Prečo píšete ozbíja? Každý relavantný subjekt na slovensku povedal, že ten systém je neudržateľný tak ako je nastavený…. ja momentálne neobhajujem tuto richterovu reformu, ale vy ste nenavrhli nič… vobec nic, teda ak neratam to ze strcit hlavu do piesku minat rocne miliony € aby sa vykryval deficit socialnej poistovne a tvarit sa ze ved “nejako sa to uz vyriesi”…..
Diskusia
Dôchodková kalkulačka
Vypočítajte si, o koľko Vás Ficova vláda ozbíja na dôchodkoch ohlasovaným oklieštením II. piliera
Diskusia (39 reakcií)
-
16.7.2012 / Aeneas / Reagovať
-
16.7.2012 / buben2 / Reagovať
2. pilier v sucasnej podobe riesi lepsie problem s buducimi dochodkami ako 2. pilier po navrhovanych zmenach. Alebo vy si myslite, ze ak dnes generuje socialna poistovna (bez vplyvu 2. piliera!) stratu 900 mil. Eur v situacii ak mame najlepsi pomer medzi aktivnym obyvatelstvom a dochodcami za poslednych 40 rokov, tak o 20 rokov ked bude tento pomer ovela horsi sa situacia zlepsi? Cim viac penazi pojde teraz do 1. piliera na ukor 2. piliera, tym vacsie naroky vzniku na 1. pilier v buducnosti a ten bez radikalnych zmien (radikalne znizenie dochodkov, radikalne zvysenie odvodov, radikalne predlzenie veku odchodu do dochodku…) zbankrotuje. Cim vacsi 2. pilier tym mensi problem v buducnosti, ked budu prvi ludia poberat dochodok uz z 2. piliera (samozrejme treba ale poriesit poplatkovu politiku a nadviazat ju na zhodnocovanie uspor – poplatky momentalne nie su v poriadku, ale Richter aj tuto situaciu este planuje zhorsit v neprospech sporitelov)
-
16.7.2012 / El gato con botas / Reagovať
Druhy pilier riesi problem tak dokonale, ako dokonale v nom pracuju “top odbornici” na investovanie. Napriklad Mlynekova DSS Allianz zhodnocuje takto kvalitne, az clovek nechape, preco ma vlastne Mlynek na fotke taku usmiatu tvar? Zeby on vedel len o tych Mihalovych bulharoch na styroch percentach a nevsimol si, ako im to ide v skutocnosti?
-
18.7.2012 / mikid / Reagovať
2p. problem demografie vobec neriesi. Iba presuva dochodkovy dlh z buducnosti do pritomnosti.
Otazka znie: Ci je to vyhodne.
.
Ja si myslim ze nie.
- V prvom rade: Ta ista suma, ktoru si treba pozicat, (balik penazi na vyplatu dochodcom) bude v buducnosti “lacnejsia” (vdaka inflacii) ako dnes.
.
- V druhom rade: Dnes si vdaka 2p poziciavame a zbytocne s tymi draho pozicanymi peniazmi riskujeme, ze o nich prideme.
.
- V tretom rade: Keci o tom ze “myslime na nase deti”, su bludy. Pretoze kedze si poziciavame cez dlhopisy celu sumu ktora odchadza do 2p. , okamzite MY aj NASE DETI zaciname tieto pozicky splacat a splacame ich cez nase dane, odvody a poplatky.
Takze nic sme 2. pilierom neziskali. Ale stracame.
.
Stracame kazdy rok presne tolko penazi, aky je rozdiel medzi urokmi na statnych dlhopisoch a cistymi ziskami na uctoch klientov DSS.
-
-
16.7.2012 / api / Reagovať
To sú kecy … nároky vzniknú aj tak, jediný rozdiel medzi tými pislermi čo sa týka nárokov je ten, že pri druhom pilieri nám bude môcť štát s kľudným svedomím povedať, že viac nedostanete, lebo viac ste si nevyrobili, nenašetrili. To u prvého, štátneho piliera politici s takou gráciou ľuďom povedať nemôžu. Pri súčasnom výkone druhého piliera a jeho smerovaní a to už od začiatku nebude z druhého piliera o nič viac, než z prvého, maximálne len prehorných 10tisíc, ktorý neprídu o časť dôchodku vplyvom solidarity. Tu nekŕmte všetkých blbosťami. A aby bolo jasné, nie som ficovolič, som pravičiar a som v 2. pilieri, ale tých žvástov ekonomicky ničím nepodložených už mám aj od vlastných pravičiarov pokrk. Si tie rečičky niekam strčte
(
.
