Diskusia

Diskusia (57 reakcií)

  • pan Mihal

    6.2.2012 / sona08 / Reagovať

    keby ste radsej dali link na dokumentaciu k tomu projektu a jeho pripomienkovemu konaniu, bolo by to vhodnejsie.

    a takisto, keby ste vysvetlili nasledujuce tvrdenia vo svetle vasich tvrdeni v tomto blogu:

    “Žiadateľom o nenávratné finančné prostriedky je Centrum vzdelávania ministerstva práce. Pán minister v súčasnosti projekt prehodnocuje, zapracúvajú sa doň závery vnútorného pripomienkového konania. Plánovaný termín spustenia je 1. marec 2012,” informovala Daniela Šulcová z tlačového oddelenia ministerstva práce.

  • pani sona08

    6.2.2012 / Jozef Mihál / Reagovať

    …link dat neviem, pretoze materialy v internom pripomienkovom konani nie su dostupne na verejne pristupnom portali ministerstva prace – prave preto, ze ide o interne materialy.
    .
    Daniela Sulcova poskytla uvedene informacie redaktorke v stredu na poludnie, na zaklade informacii ktore jej poskytla projektova manazerka Centra vzdelavania v case, kedy sa interne pripomienkove konanie vyhodnocovalo. Ako minister nedostavam na podpis projekty financovane z ESF, ktore internym pripomienkovym konanim neprejdu a tak to v konecnom dosledku je aj v pripade tohto projektu. Keby si pani redaktorka dala tu namahu, a do konca tyzdna aspon raz zavolala na ministerstvo, mohol clanok vyzerat inak, respektive by vobec nevznikol. Holt, profesionalita (?), ci umysel skodit (?).

    • Re: pani sona08

      6.2.2012 / sona08 / Reagovať

      dakujem za odpoved.

      Ale dost nechapem, aky rozdiel robia tie dva dni, ked podla vas sa projekt zastavil uz 30. Januara, ergo v pondelok. Asi mate dost chabe komunikacne kanaly napojene na vase tlacove oddelenia a potom moze dojst k takymto nedorozumeniam, pripadne si pani na tlacovom oddeleni nerobi svoju pracu dobre, kedze sa neunuvala informaciu najprv overit, aby poskytla naozaj aktualne info. Vobec to nemusi byt chyba novinarky, ktora je odkazana na info, ktore dostane od vasho tlacoveho oddelenia. Alebo si snad myslite, ze by mala novinarka volat na vase oddelenie kazdy den?

      • Re: Re: pani sona08

        6.2.2012 / sona08 / Reagovať

        este doplnim, aby nedoslo k nedorozumeniu; neberte moj prispevok ako utok, len si nemyslim, ze je to len odflaknuta praca novinarky, ktora priniesla do obehu tuto desinformaciu, kedze tato bola podporena vyjadrenim tlacoveho oddelenia ministerstva.

  • Prosim,

    6.2.2012 / Jozef Mihál / Reagovať

    …myslim ze casovy sled udalosti som dostatocne vysvetlil v clanku, rovnako ako fakt, ze ak sekcia riadenia ESF raz rozhodne o tom, ze projekt je zly, tak sa dalej v projekte nepokracuje a ako minister jednoducho nemam co riesit. Je mozne, ze v tomto momente zlyhala pri informovani manazerka Centra vzdelavania, podstatne je to, ze uz tyzden je pre ministerstvo prace a tym aj pre mna, tento projekt mrtvy projekt. A ak Pravda ma tu drzost na zaklade interneho a medzicasom stopnuteho materialu urobit dvojstranovy clanok so “zavaznymi odhaleniami”, tak opakujem, je mi luto jej citatelov.

    • Re: Prosim,

      6.2.2012 / sona08 / Reagovať

      samozrejme, ja som rada, ze ste to vysvetlil, len hovorim, ze sa prilis jednostranne obuvate do novinarky, pricom je zjavne, ze aj ona bola desinformovana.

      • Re: Re: Prosim,

        6.2.2012 / Milan M / Reagovať

        Dezinformovana mohla byt aj takto:
        “Ahoj zlatko, to som ja, bejby.
        Prosim ta, mohla by si byt tento tyzden deziformovana ohladom dakeho Mihalovho podpisu za 800 tisic Eciek?
        Je to daky projekt ohladom skolenia uradnikov ci co.
        Bud taka zlata a pozri sa na to.
        Nech to vyzera bombasticky na titulke.
        Dik, este si zavolame.”

        Odflaknuta praca novinara, nic viac.
        Dobry novinar je totiz nieco ako policajt.
        Musi si overit vsetky informacie a to z viacerych zdrojov.
        Ked nie, potom to vyzera tak, ako to vyzera.

