Diskusia (35 reakcií)

  • 30.7.2012 / LPB / Reagovať

    Účelová zlátanina s výnimočným množstvom pravopisných chýb. Predpokladám slušne zaplatená.

    • 30.7.2012 / Kesler / Reagovať

      Zdroj INESS, tak hned vidiet odkial vietor fuka. Zo ZOO z pavilonu Goril.

  • 30.7.2012 / hektor23 / Reagovať

    No, clovece… Tak tu ste riadne zatali vedla. Ked sa rube, lietaju triesky, co? Odhliadnuc od toho, ze nazov clanku nema s obsahom nic spolocne.
    Mylite si tu verejne sluzby, ekonomicke zriadenie a do toho celeho miesate korupciu a klientelizmus.
    Implicitne kritizujete kleptokraciu a neefektivne minanie.
    … a potiahnem to hyperbolou: “A vobec, zrusme cely stat. 15 miliard eur rocne, na taku hlupost, na same rozkradanie. Na co? Zrusme to a vsetci usetrime”

  • 30.7.2012 / obcanh / Reagovať

    Môj profesor na univerzite by povedal: Moudré, ba až vtipné! A zrejme by dodal: Pánové, tady odborník žasne a laik se nastačí divit. A tí poučení vekom a skúsenosťami by zrejme pridali: Niektorí ľudia sú všetci rôzni. Mám drobné dodatky k výpočtu, okrem toho, čo už za mňa vyjadrili ostatní diskutujúci. Po prvé, vo výpočte mi chýbajú náklady na vercúška pre psie výkaly. Sú zjavne neefektívne. Minule som pristihol bezdomovca, ktorý si do nich balil nejaké jedlo z kontajnera. A tiež náklady na bezvládne organizácie – aj keď veľká časť z nich má zahraničný pôvod. Lebo by mohli pomôcť tým bezdomovcom. Ale možno som niečo nepochopil – napríklad to, prečo je dobrá privatizácia dôchodkových úspor, keď penzistovi je to jedno. A tiež, aký je rozdiel medzi znižovaním dlhu a následným požičaním si na trhu na výplatu penzií (na jednej strane) a požičaním si na trhu za cenu zvýšenia dlhu, alebo zníženia aktív, uložením v DSS a následnou výplatou penzií. Pravda ak nerátam to, že druhé je úplna somarina, je to drahé, spojené so všetkým rizikami súčasného sveta, najmä finančného trhu a prináša bez rizika profit zbytočným súkromným inštitúciám. So súčasnou vládou aj ja nesúhlasím, ale v tom, že súkromné sporenie nezrušila úplne, lebo úplne by stačila povinnosť vytvárať a dobre investovať vládne rezervy v ekonomike na krytie reálnych dôsledkov očakávaných demografických zmien. Pravda, na tom zarobil štát a penzisti…

