Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tri háčiky na ceste k spoločnému protikandidátovi M. Kotlebu

04.10.2016 | Martin Klus

Diskusia (48 reakcií)

04.10.2016 | Pavol Čižmárik

Ocakavat dohodu na jednom kandidatovi pred prvym kolom nepovazujem za realne. Kotleba moze aj nepostupit do druheho kola, najma ak jednorazove vplyvy jeho podpory medzicasom vyprchali.

Ak postupi Kotleba do druheho kola, zostava dufat, ze to nebude o volbe medzi fasistom a komunistom.

Jedna vec vsak je predseda VUC, druha je zastupitelstvo. Nikto to tam nebude mat lahke, na Kotlebovej stolicke... teda okrem komunistu, zvlast ak osvedcene basty dodaju svojich poslaneckych harcovnikov.

04.10.2016 | LPB

Pán Klus, v BB nemáte šancu.

04.10.2016 | Karci

Dalsie vrece zemiakov...? :D

04.10.2016 | libertarian

Pane Klus :

Vidím, že robíte všetko pre to, aby som pri najbližších voľbách dal svoj hlas už nie SaS ako doteraz, , ale Kotlebovi.
Nie že by som fandil "fašizmu" . Lenže u Kotlebu sa mi zdá fašizmus viac vzdialený, ako v tom vašom spojenectve so všetkými.
Ono totiž FAŠIZMUS je v zmysle definície niečo iné, ako vy a vaši potencialni spojenci hádžete na Kotlebu.


04.10.2016 | Martin Klus

Pán libertarian, poďme prosím pekne po poriadku. Vy máte volebné právo v BBSK, že sa chystáte voliť Kotlebu? Kde ste sa v mojom blogu dočítali o "mojom spojenectve so všetkými", prípadne kde v mojom blogu ste sa čokoľvek dočítali o fašizme?

04.10.2016 | libertarian

Pan Klus :
Vy nie ste obžalovaný, a ja nie som sudca. Ja vám žiadne dôkazy ukazovať nemusím. Som iba volič. A rozhodujem sa podľa toho, čo vnímam a cítim. Moje argumenty su iba mojim duševným majetkom.
Som iba sklamaný, lebo mám pocit, že SaS som vnímal inak, ako ju dnes profilujete.
Váš šef Sulík sa vyjadruje značne jednoznačnejšie.

05.10.2016 | Martin Klus

No a práve to je ten problém, že vo vašom príspevku i následnej reakcii argumenty, hoc ako súčasť Vášho duševného majetku chýbajú. Vaše príspevky tak DLHODOBO navodzujú dojem, že ich jediným cieľom je škodiť. Príkladom nech je posledná veta. V čom som sa nevyjadril jednoznačne v tomto blogu??

05.10.2016 | libertarian

Martin Klus : Čo ste ignoroval.
1. Tá spoločná protikandidátka voči M. Kotlebovi - je potrebná, alebo je to hlúposť ?

2. Naznačujete, že Kotleba je fašista. Lenže - to je, akoby ste , napríklad, za komunizmus označil červenú farbu. Fašizmus - to je niečo hodne iné, ako vonkajšie excesy, ktorými sa fašizmus prejavoval. Tie excesy robil aj komunizmus, aj "kapitalizmus", aj feudalizmus,....... ,. K fašizmu (tomu politologmi definovanému) má blízko aj EU. Čo vy samozrejme popriete. Lebo "EU nemá hákový kríž, takže nie je fašistická".

3. Popularita Kotlebu má velmi presne definované príčiny. Tie ste, SAMOZREJME, ani nespomenul - pretože by zrejme nezneli dosť konformne. A tie príčiny sa zväčšujú, čo iste popriete, ale to nevadí. O to horšie vaša bruselácka partia skončí.

05.10.2016 | libertarian

Martin Klus :
" Vaše príspevky tak DLHODOBO navodzujú dojem, že ich jediným cieľom je škodiť. "

Asi som najviac ŠKODIL, keď som vašu SaS dva krát volil v parlamentných volbách. (to bol vtip !)

Ale Vaše tvrdenie je fakt choré. Ak vy bojujete "za bruselské farby" , a ja odmietam bruselsku politiku a bruselské zákony proti slobode, tak vlastne vám pomáham, pomáham vám prestať škodiť vašou pro-bruselskou agitáciou. Ano, snažim sa škodiť Bruselskej politike.