A ešte k výnosom … schválne by som rád videl, koľko fondov dokáže za 40 rokov vyprodukovať dostatočný čistý zisk, o ktorom sa tu teoreticky od spustenia 2. pilera hovorí. Je naozaj len veľmi málo fondov, ktoré dokážu vyprodukovať aspoň 4% čistý zisk po odsrátaní inflácie!! Čo nakúpime všetci akcie Apple? Dokedy? Kým z toho nakupovania celým svetom nebude ďalšia bublina a nebudú z toho ani len tie – 2,5% úroky!! Radšej vráťte tie vaše diplomy s ekonomiky, určite všetko “vychýrená” bratislavská ekonomika
Brr … “odborníci”
((
-
18.7.2012 / mikid / Reagovať
Suhlas v tom ze:
2p. je ciste zbavenie sa zodpovednosti statu/politikov za vysku dochodkov. Jednoducho ludia mozu nadavat akurat tak na “anonymne trhy”
.
Suhlas aj v tom ze mnoho fondov urcite roky stupa, urcite roky stagnuje a urcite roky pada. Celkovy vysledok je v prevaznej miere biedny. Zvycajne zisk neprevysuje inflaciu. Klient moze mat opticky viac, ale realne prerobil. (a naviac, zbytocne riskoval so svojimi peniazmi – v 1p. riskovat nemusel)
.
Tu je kalkulacka, ktora pocita aj inflaciu a hodnotu penazi v buducnosti pri danej rocnej inflacii.
http://www.calculator.net/retirement-calculator.html?cagenow=30&cretirementage=65&clifeexpectancy=85&cstartingprinciple=0&cannualaddition=300&cmonthlyaddition=0&cinterestrate=3&cinflationrate=4&x=45&y=8
.
Skuste si tam zadat 4% rocnu inflaciu pri tom casom priemernom zhodnoteni 2.5% a uvidite aku hodnotu bude mat vas dochodok o 40 rokov.
.
- Dalej autor predpoklada totalne idealny zivot.
Vypadok mzdy tak maximalne na 1-2 roky. Co je velmi velmi optimisticke.
.
- Dalej autor prepoklada ze clovek bude stale karierne rast az do dochodku. Dalsi nerealny ideal.
.
- Dalej by som chcel pripomenut ze vlada nastavuje len maximalne mozne poplatky. Preco DSSky nekonkuruju medzi sebou aj roznou vyskou poplatkou? To je otazka do plena. (ze by nahodou kartel? Preco to neriesi NBS)
.
- Dalej by som chcel pripomenut ze ficove novely o garanciach nezasahovali do 3p. a DDSiek. DDSky mohli nadalej investovat do tych “najlepsich” akcii po cely ten cas kedy stupali. Porovnajte si ich zhodnotenie pre klienta. Taka ista bieda ako DSSky.
Takze to s garanciami je iba cista vyhovorka DSSiek.
Ak si by si verili, mohli investovat aj do akcii po cely ten cas. Preco si neveria? Dalsia otazka do plena.
S cudzimi peniazmi sa lahko riskuje. S cudzieho krv netecie.-
18.7.2012 / mikid / Reagovať
samozrejme: “Z” cudzieho…
.
A este chcem pripomenut ci Mlynekova kalkulacka pocita aj s tym, ze peniaze z 2p. sa dochodcovi uz nikdy, od dna nastupu na dochodok, nebudu valorizovat(!)
- skuste len tak dnes vratit sa 20 rokov dozadu do roku 1991. Rozdelte vtedajsi priemerny dochodok na dve polovice. A predstavte si ze ta druha polovica by sa vam az dodnes ani raz nevalorizovala.
.
Ba naviac, z toho balika ktory prevediete z DSS do poistovne v case nastupu na dochodok, si zacne ukrajovat uz aj poistovna. Za vedenie uctu, za korespondenciu…..-
18.7.2012 / slimak79 / Reagovať
Zdal si sa mi z pociatku informovany a zorientovany.
Pre mna prvy odsek je najdolezitejsi. Aby sa stat prestal o dochodky starat. Alebo nech to riadi ludom co maju zaujem,ale len za ich peniaze. Nie som ochotny platit nikomu dochodok. Ci hocikomu posielat peniaze na ukor mna ci rodiny. Ale aj som tohto roku som aj dva krat niecodaroval co som nepotreboval. Ale otom co,kolko a komu somrozhodal ja. To je solidarita.
Na tu tvoju kalkulacku sa pozriem.