  • 30.7.2012 / Roman Kanala / Reagovať

    Na rozdiel od redakčných článkov pri blogu nie je link “upozorniť na chybu” a preto musím jazykové okienko napísať do diskusie.
    Vo vete “podriadený ľud ekonomicky závislí od štátu” by správne malo byť “závislý”.
    V odstavci o EÚ je dvakrát “niesu pozitívne”, “niesu volené”.
    .
    S myšlienkou článku nemožno než súhlasiť. Štáty žijú myšlienkami, z ktorých vznikli. Zlodejsko vzniklo z potreby vyradiť federálne inštitúcie, na ktoré z Ladomerskej Viesky a Nemšovej nebol dosah, aby sa dalo kradnúť beztrestne. A tak sa ukradol jeden hrubý národný dôchodok krajiny. Beztrestne. Čečva, červená čvarga, robí všetko pre to, aby sa závislým na štáte stal čo najväčší počet ľudí a firiem. Silný sociálny štát znamená, že sa od veľkého počtu ľudí vyberajú poplatky za gorilie služby.
    .
    Pár malých pripomienok k detailom: Americko s tamojšími železnicami nie je dobrý príklad, lebo to je príklad sabotáže transportného módu, ktorý nevyhovoval ropným firmám. Autá, kamióny, autobusy i lokomotívy boli vyrábané tými istými firmami, no autá sú ziskovejšie. Preto sa tovar na Americku preváža po ceste a ľudia na krátke vzdialenosti autami, na dlhšie lietadlami. Trate sa nechali spustnúť a neexistujú projekty rýchlostných železníc. Francúzsko, Nemecko, Japonsko, Čínsko sú v tomto ďaleko vpredu. Na Americku sa rozpadá infraštruktúra a trate sa opušťajú, lebo sú nebezpečné a na opravy niet. Na Zlodejsku je problém, že štát dotuje autobusy na tej istej trase, ako vlaky. Dotačné mechanizmy sú rôzne, preto to tak nevidno – autobusy cez kraje, vlaky cez krytie strát. Na ministerstve majú sekcie cestnej a železničnej dopravy, ktoré spolu takmer nekomunikujú.
    .
    Poľnohospodárske dotácie sú veľkým problémom nielen na Zlodejsku. Francúzskym dumpingovým cenám sa nedá konkurovať bez dotácií. Napríklad také Švajčiarsko má problém s prežitím poľnohospodárskeho sektora, ale peňazí na dotácie našťastie sú. V Afrike štát nemá z čoho dotovať poľnohospodárstvo a tak sú dovezené produkty lacnejšie, než miestna produkcia, ktorá upadá. Nepripomína to príbeh obchodných reťazcov na Zlodejsku? Tu pomôže jediné: primäť Francúzov, aby s tými zverstvami prestali. To je ako prinútiť vodu tiecť do kopca.
    .
    Čo sa týka efektívnosti investícií do cestnej siete, doporučujem nasledovný blog a diskusiu k nemu:
    http://blog.etrend.sk/pavol-cizmarik/2012/07/27/ochranari-vs-dialniciari-1-0/


  • 30.7.2012 / annnka / Reagovať

    Poznámka – Jedna z mnohých možných: Poľnohospodárstvo nie je len o potravinách, ale i o zamestnanosti (t.č.pri jeho prepade aj o zbytočnom financovaní nezamestnaných, dovoze nekvalitného tovaru – s dopadmi na zdravie, ale i na kvalitu ciest),o kultivovaní životného štýlu, o ochrane prírody i klímy, o krajinotvorbe, aby sa tu netvorila lesostep…a pod…

    Chcelo by to vyzliecť si „matrózky“. A opustiť simplexnú logiku…Získať si úctu (príp. len peniaze) na inom poli. Alebo kvalitnou intelektuálnou prácou…, nie „agitkami“…

    • 30.7.2012 / Roman Kanala / Reagovať

      Ak je niečo o zamestnanosti bez ohľadu na rentabilitu, tak sa to volá sociálny podnik, čierna diera na financie. Poľnohospodárstvo je stratové, lebo Francúzi si svoje dotujú ešte omnoho štedrejšie. A to je všetko v rámci EÚ.
      .
      Autor má pravdu. Dotácie poľnohospodárstva by sa mali jednoducho zakázať. Znížila by sa záťaž na životné prostredie, produkcia mäsa, obezita obyvateľstva a nelojálna konkurencia voči tretiemu svetu.

      • 30.7.2012 / hektor23 / Reagovať

        Treba to zobrat trochu zo sirsia a s nadhladom:
        1. Ak chceme zrusit polnohospodarske dotacie, zrusme ich v celej EU.
        2. Ak ich zrusime len my, krakodobo a strednodobo si uskodime. Inac povedane – co je vyhodnejsie: platit nezamestnanemu, ktory nic nerobi, 100 korun mesacne alebo mu radsej platit 120 korun, aby nieco vyprodukoval (resp. vypestoval)? Z tych 120 korun sa cast vrati na odvodoch, mozno aj na zisku, dotycny ma pracu, obmedzujeme to vznik “hladovych dolin” a zamedzuje chatraniu regionov a vidieku a v neposlednom rade to vytvara sekundarne ekonomicke efekty. Zrusit dotacie si mozeme dovolit len vtedy, ked ti ludia budu moct hned zajtra nastupit niekde do prace – ten stav ale na Slovensku nie je. Inac nastane paradoxna situacia, ze pojdu zbierat sparglu do Nemecka za par supov denne.
        Co urobili znizene dotacie so slov. polnohospodarstvom vidime dnes v potravinach – slovenska potravinova sebestacnost je dnes jedna najnizsich v Europe. Ano, mozeme si hovorit, ze Taliani a Rakusania nam dotuju nase ranajky – ale za aku cenu?
        Vsetko treba hodnotit z nadhladu, bez nejakych velkych ideologickych uvah.