A čo fakt nechápem - že váš predseda je celkovo podľa môjho gusta, kritizuje orgány EÚ , ale vy osobne ich propagujete, možno iba implicitne, ale predsa.

05.10.2016 | alf1

no to je prave chyba. ak ste sa nevyjadrili k fasizmu. nielen k tomu hnedemu, ako je dnes modou. ale najma k tomu cervenemu. a jeho koncentrakom ako auschw... teda jachymov ci pribram, sibeniciam za ine nazory, popravam na hraniciach za pokus o vycestovanie. ale najma k jeho tolerovaniu ci dokonca velebeniu roznymi nackami s fasistickou minulostou. tou cervenou.

05.10.2016 | Martin Klus

Ja som extrémizmus nikdy nerelatizoval milý Alf. A máte pravdu ľavicový aj pravicový by mali niesť rovnakú mieru kritiky. Voľby do VÚC by však mali byť najmä o ponuku, čo pre občanov BBSK v zmysle kompetencií urobiť. Nemyslíte?

05.10.2016 | alf1

fasizmus je fasizmus. a je uplne jedno, pod akym naterom. ci pod duceho ciernym, adolfovym hnedym ci cervenym, toho syfilidneho plesateho papeza viery v svetlejsie zajtrajsky. vysledok je ten isty - koncentraky, sibenice, fuhrer a statny centralizmus.
no a pokial ide o tie znovu obnovene pobocky knv, jedine spravne riesenie je opat ich zrusit. knv sa zrusili v roku 90 bez nahrady, a vobec nikomu nechybali (teda okrem vysluzilych politickych trafikantov...). ani tych 79 novych dedinskych okresov. uz povodnych 38 bolo tak dvojnasobne nadpocet.

05.10.2016 | libertarian

Voľby do VÚC - to je vtákovina.
Činnosti VUC sa kludne mohli rozdeliť medzi ministerstvá, a medzi okresy.
VÚC sú slepé črevá, ktoré míňaju veľa penazí, a nik nevie ich skontrolovať, lebo ľudia nevedia kontrolovať ani vládu.
VÚC - podľa svojej reklamy DOTUJÚ verejnú dopravu - čo je poriadna DEMAGÓGIA, pretože VÚC nemajú peniaze od svojich funkcionárov, ale od drobných občanov - ktorým min.fin vezme peniaze, a potom "dotuje" tých, ktorých o ne obral.

06.10.2016 | LPB

+
Neskôr by som zrušil aj okresy. V čase internetu a oblakov...

07.10.2016 | Truhlik999

uplny suhlas, autor sa prezentuje ako fasista!!! a vraj za sas?? omg, sulik urob si tam poriadok, lebo prides aj o moj hlas!! Hentaku hnedu haved si nominujes na zupana za oiberalnu stranu?? komu v saske sibe?? tfuj!

04.10.2016 | bozsky

Zacala sa predvolebna kampan :-D :-D :-D

05.10.2016 | Moral Revival

Klus je velké sklamanie.

05.10.2016 | Martin Klus

Nech sa páči milý Moral Revival. Hoc z ulity anonymity, ale pokojne konkretizujte v čom...

05.10.2016 | Moral Revival

Kotleba nie ja žiadnou spásou pre Slovensko, ale nie je ani významnou hrozbou. Sám o sebe by takto nikdy nevynikol. "Vyrástol" na podhubí dnešnej doby, ktorú vytvorili ľudia typu Juncker, Shultz, Kiska, treťosektorové samozvané "osobnosti" o podobné indivídua, ktoré pretvárajú svet okolo nás na svoj obraz proti vôli ľudu. Na tomto vyrástol Kotleba!!! Ak tieto úchylné snahy prestanú stratí sa aj Kotlebova agenda a on opäť skončí s vo svojej uniforme s kanadami na nohách a bude rečniť malej skupinke ľudí ako kedysi.
Demokracia nám zmutovala na totalitu a ľudia sú ignorovaní, to je príčinou vzrastu Kotlebu. Na to vám žiadne ďalšie vrece zemiakov nestačí.
Sklamaním ste preto, lebo toto nevidíte a znova idete stúpiť na tie isté hrable.
Snažil som sa byť čo najstručnejší.