Inak ako idu valorizovat vysluhove dochodky? A kto plati korespodenciu SP. Najlepsi su statistici. posielaju to kazdy mesiac. Pritom na ziskanie udaju im staci telefonat. Robia to uz roky. Obalka prijde,ale informaciu maju na zaklade telefonatu. Zavolaju,bolby som velmi rad kebysa aj na to vykaslali.
-
-
-
-
-
16.7.2012 / api / Reagovať
Pod toto sa úplne podpíšem … som pravičiar … ale pravica nič nerobí, len kuvíka a opíja nás suchým rožkom!!! A to by ma zaujímalo, či v tom “zhodnotení” zarátali aj infláciu alebo je to len čistý úrok neošetrený o infláciu!! Podľa mňa to je bez inflácie!! A to je úplne nanič taká kalkulačka, pretože reálne zhodnotenie ja zatiaľ ďaleko pod úrovňou inflácie za posledných 7 rokov!! Celý druhý piler je od začiatku nastavený zle, len na poplatky a ľahký zárobok pre DSSky, ale nie pre ľudí! A to hovorím ako jeden z tých, čo tam má úspory od začiatku piliera. Ale je to jeden veľký klam. Prvý piler je neudržateľný, ale druhý je len čerpadlo pre DSSky, nič iné. Jediná výhoda druhého piliera je, že zatiaľ DSSky rozkradnú menej, než štát, ale to je len zatiaľ a už sa to po Fickových úpravách stane rovnaké!! Pošlime už tých politikov niekde, lebo skončíme o 20 – 30 rokov, keď pôjdeme na dôchodok z holými zadkami. A tieto kalkulačky, ktoré nerátajú s infláciou si môžete niekam strčiť, to je len pre mozog nepoužívajúcich pravičiarov
-
16.7.2012 / Tibor / Reagovať
zartujes? Pozri a prepocitaj si svoje vypisy este raz. Nenajdes ani nominalne zodnotenie. Do dss si vlozil viac, ako mas na ucte teraz. Opticky klam sposobuju dssky a spriaznene media, ako napr. aj trend tak, ze do zhodnotenia nezapocitavaju poplatky. A tak im vyjde nejake kladne percento. So zaratanim poplatku je to max nula. Aj to len u niekolko malo fondov.
-
18.7.2012 / slimak79 / Reagovať
Som ti ochotny dat svoje login a heslo, a spocitas to? Nie kvoli mne, tebe. Som v II.pilieri od zaciatku. Ozvem sa ti na inom fore a ti to poslem ak mas zaujem(to pocitat). Moj odhad som v pluse, pred polrokom by som to nemohol tvrdit.
-
-
-
-
16.7.2012 / Tibor / Reagovať
Tak ja som si zobral nielen kalkulačku a napodiv mi vyšlo, že ak ma niekto ozbíja, tak to nebude len zlý fico, ale aj modrí pacienti. Pretože problém nie je v nastavení 2.piliera. Problém je principiálne v tom, že povinné sporenie bude vždy a za každých okolností výhodné len pre vybrané subjekty, ktoré ho budú realizovať.
.
http://pospisil.blog.sme.sk/c/258917/Ako-vas-oberu-o-uspory-z-2dochodkoveho-piliera.html
.
http://pospisil.blog.sme.sk/c/131878/525-pa-za-spravu-dochodkoveho-uctu-je-vela.html
.
http://pospisil.blog.sme.sk/c/254784/Investovanie-na-akciovych-trhoch-vase-uspory-nezhodnoti.html -
16.7.2012 / Tralala2 / Reagovať
iny pohlad-teraz su ozbijani sucani dochodcovia.
ti si ovsem dochodok zasluzia, lebo nan pracovali 30- 40 rokov a odvadzali odvody (a za socializmu to bolo zahrnute do nemalej dane)
sucasni “sporitelia” zatial urobili pre svoj dochodok velmi malo-zatial iba okradli o polovicu sumy Soc. poistovnu a ulozili si ju na svoj ucet
rodte 2-3 deti- ako ich rodili vasi rodicia-dnesni dochodcovia , a nevyhovarajte sa na demograficku krivku.
potom si zasluzite…-
16.7.2012 / Tibor / Reagovať
To práve existujúci dôchodcovi si svoj dôchodok nezaslúžia. Pretože tie odvody platili vtedajším dôchodcom. Čo nemá žiadny vplyv na stav dnešnej spoločnosti. Možno ešte ich budovanie vyspelej komunistickej spoločnosti má žiaľ vplyv a ešte dlho tento vplyv bude vidieť.
.