        • 30.7.2012 / Roman Kanala / Reagovať

          Jasne, že poľnohospodárske dotácie treba zrušiť v celej EÚ. Už aj dnes existuje nerovnosť pri ich udeľovaní, čo dáva nezaslúženú konkurenčnú výhodu Francúzom. Ak by sa dotácie zrušili len v jednej krajine, tak behom roka-dvoch príde o svoj poľnohospodársky sektor, lebo sa všetky výrobky stanú nepredajnými kvôli cene.
          .
          No ale čo sa týka praktickej priechodnosti toho opatrenia, tak to si netreba robiť ilúzie. Keď Francúzi nevedeli predať svoje hnusné Carignan a Grenache, prišli vylievať červené víno pred úrad vlády a prehadzovali ovce ponad plot do záhrady. Vláda im povedala, že to nie je ich problém, nech si pomôžu. A tak je dnes, len o 15 rokov neskôr, Carignan výborné víno a predáva sa za 20 EUR za fľašu i viac. Zrušenie dotácií by prinieslo rozsiahle sociálne nepokoje, no neskôr by sa poľnohospodárstvo pozviechalo ako na Novom Zélande. Aj tam boli dotácie príčinou problému a nie jeho riešením. Po odstránení problému poľnohospodárstvo prosperuje. Lenže k takému kroku sa žiadna francúzska vláda neodhodlá a Hollandovi socani už vôbec nie.

          • 30.7.2012 / milanll / Reagovať

            Z teba musia mat ti Svajciari radost.
            Zrejme ty a ludia ko ty, ste jeden z tych hlavnych dovodov, preco Svajciari stopli dalsiu emigarciu zo Strednej a Vychodnej Europy.
            .
            Darmo, zaplatit vam mozu rovnake peniaze, ako sebe, ale rozum a ich hodnoty, sa im do vasich hlav naliat nepodari.

            • 30.7.2012 / hektor23 / Reagovať

              K veci?

              • 30.7.2012 / milanll / Reagovať

                podla mna to je presne k veci.
                S ludmi, ako Roman Kanala je zbytocne sa bavit.
                Oni maju svoj pohlad a svoj svet hodnot.
                Tie sa nedaju prerazit ziadnymi argumentami, pretoze oni na kazdy argument najdu ten svoj protiargument, ktory im ma potvrdit ich postoj.
                Pre tychto ludi nie je komunikacia vymenou informacii, ale oponenturou.
                Ak tak beries komunikaciu aj ty a mas dostatok casu na tvrdohlave si presadzovanie vlastneho nazoru, kde ani jedna strana nepocuva a nesnazi sa pochopit tu druhu, v tom pripade v tejto diskusii pokracuj dalej.
                .
                Splni ti totiz vsetko, co si ty pod pojmom diskusia predstavujes.

                • 30.7.2012 / hektor23 / Reagovať

                  Este raz: k veci?

                  • 30.7.2012 / milanll / Reagovať

                    Ked nieco nedokazes pochopit, este stale to neznamena, ze to nema logiku a nie je to k veci.
                    .
                    Jednoducho to nechaj tak a nevyjadruj sa k tomu.
                    Kazdy z nas je na inej urovni, kazdy z nas dokaze pochopit viac, popripade menej.