05.10.2016 | Moral Revival

O pojme "fašizmus" radšej nejdem polemizovať. Kto pozná jeho význam vie od koho a čo nám hrozí.

05.10.2016 | libertarian

+ + +

"Sklamaním ste preto, lebo toto nevidíte"
- a pretože to ani nechcú vidieť, tak preto budú aj ďalej konať ako doteraz, a preto bude mať Kotleba stále viac hlasov voličov.
Bruseláci sa zničia nakoniec sami, pretože si nepriznajú hnusné konanie.

06.10.2016 | LPB

+

07.10.2016 | sam123

Mýlite sa. Kotleba vyrástol na potrebe opozície voči šmejdom zo smeru. Ale ako sa chová, nasledujúcimi voľbami asi aj skončí. Aj bez protežovania možného ďaľšieho šmejda.

05.10.2016 | salamoon

:)..este zaciatkom roka ste zo zelenych dodavok hlasali, ze teba zrusit min. mzdu, ako stat nema nic robit atd. a dnes chcete bojovat v regionoch proti "extremizmu" ?...ved vy sami ste aj s vasou ekon.-social. agendou ten extremizmus...okrem toho, pocuvajuc obcas Kotlebu a Sulika, zda sa mi, ze sa vo viacerych agendach zhodujute...aj UKIP, AfD sa vasmu predsedovi pacia, ale Kotleba uz nie, to je zaujimave...mozno preto, ze s tymi prvymi (na rozdiel od LSNS) nesutazite o slov. volica...:)...ono, je celkovo pomylene, ak plebs na protest proti pravicovemu systemu voli este viac doprava, ale to je na inu debatu

05.10.2016 | spyro

Vo voľbách do NRSR som volil OĽANO- NOVA ale do VÚC s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou budem voliť súčastného banskobystrického župana a budem dúfať, že si vyberie aj normálnych kandidátov na voľbu za poslanca do VÚC. Takže pán KLUS nič proti Vám ale radšej by som to odpískal už teraz. Pekný deň

05.10.2016 | Martin Klus

A môžem vedieť milý spyro, čo Vás primälo k tomuto rozhodnutiu?

05.10.2016 | Martin Klus

Nuž pán libertarian, robíte zo mňa niečo, čo ste sa rozhodli že budem. Pokladáte otázky, na ktoré si hneď aj odpovedáte a Vaše odpovede sú mierne povedané nezrozumiteľné, alebo vytrhnuté z kontextu, navyše v rozsahu, ktorý nie je potrebný. Z toho usudzujem, že naša konverzácia je pre oboch vo veľkej miere strata času a nemá zmysel v nej pokračovať pri tomto blogu a ani pre žiadnom ďalšom. Odporúčam Vám teda nájsť si iný objekt O :)... Apropo nielen o Bruseli, si môžete nájsť zaujímavé čítanie napr. tu: http://antipropaganda.sk

05.10.2016 | catze

Vy ocividne NIC nechapete. Tou linkou na ten sialeny web ste to riadne zaklincovali, ale aspon sa konecne odkryvate a ukazujete, kto vlastne tu SAS tvori. Mimovladkari a teoretici ako vy, ktory su pre Slovensko skodna. Si urcite dobre musite rozumiet s kolegom Jurzycom, ze..

Pre tych, ktori si nedali namahu, o kto je za tym webom:
Marian Majer - Riaditeľ Slovenského inštitútu pre bezpečnostnú politiku (SSPI)
Milan Šuplata - Spoluzakladateľ konferencie GLOBSEC a Inštitútu pre stredoeurópsku politiku (CEPI)
Marek Lenč - zahranično-politický komentátor Denníka N
Mário Nicolini - zakladateľom a čestným prezidentom Euroatlantického centra (EAC)

Vsetko sama skodna. Kadre, ktori skodia Slovensku a buducnosti Slovakov.
Len dufam, ze si tuto diskusiu precita co najviac ludi, nech vidia, co za zufalcov platenych zo zahranicia tu obhajujete. Tym len dokazujete, ze ste rovnaky kader ako oni.

A drzim Kotlebovi palce.

05.10.2016 | libertarian

Plne súhlasím.
Smutné je - pre mna - iba to, že Klus je z jedinej strany, ktorá je pre mňa volitelná. Napriek môjmu nicku.
Teraz už budem mať pri voľbách jednoduchšie rozhodnutie ich ignorovať.