Nopak: ak by dôchodkové sporenie nebolo povinné, niekto by napríklad mohol tie peniaze výhodne investovať. Do svojich detí, do nejakého podnikania, ktoré bude na starobu ge
nerovať spotrebné tovary,
do presídlenia sa do krajiny kde sa bude dôchodcovi ľahšie a kvalitnejšie žiť
…..-
16.7.2012 / dzadofor / Reagovať
nezabudni si šetriť aj na …
len neželám ti, aby si dopadol ako môj bezvládny otec, ktorý potreboval len na plienky 60€,
to je hodnota, ktorá bola priemerná mzda v roku 1969, keď mal 40 rokov. Pri tvojom egoizme,
ktorý prenesieš na svojich potomkov, budeš mať istotu, že nikto z nich
sa pred raňajkami a večerou nebude hrabať v tvojich „h_vn_ch“, aby si
splnil povinnosť.-
16.7.2012 / buben2 / Reagovať
Dufam,ze celu svoju vyplatu (okrem penazi na zakladne potreby) posielate na ucet niektore domova dochodcov. Inak ste egoista a nezabudnite, ze sa to prenesie aj na vase deti !!!
-
16.7.2012 / api / Reagovať
Načo sa bavíš s analfabetom, keď si neuvedomuje, že hodnota vtedajších 200 Kčs bola toľko, čo dnes 200 EUR. Taký človek ani nevie, čo je inflácia, len bude tu trepať, že si dôchodcovia nenasporili. Až dospeje, raz to pochopí. A keď čítam iné Tibrové vyjadrenie vyššie, ta sa čudujem, že tým analfabetom je on. Ale nie každému to páli stále…
-
-
16.7.2012 / Brain / Reagovať
Chlapce, tito dochodcovia vytvorili hodnoty, ktore urobili z niektorych zo dna na den tzv. Slovenskych milionarov a este doposial majetok rozkradaju, ci privatizuju…
-
17.7.2012 / eExcel / Reagovať
Zatial najhlupejsi prispevok. Extrem nepochopenia fungovania priebezneho systemu. Hoci nechapanie priebezneho systemu – “a ake mas zhodnotenie v I. pilieri???”, tento prispevok zasiel este dalej.
Este k tomu vplyvu budovania komunizmu. Ten komunizmus za 20 rokov vybudoval omnoho viac skol, divadiel, sportovisk, bytov ako tento kapitlizmus za 20 rokov s podstatne vyssimi zdrojmi, ktore sa z vacsej casti len – rozkradli.
-
-
-
16.7.2012 / grgo / Reagovať
Ďalší z rady zavádzajúcich článkov. A stačí na to úplne jednoduchý argument: ak Fico zbíja ľudí tým že zníži odvody do II piliera, tak rovnakou logikou zbíja ľudí každý politik, kto NEZVÝŠI odvody do II piliera. Ak je ten druhý pilier taký fantastický, prečo treba do neho odvádzať 9% a nie 19% alebo 29% alebo hoc aj 99% z platu?
.
Lebo každé ekonomické opatrenie má svoje náklady aj vo forme stratenej príležitosti. Zámerne zamlčujete kľúčovú vec ktorou je to, že nezníženie príspevkov do II piliera by malo za následok buď zvýšenie daní pre súčasných zarábajúcich, zníženie spotreby pre súčasne konzumujúcich (napríklad dôchodky pre súčasných dôchodcov) alebo zvýšenie dlhu a teda prenesenie tohto problému na ďalšiu generáciu.-
18.7.2012 / slimak79 / Reagovať
30-40 % vynalozenych dani je neefektivnych, pri eurofondoch to moze byt moj odhad 80%. Aj keby nebolo ukradnute ani 1 euro budu vynalozene na … .
Dam radu ak chcete pomoct tejto krajine. Rozmyslajte o kazdom 1 eure co poslete statu. Ak chcete pomoct statu, urobte rozhodnutie , tiez to nieco stoji, ziaden politik o tych peniazoch nerozhodne spravnejsie – efektivnejsie.
Grgo je to tak?