        PS1: Neverim ze by si bola taka benevolentna, keby takym slaboduchym sposobom ociernila teba ;-)

        PS2: Pan Mihal, vazim si vas cas a ochotu komunikovat s citatelmi na slusnej a kultivovanej urovni. To sa casto nevidi ani medzi profinovinarmi. Napriek vyrazkam a alergickej reakcii pri slove politik, vam dakujem.;-)

        • Re: Re: Re: Prosim,

          6.2.2012 / sona08 / Reagovať

          tak ilustrujem situaciu:

          Novianrka od “zdroja” dostane info o nejakom projekte. Zavola na tlacove oddelenie dotknuteho Ministerstva, a tam jej informaciu potvrdia (informaciu, ktora ich mala diskreditovat !!!). K informacii, kvoli chrakteru dokumentu (interne), sa nema nijak inak ako dostat iba s pouzitim zdroja – ktory jej poskytol zavadzajucu informaciu – a overenia tejto informacie priamo pri dotknutom subjekte – ministerstvo, ktoreho sa zavadzajuca informacia tyka. Ministerstvo informaciu nevyvratilo, ono ju potvrdilo. Mysleli by ste si, ze ste si za okolnosti, kedy vam samotny subjekt diskreditujucu informaciu potvrdi, ze vas zdroj vam poskytol nespravnu informaciu? Myslim, ze nie.

          PS1: Samozrejme, ze by som bola nahnevana, ale na VSETKYCH co za to mozu – cize aj na ludi, ktori diskreditujucu informaciu potvrdili v case, ked uz nebola pravdiva. Takisto ako mozme kritizovat odflaknutu pracu novinarky, mozme kritizovat aj odflaknutu pracu oddelenia, ktoremu stacil jeden telefonat/e-mail na ziskanie aktualnej a pravdivej informacie.
          PS2: Pokial ste si nevsimol, tak som takisto rada, ze pan Mihal dal informaciu na spravnu mieru. Len tvrdim, ze vo vymenovani vinnikov tendencne vynechava ulohu tlacoveho oddelenia ministerstva pod jeho vedenim.

          • Re: Re: Re: Re: Prosim,

            7.2.2012 / Milan M / Reagovať

            Preco sa ti zda ze ho tendencne vynechal?
            Tlacove oddelenie je tam na zodpovedanie otazok novinarov a verejnosti.
            Nie na obvolavanie novinarov po kazdej zmene, neschvaleni/schvaleni projektu, prijati/neprijati niecoho atd.
            Ked novinar zavola, dostane aktualnu informaciu, ked nezavola koli overeniu, je to jeho problem.
            Ked uz chce novinar pouzit staru a neoverenu informaciu, tak ma do clanku uviest ze “tato informacia bola potvrdena/platna napr. v pondelok, aj s datumom”
            Este raz opakujem, overovat si informacie a ich aktualnost je (mala by byt)psia povinnost kazdeho novinara.
            Keby dostala novinarka nepresnu informaciu, to je ina kava.
            Ona ale o nu/jej overenie nepoziadala.
            Tlacove oddelenie ma odpovedat na otazky a novinari/verejnost ich ma klast.
            Aj tie ohladom potvrdenia/nepotvrdenia aktualnosti starsich info.
            Je to standard slusnej novinarciny.
            Ehmm, teda pre tych slusnych a spolahlivych novinarov.
            Pleties si pracu tlacoveho oddelenia s pracou tlacovej agentury.
            Ta vydava informacie aj bez vyziadania.
            Tlacove oddelenie odpoveda na otazky.

            • Re: Re: Re: Re: Re: Prosim,

              7.2.2012 / sona08 / Reagovať

              aktualna informacia v cas ked volala novinarka bola taka, ze projekt bol zastaveny. Vies mi vysvetlit dovod, preco tlacove oddelenie nedalo aktualnu informaciu?

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosim,

                7.2.2012 / Milan M / Reagovať

                Dovodom je takmer na 100% nepravdive informovanie tlacoveho oddelenia zo strany manazerky Centra vzdelavania.
                Takze tu otazku “preco neposkytla tlacovemu oddeleniu v ten konkretny den neaktualnu informaciu” by som smeroval na nu.
                Po pravde, byt novinarom, pytam sa na 2-3 nezavislych miestach, nie len na tlacovom oddeleni.
                Zvlast ked ide o kauzu.
                Zastavam sa tlacoveho len z dovodu “dobrej povesti” danej novinarky, jej “nestrannosti”, “objektivnosti” a jej dalsich dosial neznamych “kladov”.
                V predvolebnom case mediam a politikom obzvlast nedoverujem.

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosim,

                  7.2.2012 / sona08 / Reagovať

                  “Dovodom je takmer na 100% nepravdive informovanie tlacoveho oddelenia zo strany
                  manazerky Centra vzdelavania.”

                  Samozrejme, vsak pan Mihal povedali. Pracovnici Ministerstva pod vedenim ministra Mihala si svoju pracu robia svedomito kazdy den a nikdy nepochybia. Vsak su to pracovnici pod vedenim ministra Mihala. ti urobit chybu nemozu – takto vas prispevok vyznieva.

                  A ete raz, ja sa tej novinarky nezastavam, lenze snaha vyclenit ju ako exkluzivny dovod dezinformacie je jednoducho trapna.

