro ( aj to je vela, za vypisanie 10 riadkov v zmluve podla OP.
a na zaciatku zverejnit PRAVIDLA na vyplacanie, napriklad vzorove priklady. viem , ze po boji je kazdy general. ale postavit vsetk ona raste ekonomiky a politickom projekte zvanom EURO bola fatalna chyba Slovenska a tak aj dopadneme. -
24.4.2012 / Akvinsky / Reagovať
pre antonina:
a) dozijem sa poberania dochodku, budem mat dost na ucte, vyberiem si programovy vyber na vyplacanie v 2 pilieri.
V danom case asi stat urci kolko je zivotne minimum. cize moj mesacny dochodok na zaciatku vypocitany musi byt len 0,6 zivotneho minima v roku ked ho zacnem dostavat. ALE POZOR, zivotne minimum bude predsa stupat ( deflacia u nas nehrozi), nieco spapa inflacia .. takze naozaj mas pravdu, dalsia cierna diera 2 piliera je, ze vypocitana anuitna splatka do konca zivota slovenskeho dochodcu trasuci sa na 2 pilier nemusi za 10 rokov dochodku mat vysku 0,6 zivotneho minima, ale len 0,3nas. zivotneho minima, o 20 rokov 0,1zivotneho minima…. pan Mihal je vam to jasne co pisem. Toto je ten ofajc 2 piliera … Tmava netrasparentna diera v 2 pilier.. ak to dobre smeraci odprezentuju, z 2 piliera musi ujst minimalne 50 percent ludi ihned a nikto z opozicie KANIK a posl. nemoze povedat makke f.
-
25.4.2012 / alibaba / Reagovať
90% tých, čo tam dnes sú, ani nevie, čo za nasporené peniaze dostanú!!! že v prípade úmrtia dostane peniaze rodina, je zavádzaním a klamaním, pretože to tak nie je!
ak sa 2. pilier otvorí a ujde odtiaľ 50% ľudí, tak to môžu DSS-esky zabaliť!!! už to nebude pre nich lukratívny biznis.
-
-
25.4.2012 / Akvinsky / Reagovať
DFX,
tvoje argumenty su o nicom .. nerozumies tomu o com sa tu diskutuje … verim, vsak ze pan Mihal bude reagovat.
DFX ak ides do dochodku o 25 rokov, tak sa zakop a cakaj a nepatraj. NEŘEŠ a HLAVNE POTOM NEPATREJ !!! riesis len seba a aj tak
minimalne pravidla musia byt jasne teraz , musia platit na celu dobu .. aby poberatelia o 3 roky mali rovnake podmienky ako o 10 rokov … buduci dochodci si vedeli zratat, kolko by mali mat na ucte, co sa stane ak zomru.
a ta tvoja predstava valorizacie renty ? Tam je vela neznamych . skus si teraz rucne vypocitat v exceli nejaku valorizaciu, ked mas k dispozicii 10 000 EURO a mesacne budes dostavat 180 EURO x mesiacov .. kolko rokov budes zit si dopln sam, rocne navysovanie zivotneho minima si urci sam.
alebo ked tapes , obrat sa na financnych matematikov resp. poistnych.
a NERES A NEPATREJ.to co vypocitas bude netto poistne/dochodok + ??? otvrene su vsetky naklady na vyplacanie v 2 .pilieri o ktorych nikto nikde nerozprava. ZIAL. je tak pan MIHAL ?
-
25.4.2012 / alibaba / Reagovať
rád by som vedel, či vo fantasticky výhodnom II. pilieri sú: kaník, dzurinda, mikloš, mihál…, ich manželky, deti, príbuzní…
-
25.4.2012 / Oskarka / Reagovať
Sú, ale majú to len ako vreckové, tí majú iné príjmy..:)
-
-
28.4.2012 / idemodvás / Reagovať
Len tak zbežne som si prečítal komentáre diskutujúcich,ale už len úvod toho trotla Mihála ma priviedol do varu.Lebo Fico…podvodom vyhral voľby….bla…bla…bla…
Nebudem ďaleko od pravdy,ak tu verejne prehlásim,že všetcia sporitelia na dôchodok ktorí sú v 2.dôchodkovom pilieri si akurát tak vytrú zrak,pretože až vypukne ten slávny deň D keď správcovské spoločnosti budú musieť začať vyplácať,tak už budú dávno v nejakom tom daňovom raji aj z Vašimi peniazmi a Vám ostanú len oči pre plač.Toto je tá tvrdá realita o nejakom správcovi domu,ako to tak vzletne tento slovenský shrek nazval.