-
-
16.7.2012 / dzadofor / Reagovať
pravda pre 9%-9%
—————-
1 \ mzda-hruba = 780,00 €
2 \ % pre 2.pilier = 9,00 %p.a
3 \ sporena suma v 2.pil. = 70,20 €
4 \ inflácia -rast mzdy = 3,00 %
5 \ výnos DSS = 2,60 %
6 \ daň z výnosov DSS = 0,00 %
7 \ dlžka sporenia = 40 rokov
8 \ mzda o 40rokov pri inflácii 3% = 2 544,39 €
9 \ %dôchodku -zo mzdy = 45,00 %p.a
10 \ dlžka dôchodku = 15,00 rokov
11 \ DSS-poplatok za spravu fondu+ 0,02%depozitár = 0,32 %p.a
12 \ nasporené zo základu = 59 291,75 €
13 \ nasporené (inflacia) = 42 026,95 €
14 \ suma = 101 318,70 €
15 \ správa DSS zo základu = 3 244,44 €
16 \ správa DSS z navýšenia = 1 947,73 €
17 \ poplatok DSS+SP (1,5% za/1mesiac) = 981,35 €
18 \ z toho poplatok DSS (1% za/1mesiac) = 654,24 €
19 \ suma (spravy+poplatok)(B15+B16+B17) = 6 173,52 €
20 \ Suma za 40 rokov,nasporene(B14-B19) = 95 145,18 €
21 \ Suma za(40 rokov-3%popl.DSS)nasporene = 92 290,82 €
22 \ Suma za (40 rokov-2,5%-1%popl.KP)nasporene = 89 060,64 €(nasporená suma)
23 \ dôchodok z 2.pil.(B22/(B10*12) = 494,78 €
24 \ dôchodok z 1.pil. (B8*B9/100)*(18-B2)/18) = 572,49 €
25 \ Dôchodok 1.+ 2.pilier = 1 067,27 €
26 \ % náhrada mzdy (B25/B8*100) = 41,95 %(na začiatku dôchodku)
27 \ Dôchodok- priebežný systém ((B8)*(B9/100)) = 1 144,98 €
28 \ Rozdiel v prospech priebežného = 78 €(na začiatku dôchodku)
29 \ % v prospech priebežného = 7,28 %(na začiatku dôchodku)
30 \ mzda o (40+15)rokov pri inflácii 3% = 3 964,08 €
31 \ dôchodok- priebežný systém o (40+15)rokov = 1 783,83 €
32 \ dôchodok z 1.pil o (40+15)rokov = 891,92 €
33 \ dôchodok z 2.pil (B23) = 494,78 €
34 \ dôchodok 1.+ 2.pilier o (40+15)rokov = 1 386,70 €
35 \ Rozdiel v prospech priebežného = 397,14 €(na konci dôchodku)
36 \ % v prospech priebežného = 28,64 %(na konci dôchodku)
37 \ Celkova suma vyplatená z priebežného = 255 543,56 €(za dobu dôchodku)
38 \ Celkova suma vyplatená z 1. a 2. pil. = 216 832,42 €(za dobu dôchodku)
39 \ Celkova suma v prospech priebežného = 38 711,14 €(za dobu dôchodku)
40 \ násobok v prospech prieb.(B39/B31) = 21,70 x (na konci dôchodku)
41 \ % náhrada mzdy (B34/B30*100) = 34,98 % (na konci dôchodku)
42 \ odvody do DSS (správa+poplatky) = 8 700,76 € za dĺžku sporenia(40rokov)
43 \ % odvod do DSS = 8,59 % za dĺžku sporenia(40rokov)
44 \ poplatok KP (2,5% za prevod+1%popl.) = 3 230,18 € (na konci sporenia)
45 \ odvody do DSS+KP (správa+poplatky) = 11 930,94 €
46 \ % odvod do DSS+KP = 11,78 %
47 \ skutočný výnos sporenia = 1,900 %-
16.7.2012 / dzadofor / Reagovať
pravda pre 14%-4%
———————–
1 \ mzda-hruba = 780,00 €
2 \ % pre 2.pilier = 4,00 %p.a
3 \ sporena suma v 2.pil. = 31,20 €
4 \ inflácia -rast mzdy = 3,00 %
5 \ výnos DSS = 2,60 %
6 \ daň z výnosov DSS = 0,00 %
7 \ dlžka sporenia = 40 rokov
8 \ mzda o 40rokov pri inflácii 3% = 2 544,39 €
9 \ %dôchodku -zo mzdy = 45,00 %p.a
10 \ dlžka dôchodku = 15,00 rokov
11 \ DSS-poplatok za spravu fondu+ 0,02%depozitár = 0,32 %p.a
12 \ nasporené zo základu = 26 351,89 €
13 \ nasporené (inflacia) = 18 678,64 €
14 \ suma = 45 030,53 €
15 \ správa DSS zo základu = 1 441,97 €
16 \ správa DSS z navýšenia = 865,66 €
17 \ poplatok DSS+SP (1,5% za/1mesiac) = 436,16 €
18 \ z toho poplatok DSS (1% za/1mesiac) = 290,77 €
19 \ suma (spravy+poplatok)(B15+B16+B17) = 2 743,79 €
20 \ Suma za 40 rokov,nasporene(B14-B19) = 42 286,74 €
21 \ Suma za(40 rokov-3%popl.DSS)nasporene = 41 018,14 €