                  To, co si myslite o novinarke alebo denniku ako takom nijak predsa nevylucuje moznost pochybenia tl. oddelenia. Ak takto u nas ludia uvazuju – na zaklade povesti – tak sa vazne nedivim, ze to so Slovenskom tak dopada. Vy ste ochotni oznacit vinnika len na zaklade jeho povesti? Chranme sa pred priamou demokraciou ak ju maju tvorit ludia ako vy.

                  • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosim,

                    7.2.2012 / uhrin.jan / Reagovať

                    Mne je úplne všetko jasné, kto podáva dezinformácie do redakcie Pravdy: druhý najvyšší Robertko v správnom SMERe !!!

                  • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosim,

                    7.2.2012 / Milan M / Reagovať

                    Mozno mate pravdu, o tom sa hadat nejdem.
                    Posudzovanie na zaklade povesti je ale bezne vsade.
                    Tyka sa kazdeho, ci sa nam to paci alebo nie.
                    Vy si tak isto vyberate produkty na zaklade odporucani, recenzii, reakcii znamych z okolia.
                    Tak isto davate peniaze do banky o ktorej mate dake informacie.
                    Date dieta do skoly o ktorej mate dobre referencie.
                    Prijmete do zamestnania cloveka s dobrym posudkom.
                    Zverite sa so svojimy sukromnymi problemami len osobe o ktorej ste presvedcena ze vas nesklame.
                    Uverite sprave v serioznom periodiku skor ako v tom bulvarnom…atd.
                    A zla povest, ta sa s clovekom, organizaciou, stranou, podnikom… taha este velmi dlho.
                    Zlu povest si napravaju jej nositelia a nie je to lahke.
                    Je len na nas ci im po case a hlavne cinoch dame druhu sancu, ci nie.
                    A ta priama demokracia…tam je povest este okatejsie a doslednejsie lustrovana.
                    A tak to ma byt.
                    Ked ma ma niekto zastupovat, musim mu verit.
                    Preto o nom musim vediet vsetko.
                    O slusnej demokracii, v ktorej politici koli zachovaniu dobrej povesti odstupia zo svojich postov az do konca vysetrenia dakej kauzy s ktorou su spajany mate aky nazor?
                    Tiez by vas pred nimi mali chranit?
                    Slusnost sa ale u nas nenosi….
                    Je to len moj nazor, nevnucujem vam ho.
                    Mozno mate pravdu, cas ukaze.

                    Ja osobne by som sa chcel dozit priamych volieb svojho zastupcu v parlamente.
                    A tak isto mat moznost ho priamo odvolat.
                    Neverim totiz tomu, ze to za mna urobia poslanecky kamarati.
                    Tiez vdaka ich “povesti”….
                    S dobre a slusne nastavenymi podmienkami to nie je problem.
                    problemom je sucasna “politicka nevola”
                    To je ale na inu debatu.

  • dezinformovana?

    6.2.2012 / Jozef Mihál / Reagovať

    …o pani Pacherovej si nerobim iluzie, vid druha veta clanku .-/

    • Re: dezinformovana?

      7.2.2012 / lebowski22 / Reagovať

      .
      .
      ako dochodkyna (iduc podla fotky na pravda.sk) si to preklopila do kontextu ktoremu rozumie. mohla tiez napisat aj ze to je rovne 50 tonam tresky v majoneze.
      .
      a Pravda tiez nieje zrovna pre lumenov, co im 800 tisic eur povie?

  • podpisal si sa podla mna

    6.2.2012 / ulicnik24 / Reagovať

    aj pod vacsie hluposti, toto by som ti aj prepacil :-)

  • ulicnik24

    6.2.2012 / Jozef Mihál / Reagovať

    …rad si precitam, pod ake, budte konkretny

    • Re: ulicnik24

      6.2.2012 / ivansk / Reagovať

      napríklad ako obrať mamičky o materské?
      čo nerobíte niečo s indoslovákmi, ktorí z toho majú živnosť, likvidujete ešte aj posledné ženy, ktoré v tomto banánistane chcú priviesť na svet deti.
      skúste si žiť z 191 eur, vážený pán minister a ešte aj s deckom na krku.

    • pre mna osobne ste najvecsie sklamanie

      7.2.2012 / spc / Reagovať

      Pred volbami ste agitoval, ze socialne davky treba riesit, pretoze su zle nastavene… (co je pravda)

      60 eur zakladna davka sa neda pokladat za zivobitie v zmysle JEDINEHO PRIJMU (2 eura na den), pokladajme ho teda za `prispevok na vypomoc`, lenze akonahle ma obcan nejake peniaze, alebo si zabezpeci nejaky hoc maly prijem na prilepsenie (brigada) – O DAVKU PRICHADZA!!!
      (a teda logicky nema zaujem zlepsit svoju situacium urcite nie oficialnou cestou)

      VASE RIESENIE????
      kto nebude ochotny otrocit na nejakych `nutenych pracach`, nedostane ani tych par supiek co doteraz!

      vadia vam cigani, co peniaze prepiju? preco teda nie je davka aspon ciastocne vyplacana v gastrolistkoch?
      chcete aby si nezamestnani HLADALI aktivne pracu ci zucastnovali sa aktivacnychprac ???
      p.MIHAL, DATE CLOVEKU 2 EURA NA DEN a potom realne ocakavate, ze si za ne KUPI 2 LISTKY NA MHD aby sa siel niekam vnucovat a bol o hlade??? vy by ste to spravil, alebo si radsej kupil jedlo?

      by bol skutocne taky problem napr. aby ludia poberajuci davky mohli cestovat ako deti a stari zadarmo bez nejakej komplikovanej byrokracie a dokazovania vydajov?