Nechápem Sulíka, prečo tam drží istých ľudí.

06.10.2016 | LPB

+

05.10.2016 | Moral Revival

Nuž pán Klus, týmto Vás definitívne škrtám zo zoznamu ľudí, ktorých názory je dobré vypočuť/prečítať. Tým odkazom na propagandistický web ste to úplne zaklincovali. Vám vôbec nejde o objektivitu. Razíte prevzatú násilnú agendu, ktorou sme dnes obklopení. Aj tento blog je zrejme len taká prieskumná sonda.

05.10.2016 | Roman Kanala

Ja s Klusovou analýzou súhlasím a keby som bol voličom vo Zvolenskej župe, tak by som ho podporil. A ten server antipropaganda.sk sa mi páči. Sovietčikom a fašistom treba skracovať traky, aby nenosili nohavice nízko.

05.10.2016 | Agát4

Tento blog je nedôstojný docenta politológie. Absolútne ho nezaujímajú dôvody ktoré viedli voličov dať Kotlebovej strane hlas vo voľbách. Zaujíma ho len technika ako dostať Kotlebu z funkcie.
Neoliberalizmus, ktorý vyznáva aj SaS, vznikol ako pokus zmeniť ľudský život a presunúť moc na iné miesto. Konkurenciu vidí ako základnú charakteristiku ľudských vzťahov a peniaze ako jedinú hodnotu. Za tejto situácie, keď sa celý život spoločnosti krúti okolo konzumu a väčšie množstvo ľudí sa ocitne v materiálnom nedostatku, vzniká v spoločnosti napätie. Takúto frustrovanú masu ľudí možno zmanipulovať.
V honbe za voličom potrebujú politické strany vytvárať pocit ohrozenia z politického súpera. Politický boj sa u nás vedie mimoriadne nekultivovaným spôsobom. Politický konkurent sa stáva nepriateľom na život a smrť. Občanov to odrádza od politiky.
Chris Hedges, americký novinár a spisovateľ tvrdí, že fašistické hnutia si budujú základňu nie z politicky aktívnych občanov, ale z takých, ktorí z nejakých dôvodov neuspeli a majú často oprávnený pocit, že nemajú žiadny hlas či úlohu v politike. Keďže nekultúrne vedená bitka tradičných politických strán ich neoslovuje, podľahnú iným heslám.
Ak sa nebudeme usilovať o riešenie sociálnych problémov, o zmenu hodnotového systému, žiadne strašenie občanov ani volebné manipulácie neprinesú trvalý efekt.

06.10.2016 | Martin Klus

Milý Agát4 (teda predpokladám, že sa prihováram mužskému pohlaviu). Mrzí ma, že Vášmu dôslednému postrehu, ušla jedna krátka vetička na konci prvého odseku "Pre mnohých z protestu či hnevu, viacerých z presvedčenia a pár dokonca z recesie." keď už teda spomínate "absenciu dôvodov, ktoré viedli voličov dať Kotlebovej strane hlas vo voľbách". A áno, máte pravdu, tejto téme blog venovaný nebol, preto mu ani nebol venovaný väčší priestor. Ak sa rozhodnete opustiť rúško sladkej anonymity a rozhodnete sa napr. pod svojim menom začať blogovať, úprimne sa poteším napr. Vašej dôslednej analýze na túto tému... Keď, tak mi ju prosím dajte do pozornosti.

06.10.2016 | Martin Klus

Tak som rád páni liberatarian, catze a Moral Revival (aspoň predpokladám, že ste páni, keďže ste sa neunúvali vyjsť z anonymity), že sa takto v dobrom rozlúčime. Som si istý, že komentáre v rámci vášho mentálneho nastavenia celkom určite viac ocenia iné typy blogerov. Tým sa váš i môj drahocenný čas stane výrazne lepšie využitý. Prajem všetko dobré.