22 \ Suma za (40 rokov-2,5%-1%popl.KP)nasporene = 39 582,51 €(nasporená suma)
23 \ dôchodok z 2.pil.(B22/(B10*12) = 219,90 €
24 \ dôchodok z 1.pil. (B8*B9/100)*(18-B2)/18) = 890,54 €
25 \ Dôchodok 1.+ 2.pilier = 1 110,44 €
26 \ % náhrada mzdy (B25/B8*100) = 43,64 %(na začiatku dôchodku)
27 \ Dôchodok- priebežný systém ((B8)*(B9/100)) = 1 144,98 €
28 \ Rozdiel v prospech priebežného = 35 €(na začiatku dôchodku)
29 \ % v prospech priebežného = 3,11 %(na začiatku dôchodku)
30 \ mzda o (40+15)rokov pri inflácii 3% = 3 964,08 €
31 \ dôchodok- priebežný systém o (40+15)rokov = 1 783,83 €
32 \ dôchodok z 1.pil o (40+15)rokov = 1 387,43 €
33 \ dôchodok z 2.pil (B23) = 219,90 €
34 \ dôchodok 1.+ 2.pilier o (40+15)rokov = 1 607,33 €
35 \ Rozdiel v prospech priebežného = 176,50 €(na konci dôchodku)
36 \ % v prospech priebežného = 10,98 %(na konci dôchodku)
37 \ Celkova suma vyplatená z priebežného = 255 543,56 €(za dobu dôchodku)
38 \ Celkova suma vyplatená z 1. a 2. pil. = 238 338,61 €(za dobu dôchodku)
39 \ Celkova suma v prospech priebežného = 17 204,95 €(za dobu dôchodku)
40 \ násobok v prospech prieb.(B39/B31) = 9,64 x (na konci dôchodku)
41 \ % náhrada mzdy (B34/B30*100) = 40,55 % (na konci dôchodku)
42 \ odvody do DSS (správa+poplatky) = 3 867,00 € za dĺžku sporenia(40rokov)
43 \ % odvod do DSS = 8,59 % za dĺžku sporenia(40rokov)
44 \ poplatok KP (2,5% za prevod+1%popl.) = 1 435,63 € (na konci sporenia)
45 \ odvody do DSS+KP (správa+poplatky) = 5 302,64 €
46 \ % odvod do DSS+KP = 11,78 %
47 \ skutočný výnos sporenia = 1,900 %
—————————————–
takže pán “ekonóm” neblbnite nám hlavu,lebo z výpočtu jasne
vyplýva, že najlepšie je zrušiť 2.pil.-
16.7.2012 / Brain / Reagovať
Tento vypocet vravi za vsetko…
-
-
-
16.7.2012 / antonin / Reagovať
Pán Mlýnek,
teraz už bez srandy, môžete prosím zverejniť vzorec pre výpočet dôchodku z nasporenej sumy v II. pilieri ? Už je to známe ? Niekde oficiálne publikované ? Choďte už s prepáčením niekam aj s p. Mihálom so svojimi výpočtami, ktoré vychádzajú z nereálnych predpokladov a s ktorými nás kŕmili DSS-ky, keď nás lákali do II. piliera a sľubovali švajčiarske dôchodky. Len nám zabudli povedať, že na to budeme potrebovať švajčiarske platy a niekoho, kto nám tie peniaze bude vedieť naozaj zhodnocovať (a nielen brať polatky za nič).-
16.7.2012 / buben2 / Reagovať
Ak som spravne pochopil, tak p. Mlynek sa nezastava samotnych dochodcovskych spolocnosti. Princip sukromneho sporenia na penziu je spravny a jediny, ktore moze ako tak zachranit situaciu s buducimi dochodkami. Poplatkova politika sa nepaci asi nikomu okrem samotnych dochodcovskych spolocnosti. Ale je to vec, ktora by sa dala lahko zmenit zakonom (len to bohuzial nikto nebol schopny zatial urobit – aj nova vlada situaciu s poplatkami este len zhorsuje v neprospech sporitela)
-
17.7.2012 / skorodochodca / Reagovať
Mlýnek sa zastáva najprv svojej peňaženky, ktorej vyhovoval stav povinnosti šetriť si na dôchodok u nich a nikde inde.
Budúce dôchodky nemôže ochrániť sporenie, pretože množstvo spotrebovateľných statkov bude závislé od produkcie produktívnej časti obyvateľov. Nie priamo od usporených peňazí. Ak bude v budúcnosti z nedostatku trieť biedu väčšina, tak politici budú robiť všetko pre prerozdelenie bohatstva, čiže o kvalitu úspor vás oberú. A ani DSSky to nezmenia.