  • sona08

    6.2.2012 / Jozef Mihál / Reagovať

    este jedna reakcia dnes vecer. Tlacove oddelenie poskytlo novinarke informaciu v stredu dopoludnia, na zaklade informacie ziskanej z Centra vzdelavania tak ako to pisem vyssie. Clanok novinarka zverejnila v pondelkovom vydani, cize mala cas minimalne do piatka zavolat na ministerstvo znova a aktualizovat si informaciu, co je s projektom – ak by tak novinarka urobila, dozvedela by sa, ze projekt je zruseny.
    .
    A k samotnemu clanku. Nehnevajte sa, ale napisat, ze “projekt podpise minister Mihal v najblizsich dnoch” je umyselne zavadzanie a drzost.

    • Re: sona08

      6.2.2012 / sona08 / Reagovať

      s poslednou vetou suhlasim. Len dost dobre nechapem, preco by si mal novinar X krat overovat informaciu, ked uz je raz potvrdena, najma ak ide o take kratke obdobie. Nech sa snazite ako chcete pan Mihal, mna nepresvedcite, ze novinarka je exkluzivny dovod dezinformacie verejnosti v tomto pripade. A dost dobre nechapem, preco obranujete cloveka, ktory potvrdil diskreditujucu informaciu v case, ked uz nebola pravdiva, pricom takisto ako novinarka mohla zavolat v piatok, aj tlacove oddelenie mohlo informaciu pred potvrdenim overit a aktualizovat, pripadne po zaznamenani zmeny novinarku informovat. Na to je tlacove oddelenie, ci?

    • Re: sona08

      6.2.2012 / grgo / Reagovať

      To čo hovoríte nemá logiku. Novinárka sa spýtala ministerstva, dostala od nich odpoveď ktorá potvrdzovala jej verziu príbehu o predražených službách. Ja to pokladám za dostatočnú snahu novinárky overiť si informácie a dať priestor na vyjadrenie dotknutým.

      Inak mimochodom, nevzala si od tej novinárky vaša pracovníčka tlačového vizitku, aby jej mohla povedať že jej dala nepresnú informáciu? Toto nezvalíte na novinárov, je to spackané z vašej strany. Mimochodom, poslali ste do Pravdy žiadosť o opravu, alebo od nich čakáte kým si pečítajú tento váš blog aby si to opravili?

      • Re: Re: sona08

        7.2.2012 / mmiloš / Reagovať

        Ako tu už bolo napísané, nie celkom chápem prečo Mihálovi vyčítate že sa zastáva svojej podriadenej.
        Skúsim to zo svojho pohľadu*.
        - Tlačové oddelenie Ministerstva dostalo info, že projekt beží, podla všetkého od manažérky “Centra”. (OK, otázka je prečo dala manžérka takúto info, a kedy)
        - Informáciu poskytla na požiadanie redaktorke. (Platí prezumpcia správnosti: prečo by si vedúca tlačového mal zisťovať či tá info je správna alebo nie? Ona nie je oddelenie kontroly)
        - Tlačové oddelenie síce mohlo informovať takzvanú “pravdu” o tom že pôvodná info je nepresná a že je to inak…
        LENŽE
        - Tlačové oddelenie nie je kontrola, nemá prehlad o všetkom čo na ministerstve beží alebo nie. Až na základe dopytu z vonka si môže vyžiadať informáciu z príslušného oddelenia (na základe toho zistiť že projekt je už stopnutý) a tú ďalej poskytnúť.
        Teda Sona08 a Grgo: nemám potrebu obhajovať Mihála, nie som na to odkázaný. Ale zase chápem ako taká inštitúcia funguje, čo som sa snažil v tomto poste aj vysvetliť.

        • Re: Re: Re: sona08

          7.2.2012 / sona08 / Reagovať

          citujem z prispevku ministra Mihala:

          “Daniela Sulcova poskytla uvedene informacie redaktorke v stredu na poludnie, na zaklade informacii ktore jej poskytla projektova manazerka Centra vzdelavania v case, kedy sa interne pripomienkove konanie vyhodnocovalo.”

          Prizvukujem, ze tlacove oddelenie v stredu poskytlo odpoved na zaklade informacie z “centra”, ktore bolo podane este pocas pripomienkoveho konania. Cize je uplne zjavne, ze si pani Sulcova informaciu neaktualizovala, ale poskytla spravu staru – ergo neaktualnu. Stacilo zavolat, pripadne odkazat redaktorku na “centrum”.