                    • 30.7.2012 / buben2 /

                      Mate pravdu niekto si nevie predstavit svoju existenciu bez toho aby vyciciaval uspesnejsich a niekomu zase vadi, ze na jeho vyplate je zavesenych XY neschopnych ludi (ktori potrebuju tie jeho peniaze na to aby jeho neschopna firma hned neskrachovala)

                    • 30.7.2012 / Roman Kanala /

                      Veru tak. Každý z nás je na inej úrovni, každý z nás dokáže pochopiť buď viac, alebo menej. Niektorí sme skrachovaní murári, iní majú zo tri vysoké školy.
                      .
                      Život a dielo Milana Žitňáka, alias milanll, v kocke: http://www.mamlas.com

                    • 30.7.2012 / milanll /

                      Niekto zase nedokaze pochopit, ze na to, aby jeho firma vyrabala a produkovala, potrebuje najskor na svoje vyrobky odbyt.
                      .
                      Popripade niektori su tak egoisticky a kratkozraki, ze si neuvedomuju, ze nie su na tomto svete iba sami, ale su clenmi urcitej spolocnosti.
                      .
                      Tieto postoje sa zvyknu vo svete oznacovat ako menej civilizovane.
                      .
                      Ich vysledkom su potom menej civilizovane krajiny, ktore su ovela chudobnejsie a zaostalejsie, ako tie civilizovane a bohate.

                    • 30.7.2012 / milanll /

                      Btw, otazka na @buben2:
                      .
                      Ktori konkretne na Sovensku su ti sikovnejsi?
                      Pretoze ja ked sa pozriem na Slovensko, vidim 99% menej sikovnych ludi, ktori nedokazu tym nie ze sikovnejsim, ale dokonca ani priemernym na Zapade, nijako konkurovat.
                      .
                      SZ tohto hladiska by ma vemi zaujimala ta slovenska mantra o sikovnosti – kto na Slovensku skutocne sikovny je?

                    • 30.7.2012 / buben2 /

                      2 milanll:
                      Tazko sa debatuje s niekym kto nepouziva ziadne argumenty. Na zaklade coho tvrdite, ze ludia na Slovensku sa nedokazu vyrovnat ludom na Zapade? Z akeho vyskumu vychadzate? Ja ziaden taky nepoznam, tak mozem hovorit len o skusenostiach z oblasti ktoru som vystudoval a v ktorej sa pohybujem a to je IT. Tu skutocne nevidim ziaden velky rozdiel medzi priemernym pracovnikom v IT na Slovensku a napr. vo Francuzsku. Poznam vela uspesnych ludi, ktory dokazali urobit vynikajuce kariery aj v zahranici aj na Slovensku a vsetko to dokazali len vdaka svojim schopnostiam a sikovnosti. Taktiez je niekolko velmi uspesnych firiem (z globalneho) pohladu v tomto segmente. Predpokladam, ze aj vo vasej oblasti, murarine, je vela sikovnych Slovakov, ktori sa presadili aj v zahranici.

                    • 30.7.2012 / hektor23 /

                      Prestante uz s tymto spamom, ak nemate co povedat k diskusii, tiahnite dalej, nejake virtualne onanovanie tu nikoho nezaujima, dofrasa.
                      Ste trapni. Osobne invektiva bez vyjadrenie sa k teme, to je uz len uroven chapania. Gratulujem.

                    • 30.7.2012 / milanll /

                      Buben, pokial si zamestnany v IT, znaci to jednoducho, ze ty pracujes pre nejakeho sikovneho cloveka, ktory ti tu pracu dal.
                      A ktory je natolko sikovny, ze on ti tu pracu dokaze aj adekvatene zaplatit.
                      Pretoze keby som bral tvoj pohlad o sikovnosti a neochote podelit sa s ostatnymi o ,,tvoje” peniaze, a keby mal takyto postoj tvoj zamestnavatel, v tom pripade by ti platil minimalnu mzdu a tvrdil by, ze ty si nejake vacsie ,,jeho” peniaze, jednoducho nezasluzis.
                      .
                      Co sa tyka stavbarciny:
                      byty v Bratislave stoja zhruba tolko isto, ako byty v nemeckych mestach.
                      Aj pri ovela ovela nizsej kvalite a urbanistike.
                      Taktiez, rodinne domy pri Bratislave stoja take peniaze, ako rodinne domy na Floride.
                      Aj pri 4-nasobne nizsich slovenskych mzdach.
                      Chces mi povedat, ze slovenski stavbari su sikovni?
                      .
                      Vlastne, ukaz mi akykolvek obor, alebo prostredie, v ktorom sme Slovaci lepsi ako svet a v ktorom my urcujeme latku kvality?
                      Pretoze jedine co vidim na Slovensku ja, je neuspesne dobiehanie, napodobovanie a opicenie sa po svete.
                      .
                      Ked si teda porovnam Slovensko s Afrikou, mozem povedat, ze Slovaci sme sikovni.
                      Ked si ho vsak porovnam s vyspelymi a civilizovanymi krajiami totho sveta, musim oznacit Slovakov za znacne zaostalych.
                      .
                      Ironiou je, ze v tom vyspelom, civilizovanom a bohatom svete, sa platia dane ovela ovela vyssie, najma ti lepsie zarabajuci a podnikatelia, ako na Slovensku.
                      V tom civilizovanom svete sa vsak na ne nikto z tychto ludi nestazuje, mozno na jednotlive vynimky.
                      Na Slovensku, hoci ide o dane z prijmu radovo nasobne nizsie, celym Slovenskom sa rozleha plac tychto ludi, aki su oni sikovni a ako si vyssie dane nezasluzia.
                      .
                      Skus mi vsvetlit, prosim ta, tuto zahadu?
                      .
                      P.S moja dan z prijmu ako podnikatela, je od hranice 3 000 euro na mesiac zhruba 60-70%.
                      Ja sa ale nestazujem.