Prvý pilier – priebežné prerozdeľovanie produkcie aj k dôchodcom – má šancu ešte akotak uspieť. K úspešnej realizácii 2P a zachovania hodnoty peňazí treba asi uzavreté polo- až totalitárne režimy. Tie nám však nehrozia … nanajvýš v podobe korporácií, do ktorej sa hocikto nedostane. Niečo ako na hrade a pod hradom.
2P a DSSky nevidím vo farbe úspechu, politici budú vždy ovplyvňovať ich činnosť, sú tak konštruované.
-
-
-
16.7.2012 / ivansml / Reagovať
“dôchodok z I. piliera je odvodený za predpokladu absolútnej solidárnosti”
.
Co ma tento predpoklad presne znamenat? V sucasnosti je aj prvy pilier viac-menej zasluhovy. Ked porovnavame buduce dochodky, tak toto vyzera byt dost klucova vec – vacsia solidarnost znamena relativne zvysenie nizsych dochodkov a naopak znizenie vyssich dochodkov. Vasa kalkulacka potom miesa dokopy dve rozne zmeny, jednu narhovanu vladou a druhu hypoteticku.
.
Zaroven to znamena ze ludia s nizkymi prijmami podla kalkulacky dostanu po zmene systemu vyssi dochodok. Pre defaultne parametre mi vychadza hranica okolo prijmu 492-493 eur, t.j. kazdy kto zaraba menej (pri danych ostatnych parametroch) na zmenach zarobi. -
16.7.2012 / Niless / Reagovať
Este raz. Ak by som sporil na obycajny terminovany ucet, kde by som mesacne posielal 100 Eur, za 35 rokov sporenia pri 2% rocnom uroku si sporitel nasetri cca 60 000 Eur, co mu vystaci pocas 20 rokov s vyplatou dochodku v sume 272 Eur. Terminovany ucet bez poplatkov, teoreticky s nulovym rizikom a staci obycajna dohoda s bankou kde po dovrseni dochodkoveho veku bude maximalny mesacny vyber XY Eur. Ale politici neriesia nic v prospech obcanov, inak by obdoba niecoho podobneho bola na vyber, DSS by pri porovnani mohli odovzdat “zivnost” a kluce. Ma niekto nieco lepsie, menej komplikovanu alternativu, kde sa zohladni ako je s peniazmi nalozene? Asi tazko.
-
20.7.2012 / odar.125 / Reagovať
..uz sme sa o tom davnejsie bavili, takze este raz. Nikomu nie je branene,aby si zriadil “terminak” a odkladal si nan peniaze. Obavam sa ale,ze spominanych 100 Eur nie je pre kazdeho realnych.
Bavme sa o 18 % z prijmu !! ktore su dane zakonom. Poslat to vsetko Soc.poist ? alebo vsetko na terminak ? alebo 9/9 ? alebo 12/6 ? – v tom pripade tych tvojich 60.000 ale nebude
Soc.poist. ako jedina institucia dochodkoveho zabezpecenia je kvoli demografickemu vyvoju neudrzatelna !! to je cisty fakt a z toho by mali vychadzat vsetci odporcovia akejkolvek formy II.piliera.
Moj nazor je,urcite rozdelit odvod medzi Soc.Poist. a urcitu formu zhodncovania a mohol by to byt aj “terminak” ale v ramci tych 18% by zase len podliehal urcitym politickym tlakom a regulaciam. A myslim,ze by to mohol byt pruzny pomer /v urcitych mantineloch 12-6 / v zavislosti od hospodarskeho,demografickeho vyvoja.
-
-
16.7.2012 / friedman / Reagovať
vy si k.rva robite srandu ???…človek ktory zaraba 780 ( čo 70% ludi ma menej ) dostane o 30 rokov dôchodok 770 eur mesačne ???…tak to vas možem poslať rovno do p.če …vy viete k.rva vôbec čo je inflacia ???…tie vaše ekonomicke sr.čky si strčte do r.ti a aj ten vaš titul s nim …ako vidno …mlady a hlupy …je vidno že škotvo vytvara toľko hluposti potom sa ani nečudujem že je kriza ked svet ma takych “inteligentnych ” ludi
-
16.7.2012 / friedman / Reagovať
inak super kedže važ model nepredpoklada že sa človek na dôchodku dožije viac ako 20 rokov …to si podľa vas potom vystreli mozog z hlavy ale jedine tak kvoli vam
-
16.7.2012 / Tralala2 / Reagovať
Re: Tibor
“To práve existujúci dôchodcovi si svoj dôchodok nezaslúžia. Pretože tie odvody platili vtedajším dôchodcom..”no ak na tom trvas, o to viac plati, ze by dnesni pracujuci egoisti mali platit dochodcom dochodky a nie im brat 50% odvodov do SP pre SVOJE ucely do DSS…
-
16.7.2012 / Brain / Reagovať
Mlynek, Mihal a este cakam, pre uplnost na Kanikove, ci Brockove zavadzajuce vypocty s bulharskymi konstantami…
-
17.7.2012 / eExcel / Reagovať
Strategia pravice – pokusat sa masirovat demagogickymi blbostami – je ohromujuca.