  • Pán Mihál, ešte jeden tip

    6.2.2012 / grgo / Reagovať

    To s tou Bejby mi pripadá už dosť trápne. Ja skôr dúfam, že ste si už na ministerstve vykultivovali ľudí, ktorí budú mať nos na kauzy. Možno sa vám zákulisné informácie o rozkrádaní počas budúcej vlády budú celkom hodiť ako podklad pre SME. Počul som, že SME by to spracovalo tri krát lepšie ako Pravda.
    .
    Ja toto považujem za za súčasť jednej z najzákladnejších funkcií opozície: kontrola vládnej moci. Tak dosť toho neoprávneného bedákania ako sa na vás novinári vyvršujú, a radšej si urobte sami poriadok pred vlastným prahom.

  • Ehm

    6.2.2012 / rastislav.gajdosik / Reagovať

    Sa dalo čakať že niekto z redakcie vyvedie takúto hlúposť potom čo došlo k zverejneniu kauzy o Pravde. Bolo to len otázkou času.Mysleli že ako zaskórujú a zabudli si overovať informácie lebo to znelo príliš senzačne.

  • no

    7.2.2012 / ulicnik24 / Reagovať

    k tym mamickamco pise ivansk by som pridal aj ten spackany zakonnik.
    Kde su tie pracovne miesta co mal priniest?
    zrazu pred volbami sa nam blogova strana obnovila, zase sa tu objavis ako na beziacom pase a budes aj reagovat a po volbach na nas zase budes kaslat.

    • Re: no

      7.2.2012 / manutara / Reagovať

      spackany zakonnik: treba si uvedomit jedno, zakonnik prace sam o sebe neprinesie ani jedno pracovne miesto kedze to je len predpis podla ktoreho sa ustanovuju zakladne prava a povinnosti “zamestnanca” a “zamestnavatela”
      .
      pokial nieje zamestnavatel nieje ani zamestnanec a zakonnik prace to nezmeni.
      .
      na druhej strane zakonnik prace moze prispiet k vytvaraniu podnikatelskych subjektov ktore uz mozu priniest aj zamestnanost. pri zabehnutych zamestnavateloch je tvorba “novych” pracovnych miest len otazka dopytu a ponuky.

  • Detské domovy

    7.2.2012 / Oskarka / Reagovať

    Keď už sú rôzne domovy na tom finančne zle, čo sa stalo s predvolebným sľubom SAS, že všetky deti do 6 rokov majú byť umiestnené v rodine? Finančne by to ministerstvu pomohlo – a deťom tiež….

  • Vážený pán Mihál....

    7.2.2012 / Ratataplán / Reagovať

    ..celé na tejto veci je asi najtrápnejšie to, že po ministerstve “kolujú” projekty za milióny korún..!!!! a minister o tom ani nevie resp. ich ani nepodpisuje..!! to je snáď iba šaráda alebo diletanský vedené ministerstvo..!! To že uvedený projekt nepodpíšete, je celkom očakávaný a logický krok, ktorý nestojí ani za povšimnutie. Pretože, takéto lapsusy-školenia sú hranicou zdravého rozumu s kriminálnym farbením.
    Tie časové osy prípadu, sú jasným dôkazom zlého riadenia ministerstva. Alebo sa snáď mýlim…….?

    • Re: Vážený pán Mihál....

      7.2.2012 / Samuel B. / Reagovať

      No vseobecne, v kazdej vacsej organizacii nemoze jej sef vediet o vsetkom, co sa na nej robi, aj ked za to vlastne nesie zodpovednost…
      Je ale na nom aby ustrazil, aby sa blbosti nerealizovali, zabranit ich priprave je nerealne, ak teda nechce osobne kontrolovat kazdy interny dokument a kazde rozhodnutie. Toto plati X-nasobne v statnej institucii – vid. klasicky serial na tuto temu: Ano, pan minister :)

      Ono v skutocnosti, v dost velkej organizacii ma sef problem ustriehnut, co vsetko vlastne on sam podpisuje, preto by sa mal obklopit ludmi ktorym doveruje aby to strazili (aj) oni…

    • Re: Vážený pán Mihál....

      7.2.2012 / mmiloš / Reagovať

      Myslím si, že sa mýlite.
      A) Minister nemôže reálne disponovať informáciami o všetkých detailoch každého projektu, ktorý na ministerstve beží.
      B) Môže však prispieť k nastaveniu mechanizmov, ktoré slúžia na odfiltrovanie takých projektov, ktoré nespĺňajú požiadavky. V tomto prípade sa aj tak stalo. Projekt ide na schválenie a podpis ministrovi až vtedy keď prejde cez pripomienkovanie. V tejto fáze bol projekt aj stopnutý, takže “Ratataplán”: wo co gow???
      C) Takzvaná “pravda” a pani redaktorka by si mohla pripisovať zásluhy až v tedy ak by dokázala že Mihál dostal na stôl takýto “bulšitprojekt”, že ho neskotroloval-nepreveril, podpísal a že ho potom zrušil až vtedy keď na to upozornila takzvaná “pravda”.
      *
      Kapišto manifesto???