                    • 30.7.2012 / buben2 /

                      Milanll nie som zamestnanec ale co za logiku pre boha je, ze zamestnanec moze byt rad, ze mu zamestnavatel neda minimalnu mzdu. Kazdy ma taku mzdu aku si zasluzi. Ak je v IT nedostatok schopnych ludi, tak im zamestnavatelia nemozu platit minimalnu mzdu.

                    • 30.7.2012 / milanll /

                      @buben: to je predsa ta egoisticka logika.
                      .
                      Slovensko je plne tejto logiky.
                      Podla nej, kazdy ma pravo iba dostat, ale ked ma niekto nieco dat, v tom pripade pocuvas krik a skripanie zubov.
                      .
                      Ved nakoniec, pozri si Euroval.
                      Podla tej nasej logiky, mame do EU prispiet iba tolko, aby sme z nej dostali viac, inac sa nam to neoplati.
                      .
                      Ked vsak kazdy bude takto uvazovat, kto potom ma do tej EU prispievat a preco?
                      .
                      To iste sa tyka miezd a celkoveho platenia dani.
                      Na Slovensku kazdy chce zarabat co najviac, ale nikto nechce z toho nic platit.
                      .
                      Kto to ale potom ma byt, kto bude platit tym, ktori chcu zarabat co najviac?
                      Ked je to vacsina spolocnosti?
                      Odkial maju tie peniaze pochadzat?
                      .
                      A potom, kazdy chce spickove sluzby, dialnice, kvalitnu dopravu, slusne a upravene prostredie, ale nikto na to nechce dat.
                      .
                      Slovaci by si mali predovsetkym vyvetrat hlavy a skusit si dat v nich dokopy, co vlastne chcu a co je mozne a realne.
                      Spominal som to inde, na Slovensku chce kazdy Svedsko, ale nikto nie je preto ochotny nic spravit, podelit sa, prispiet a kazdy navyse rozmysla ako Rus.
                      .
                      Zijeme v nerealnom svete s nasimi nerealnymi poziadavkamy.
                      .
                      Bud si to v nasich hlavach dame dokopy, alebo budeme dalej znasat nasledky tohto nasho choreho nenazraneho myslenia.

                    • 30.7.2012 / buben2 /

                      Posledny prispevok, lebo uz nemam cas :)
                      Kazdy chce zarabt co najviac a co najmenej platit. No ved to mi je jasne. Kto by ti to mal platit? Bud zamestnavatel (potom ale musis mat pre neho aj prislusny prinos) alebo tvoji zakaznici (potom ale musis mat konkurencieschopne vyrobky). Problem tvoj a vacsiny Zapadnej Europy je ale v tom, ze je tu obrovske mnozstvo ludi, ktori nemaju pre potencialneho zamestnavatla ziaden prinos alebo nevedia vyrabat konkurencieschopne vyrobky/sluzby ale chcu rovnake platy/zisky ako ti ktori to dokazu. A prave to je najvacsi problem sucasnej Europy a ak sa toto nezmeni (teda nenastane stav v ktorom, ked niekto nic nevie/nic nedokaze nic nedostane) tak caka Europu postupny ale isty upadok. Samozrejme zakladna solidarita musi byt, ale nie taka ze ludia musia platit 50% vyplaty na zdravych ludi, v produktivnom veku, ktory sa niesu schopni sami postarat o seba a svoju rodinu