-
18.7.2012 / moriak7 / Reagovať
predpokladany vynos odhaduju OKSaci na 2.6% p.a. DSSky mohli dokazat podstatne viac, keby v dobe predaja akcii zo strachu pred Ficom, lepsie povedane kvoli nedovere vo vlastne schopnosti kupovali napriklad CITI za 1 dolar a pockali do konca roku kym sa cena dotiahne na 4. To je 400%ny vynos a Fico by nan samozrejme nesiahol. Dokonca DSSky by mali konkretny argument proti Ficovi. Takto maju iba vyhovorky, ktorymi skryvaju vlastnu neschopnost.
Navrhujem skusit vyhodnost tretieho piliera, do ktoreho Fico nezasahoval a ktoreho spravcovia su tie iste organizacie.-
18.7.2012 / eExcel / Reagovať
Presne tak, III. pilier je presne tak isto o nicom ako II., a reci DSS o tom ako im Ficove novely daco znemoznili su len hlupe vyhovorky pre hlupych. Zial, su ich tu cele masy. Cele kvanta.
-
18.7.2012 / dzadofor / Reagovať
Porovnanie medzi I. a II. pilierom pred zavedením „zlého“ zákona (2005÷2008)
_______Inflácia______I.pilier _____________II.pilier
rok_______ %______Valorizácia(%)_____Dôch. fondy zhodnotenie(%)
___________________________________Rastové 3,49
2005______2,7_______8,85_____________Vyvážené 3,27
___________________________________konzervatívne 2,87
____________________________________rastové 4,70
2006______4,5_______5,95_____________vyvážené 4,42
____________________________________konzervatívne 3,50
____________________________________rastové 3,65
2007______2,8_______6,25_____________vyvážené 3,80
____________________________________konzervatívne 4,13
____________________________________rastové -7,41
2008______4,6________5,00_____________vyvážené -5,21
____________________________________konzervatívne 2,81celkovo____inflácia_____rast (I.pil.)______zhodnotenie (II.pil.)
____________________________________rastové 3,99%
__________15,40%______28,66%_________vyvážené 6,10%
____________________________________konzervatívne 13,98%
———————–
A to „výsledky“ DSS nie sú očistené o poplatky, ktoré tvoria 9÷12% z „nasporenej“ sumy.-
18.7.2012 / dzadofor / Reagovať
Porovnanie medzi I. a II. pilierom (2005÷2011)
_____Inflácia____I.pilier ___náhr.mzdy____II.pilier
rok_____ %______Val.(%)____%______Dôch. fondy zhodn.(%)
___________________________________Rastové 3,49
2005____2,7_____8,85_______44,7______Vyvážené 3,27
___________________________________konzervatívne 2,87
____________________________________rastové 4,70
2006____4,5_____5,95_______43,9______vyvážené 4,42
____________________________________konzervatívne 3,50
____________________________________rastové 3,65
2007____2,8_____6,25_______44,1______vyvážené 3,80
___________________________________konzervatívne 4,13
____________________________________rastové -7,41
2008____4,6_____5,00_______43,3______vyvážené -5,21
____________________________________konzervatívne 2,81
____________________________________rastové 0,72
2009____1,6_____6,95_______45,6______vyvážené 0,80
____________________________________konzervatívne 1,56
____________________________________rastové 1,02
2010____1,0_____1,80_______45,8_______vyvážené 1,06
_____________________________________konzervatívne 1,05
____________________________________rastové 1,02
2011____4,0_____3,30_______47.0_______vyvážené 1,06
_____________________________________konzervatívne 1,05celkovo__inflácia___valorizácia (I.pil.)____zhodnotenie (II.pil.)
____________________________________rastové 7,26%
________23,16%______44,70%_________vyvážené 9,61%
____________________________________konzervatívne 18,63%náhrada mzdy = priemerný dôchodok/priemerný plat
po „komunistoch“ v roku 1991 to bolo ešte 54%
-
-