  • :))

    7.2.2012 / martin21 / Reagovať

    Keby na to Pravda neprisla..tak to podpises Bejby ! Historky o tom ako sa nieco zrusilo koncom mesiaca a hovorkyna o tom tyzden nevie..mozno stacia jednoduchym volicom Sas..ale ja to mu neuverim..o.k..tak kedy vyhodis riaditelku centra za to neinformuje o zruseni tendra za 800 tisic eur? :) ) a kedy vyhodis hovorkynu za to ze sa neunuvala si overit ci tender este plati?:)) nikdy bejby lebo oni chybu neurobili..iba Pravda nasla nieco co by sa pred volbami nehodilo a tak sa to dodatocne zrusilo Bejby..11.marca este len zacnes podpisovat Bejby.

  • je naozaj trápne obhajovať novinárov z pravdy

    7.2.2012 / 314 pi / Reagovať

    najpravdepodobnejšie to bolo tak, že súdružka novinárka sa aj dozvedela, že projekt je stopnutý a už sa nedalo čakať, že to minister podpíše. to by bolo pekné sústo. takto sa pokúsil avytrieskať z témy čo sa dá a napísala aspomto, že už to v najbližšom čase podpíše. a zahrá sa na trolilinku nedôslednú.
    v pravde treba čítať s rezervou aj športové výsledky :-)

  • Nema cenu zaoberat sa Pravdou

    7.2.2012 / Pavol Čižmárik / Reagovať

    Az raz vyplava na povrch ta spina skryta v projektoch z eurofondov, zaplaceme vsetci… a zasa sa budu novinari vyvinovat z toho, preco o tom nepisali.
    Alebo neschopnost, alebo motivovana selektivnost.

    Investigativni novinari sa naozaj nemusia stazovat na nedostatok materialu…staci, aby si vyziadali dokumentaciu ku ktoremukolkvek projektu z eurofondov a troch pohli rozumom. V kazdom jednom najdu enormne predraznenie…alebo extremne hodinove sadzby pri skoleniach, alebo predrazeny nakup techniky, alebo reklamne diare a pera za nehorazne ceny.
    S chutou do toho! A to hovorime nie o pripravovanych projektoch, ale o projektoch, ktore su uz davno v cerpani.

  • Několik vět

    7.2.2012 / Soňa Pacherová / Reagovať

    Dobrý deň, pán minister, dovoľte len pár slov od ,,nemenovanej” novinárky:

    1. Na rozdiel od vás, cteného euromilionára, by som sa ja (hoci podľa Vás chudera na poľutovanie, ktorá si musí mzdu odslúžiť písaním podobných článkov) nikdy, slovom NIKDY! neznížila k takým nenáležitým osobným urážkam, aké ste tu práve predviedli Vy.

    2. Ak sa v prípade projektu jedná naozaj o takú nebotyčnú ,,blbosť”, ako je možné, že vám ju vaši podriadení vôbec neváhali podsunúť? Hrozia im za to z vašej strany aspoň nejaké postihy? Alebo je ,,blbá” len redaktorka, ktorá na projekt upozornila?

    3. Pri písaní článku som vychádzala z informácií tlačového oddelenia Vášho ministerstva. Ak tvrdíte, že 30. januára sa pre ,,závažné pripomienky” EFS projekt zrušil, ako je potom možné, že mi o dva dni neskôr! zaslalo informáciu, že projekt po zapracovaní pripomienok odštartuje 1. marca? Prečo mi nenapísalo, že projekt bol takej úbohej kvality, že si vyslúžil 100 pripomienok a bolo ho treba zrušiť? Prečo toto všetko hovoríte až po uverejnení článku, keď som sa na podrobnosti pýtala predtým?

    4. Som nesmierne rada, že sa oná ,,blbosť” nezrealizuje a že som daňovníkom ušetrila 800-tisíc eur. Aj Vy by ste za to Pravde mali skôr poďakovať a urobiť si poriadok ,,doma”.

    5. Ak sú v článku naozaj také nepodložené lži, prečo ste nepožiadali oficiálnou cestou o opravu? Prečo sa znižujete k takémuto verejnému zosmiešňovaniu? Pán minister, myslela som si, že ste väčší formát. Nenapadlo mi, že ste takýto nízky človek (a to vôbec nemyslím vzrastom!)

    Napriek tomu vám všetko dobré praje

    redaktorka Pravdy Soňa Pacherová

    • Re: Několik vět

      7.2.2012 / ivansk / Reagovať

      haha vy ste len tak niekomu ušetrili 800 tisíc, to tak.

      • Re: Re: Několik vět

        7.2.2012 / Soňa Pacherová / Reagovať

        To je všetko, čo k tomu môžete povedať?