                    • 30.7.2012 / milanll /

                      V tom pripade si za to, aby sa tito ludia nechali skapat?
                      Alebo aby sa vyhladili?
                      .
                      Nie je toto nahodou ta klasicka ruska spolocnost mimoriadne bohatych a mimoriadne chudobnych?
                      .
                      Ked prave Zapad ma tu spolocnost presne opacnu?
                      .
                      Mimochodom, prave ta nenazranost a honba za co najvyssim okazmitym ziskom, je hlavnou pricinou, preco su slovenski podnikatelia neschopni prerazit vo svetovej konkurencii.
                      Tak isto, ako tieto vlastnosti, su tou najhlavnejsou pricinou hospodarskeho zaostavania Slovenska.
                      .
                      Bud Slovaci opustia konecne tento svoj nenazraty kratkozraky egoisticky svet, alebo sa postupne prepadnu este hlbsie – ked to skonci nakoniec uplnym kolapsom spolocnosti.
                      Daleko uz k tomu nie je.

          • 30.7.2012 / hektor23 / Reagovať

            Ak raz dotacie zrusia, tak urcite nie skokovo z roka na rok, ale bude to trvat 5-10 rokov, asi tolko k tomu…

            • 30.7.2012 / Roman Kanala / Reagovať

              Áno, máte plnú pravdu. Ak by k tomu došlo, tak to bude musieť byť skôr tých 10 rokov, možno i viac. Ale ak k tomu nedôjde, dopadne to ako s eurozónou. Prečo sa preboha pol rozpočtu Únie musí hádzať prepytujem kravám a sviniam?

              • 30.7.2012 / milanll / Reagovať

                podla teba, vystudovane 3 vysoke skoly, su nejakou zarukou mudrosti a sikovnosti?
                Ked potom sa clovek ma pravo oznacovat sam seba ako ,,Roman Kanala – myslitel Zeneva?”

  • 30.7.2012 / El gato con botas / Reagovať

    Niektorym v tejto diskusii uz asi celkom dobre hrabe od slnka. Ked je diskuter Kanala schopny si registrovat domenu mamlas, aby mohol ociernovat svojho protivnika, je to uz asi za hranicou dobreho vkusu.
    .
    http://whois.domaintools.com/mamlas.com

    • 30.7.2012 / milanll / Reagovať

      On mal tu domenu zaregistrovanu uz dlhsie, mne akurat spravil tu cest, ze mi venoval jej obsah. :)
      Od cloveka, ktory sam seba oznacuje za ,,myslitela”, mi to nevadi a dokonca sa dokazem na tom pomerne dobre zabavit.
      .
      Samozrejme, niekto by sa mohol opytat, komu napadne taka myslienka, aby si registroval domenu ,,mamlas.com” a ake mal s nou vobec povodne plany?

    • 30.7.2012 / Roman Kanala / Reagovať

      Milan Žitňák nie je žiadny protivník a nijak nie je očierňovaný. Tú doménu som mal už asi 10 či 15 rokov a keď mi to Milan Žitňák vykričal tu v diskusii, tak som ju zasvätil jeho životu a dielu. Zadarmo.

      • 30.7.2012 / Kesler / Reagovať

        Zitnak ide na koren veci, co mnohym chyba ideologia nepusti.

        • 30.7.2012 / Roman Kanala / Reagovať

          Žitňák je koreň. To už nie je o ideológii, lebo aj nej treby idey. To už je o IQ.

          • 31.7.2012 / Kesler / Reagovať

            Ano treba IQ a hlavne zrkadlo.

            • 1.8.2012 / Roman Kanala / Reagovať

              A nezabudnúť na anonymitu. To je tak praktická vec.

Viac v rubrike Nezaradené