        • Re: Re: Re: Několik vět

          7.2.2012 / mmiloš / Reagovať

          Pár vecí pre takzvanú “pravdu”:
          1) Sorry, to k čomu by ste sa osobne znížila alebo neznížila (vraj nikdy v živote) tu nie je predmetom preskúmavania. Ale zase pracujete v takzvanej “pravde”, čo vzbudzuje isté pochybnosti.
          …ale k veci…
          2) Nepodsúvate náhodou niečo vy nám??? Viz: “ako je možné, že vám ju vaši podriadení vôbec neváhali podsunúť?”
          - Ten projekt bol stopnutý v pripomienkovom konaní, k ministrovi sa na podpis ani nedostal. Takže ako som napísal vyššie – najprv budete musieť preukázať, že projekt išiel na stôl ministrovi, ten ho už už išiel podpísať a až na Váš zásah to nespravil.
          3) Už som to spomínal, tak ešte raz: tlačové Vám dalo info, ktorú malo od manažérky “centra”, tú info vám posunulo. (*Ak si má Mihál niekde urobiť poriadok tak asi tuná*) Žiadala ste následne aj o prípadnú aktualizáciu tej informácie, ak sa taká vyskytla???
          4) O tom čo ste daňovníkom ušetrila alebo nie, môžete vyplakávať svojmu riadiacemu dôstojníkovy keď vás bude najbližšie úkolovať.

    • Re: Několik vět

      7.2.2012 / grgo / Reagovať

      Mne to vychádza tak, že máte pravdu. Mihálove tvrdenia nemajú logiku, nie som síce novinár ale podľa mňa ste boli v dobrej pozícii ísť s témou von.
      .
      To, že Mihál ani jeho zamestnanci tlačového sa neunúvali vás kontaktovať tiež pokladám za divné, aj keď by mali hneď s pravdou konflikt.
      .
      V každom prípade, keďže teraz už viete zmenu, mohli by ste článok akutalizovať o tvrdenia Mihála. Tiež sa mi nezdajú až tak dôveryhodné, ale budiš.

      • Re: Re: Několik vět

        7.2.2012 / sona08 / Reagovať

        kebyze oplyvam konspiracnym myslenim hodnym clena SaS, tak poviem, ze sa to naschval takto spackalo, aby mohli SaS vyhlasovat, ako proti nim media idu. Skor sa ale priklanam k tomu, ze islo o nedorozumenie, ktore sa vsak da patricne predvolebne podojit pri tej spravnej interpretacii a ukazani na tych spravnych vinnikov ;)

        • Re: Re: Re: Několik vět

          7.2.2012 / zupad / Reagovať

          Troška chcené nedorozumenia zo strany Pravdy. Pretože autorka si nepočkala, kým bude projekt oficiálne vyhodnotený a potvrdený.
          A vzhľadom na to, akými priamymi informáciami disponuje Smer z Ministerstva práce, nepovažujem to zverejnenie za náhodu.

          • Re: Re: Re: Re: Několik vět

            7.2.2012 / sona08 / Reagovať

            ste na omyle. Novinarka ziadala potvrdenie informacie PO vyhodnoteni pripomienkoveho konania, ako sam Mihal priznava vo svojom blogu. To, ze tlacovy urad poskytol staru a neaktualnu informaciu nie je preda chyba novinarky.

            • Re: Re: Re: Re: Re: Několik vět

              8.2.2012 / zupad / Reagovať

              Ste na omyle.
              Toto je presná citácia z prvého článku Pacherovej:

              “Žiadateľom o nenávratné finančné prostriedky je Centrum vzdelávania ministerstva práce. Pán minister v súčasnosti projekt prehodnocuje, zapracúvajú sa doň závery vnútorného pripomienkového konania. Plánovaný termín spustenia je 1. marec 2012″.

              Autorka si už potom neoverovala, ako celé prehodnocovanie dopadlo. A sama v článku tvrdila, že to minister podpíše.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik vět

                8.2.2012 / sona08 / Reagovať

                ked novinarka volala, bolo uz po vyhodnoteni. Cize tlacove oddelenie malo poskytnut informaciu ako vyhodnotenie dopadlo. Vy zijete v casopriestore, kde je narusena kauzalita? Projekt bol stopnuty 30. Januara, dva dni na to volala novinarka na tlacove oddelenie ministerstva. Kde tam vidite, ze novinarka si nepytala informaciu az po vyhodnoteni projektu.

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik vět

                  8.2.2012 / zupad / Reagovať

                  Lenže novinárka dostala informáciu, že je projekt vo fáze vyhodnocovania. Ako si mohla dovoliť nezavolať tam znova (napr. aj do centra) a zistiť, ako to vyhodnocovanie dopadlo? A navyše si svojvoľne dovolila tvrdiť, že to minister podpíše.

                  • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik vět

                    8.2.2012 / sona08 / Reagovať

                    lenze uz nebol!!! A ako mohla vediet kedy sa vyhodnocovanie skonci? Okrem toho, ja hovorim, ze tvrdit, ze to minister podpise nemala, ale od tlacove oddelenia dostala zlu a staru informaciu. Tlacove oddelenie je tam na to, aby podavalo aktualne informacie. Nie informacie neaktualne. Potom nech sa nedivia, ze clanky, ktore sa na zaklade tychto nespravnych informacii, ktore podava ministerstvo vydavaju, nie su presne.

                    • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Několik vět

                      8.2.2012 / zupad /

                      Spotvotvoriť bombastický článok autorka dokáže, ale zavolať napr. do Centra vzdelávania už nie?
                      Nežartujte.
                      Toto nebola informácia o úniku plynu, kde záleží na každej sekunde. Ale jednoznačný zámer “Pravdy”

    • Re: Několik vět

      7.2.2012 / Milan M / Reagovať

      Tomu hovorim smola ;-)
      Klamarka ma MOZNO raz za cas pravdu a nikto jej neveri.
      Teda ja urcite nie.
      To veru naserie….hlavne tych “spravodlivych”….
      A co ste cakali, ze manipulatorke a poslusnej vykonavacke prikazov len tak odrazu vsetci uveria?
      Neberiem to ani ako vtip.

      Mozete mat dalsich 1000x pravdu, neuverim vam!
      Ak, tak az po dlhom case cistej prace.

      Vas prispevok je z pohladu psychologa(naozajstneho, nie mna) typickou reakciou spravodlivo obvinenej.
      Snaha prerazit pravdu agresivnym klamstvom/polopravdou.
      Velmi casto pouzivanym stylom mierne inteligentnejsich ludi voci verejnosti(vraj menej inteligentnej) napriklad politikov voci volicom.

      Mozete mat pravdu, vam uz neuverim ani slovo.
      Dovod hladajte u seba, nie u mna.
      Ja nie som niekoho poskok na telefone.

  • Školenie úradníkov, ktorí sa venujú sociálnej práci

    7.2.2012 / Oskarka / Reagovať

    Prečo Ministerstvo práce… dáva školiť svojich úradníkov externými firmami??? V čom vlastne malo spočívať toto a podobné školenia? Veď čo sa týka sociálnej práce a zákonnov o sociálnej práci – práve Ministerstvo tieto zákony tvorí a jeho zamestnanci by mali mať najväčšie vedomosti. Absolventov VŠ sociálneho zamerania máme prebytok, nie je potrebné zamestnávať nekvalifikovaných ľudí a potom ich draho školiť. Pracovníkov Úradov práce a ostatných sociálnych organizácii by mali v rámci pracovnej náplne školiť zamestnanci Ministerstva.

  • pre mna osobne ste najvecsie sklamanie

    7.2.2012 / spc / Reagovať

    Pred volbami ste agitoval, ze socialne davky treba riesit, pretoze su zle nastavene… (co je pravda)

    60 eur zakladna davka sa neda pokladat za zivobitie v zmysle JEDINEHO PRIJMU (2 eura na den), pokladajme ho teda za `prispevok na vypomoc`, lenze akonahle ma obcan nejake peniaze, alebo si zabezpeci nejaky hoc maly prijem na prilepsenie (brigada) – O DAVKU PRICHADZA!!!
    (a teda logicky nema zaujem zlepsit svoju situacium urcite nie oficialnou cestou)

    VASE RIESENIE????
    kto nebude ochotny otrocit na nejakych `nutenych pracach`, nedostane ani tych par supiek co doteraz!

    vadia vam cigani, co peniaze prepiju? preco teda nie je davka aspon ciastocne vyplacana v gastrolistkoch?
    chcete aby si nezamestnani HLADALI aktivne pracu ci zucastnovali sa aktivacnychprac ???
    p.MIHAL, DATE CLOVEKU 2 EURA NA DEN a potom realne ocakavate, ze si za ne KUPI 2 LISTKY NA MHD aby sa siel niekam vnucovat a bol o hlade??? vy by ste to spravil, alebo si radsej kupil jedlo?

    by bol skutocne taky problem napr. aby ludia poberajuci davky mohli cestovat ako deti a stari zadarmo bez nejakej komplikovanej byrokracie a dokazovania vydajov?

  • jozef

    7.2.2012 / ulicnik24 / Reagovať

    jedno co mi priserne vadi je hon na zivnostnikov.
    Podla mna ovela vacsi prinos k zamestnanosti by bolo vylepsenie podmienok pre drobnych zivnostnikov, pre ludi ktori chcu zacat alebo robit v mensomm su dnesne odvody likvidacne. V Anglicku v ktorom Josef hladas vzor pre svoje pokusy je zivnostnicenie velmi jednoduche, odvody su v minimalnej vyske ktora nikoho nezrujnuje ak prave nezaraba.
    Do rocneho zarobku 7250 libier plati 2.50 libier tyzdenne, nad tuto sumu plati 9% a nad 42 tisic 2 percenta.
    Poznam vela ludi ktori by aj podnikali keby tie najnizsie odvody neboli tak vysoke. A urcite je lahsie vytvorit drobne pracovne miesta ako si fandit ze zase kupime dake tisice pracovnych miest za pasom.

  • pre Soňu Pacherovú

    8.2.2012 / Ratataplán / Reagovať

    pre Soňu..ďakujeme.
    patrí jej to!! dobrá robota. držím palce

  • nutene prace

    12.2.2012 / ulicnik24 / Reagovať

    zadarmo pod hrozbou ze pridete o podporu zaviedli v Uk a su tu ohlasy na ich zrusenie.
    http://www.guardian.co.uk/business/2012/feb/10/unions-shops-unpaid-work-schemes
    Skuste si najst pracu ked firmy maju moznost zaobstarat si ludi ktori pre nich musia robit zadarmo?