06.10.2016 | libertarian

Pane Klus :
Ak ste sa rozhodol pre verejnu funkciu, a ked ste sa rozhodol pre verejne prístupný a propagandistický blog, tak si zvykajte na negatívne reakcie anonymných ľudí.
A ak svoj blog beriete ako propagandistickú arénu svojich záujmov, zmierte sa aj s ostrejšími reakciami. A ak na SLUŠNÉ negatívne reakcie nedokážete reagovať argumentami, tak má vaša propaganda asi slabé miesta. Mudry človek - a hlavne mudry politik - využije negatívne reakcie na vylepšenie svojich názorov a argumentov.
Váš prístup má všetky črty socialistickej propagandy pred 1989. A socialistickým propagátorom nepomohli ani rušičky Slobodnej európy - na ktoré sa (zatiaľ) ešte bruselskí propagandisti nespoliehajú. Aj keď o blokovaní "nevhodných" webov už vážne uvažujú. Ja som - na rozdiel od vás - prežil ten predošlý socializmus, a poznám jeho slabé miesta. Vy bruseláci kráčate v jeho stopách, a evidentne skončite ako on.
Obávam sa, že vám moje rady nepomôžu, pokial za svojho učiteľa považujete ten srandovný propagandistický web Antipropaganda.

06.10.2016 | Moral Revival

Reakcia hodná malého urazeneho dieťaťa. Trochu zvláštne na formát na aký sa hráte. :-)
Majte sa pekne.

06.10.2016 | Moral Revival

A keď už narazate na iné mentálne nastavenie tak sa priznám, že aj v posledných aj predošlých voľbách som volil SaS. Pevne verím, že nie naposledy.

06.10.2016 | Moral Revival

Po zhliadnutí dnešných správ a komentárov na rtvs je mi jasne za koho Klus kope. Je to nekriticky eurohujer. :-)

07.10.2016 | libertarian

hmm.... a v tom komentári o Kotlebovi to bolo jasne, aj ked iba implicitne napísané. A ked som mu to explicitne povedal formou rečníckych otázok, tak sa nám urazil . Malému chlapčekovi vzali hračku......
Po prúde sa najľahšie pláva.
A už iba zopakujem : Prečo tam Sulík drží takýchto ľudí ?? Lenže takýto tam už asi prevažuju, takže rozpad SaS je na dohľad. Dufam. Nerád by som bol postavený pred dilemu - voliť euroHujersku stranu.

07.10.2016 | Moral Revival

Takíto ľudia prejdú do kiskostrany.

07.10.2016 | libertarian

teda euroHujerskej strany

Myslím, že keby Sulík bol jediným funkcionárom aj členom SaS , tak by vo volbách získal viac ako teraz.

07.10.2016 | @time

U pana poslanca je akesi napadne kuzlo vyrecnosti, velmi pozitivne sebahodnotenie , ziadne vycitky viny voci vlastnym clenom strany ci sebe , dokonca ziadna empatia alebo citlivost na danu temu. Nenasiel som v jeho prispevkoch ani jednu kritickost na konanie ci vyjadrovanie jeho partajnikov. Sebavedomie bez akehokolvek moralneho zazemia ci existujucich skutocnosti , na temu manipulacia , podvadzanie ci klamstva. No neviem kam kraca tato krajina za takejto konstalacie politikov. Niekto nosieva cizmy, bagance , hnedu uniformu ci ciernu, okazalost uniformity dava na vedomie kazdemu. Ved to clovek nemusi podporovat a aj bez atakov ci podobnych prejavov. Ale kolko podarenych politikov sa schovava za oblek s bielou koselou ci cervenou kravatou . No spravanim a konanim priecia aj tych narodnych buditelov v bagancoch, ktorych ludia nevolia z presvedcenia, ale, ako reakciu na spravanie tych v oblekoch s bielou koselou a cervenou kravatou. Darmo, kto nejde s nami ide proti nam. Myslel som si ze je to blog pre vsetkych ale asi pre pana poslanca plati aj tu separacia , tych pravych, tych nasich , no a potom tych druhych.

07.10.2016 | @time

Pred 89 rokom bol system krajov a samotnej BA. A to uz sa v 89 roku hovorilo o rozbujnenej administrative. Najsamprv sa rozbila CSSR bez vole obcanov a potom si sudruhovia este rozdelili teple miesta vo svojich zupach , no a samozrejme majetok vsetkych. Chcel som sa opytat pana poslanca, ci neplanuju rozpredat male okresne mestecka , spravne obce do sukromnych ruk . Ako za cias feudalov.

07.10.2016 | Truhlik999

ci pana, prvy prispevok som posal pred precitanim diskusie a teraz, ked som ju docital, tak normalne nestiham.. SAS by sa jo mala co najskor zbavit, ten clovek len robi hanbu!

07.10.2016 | Truhlik999

jo a inak mili citatelia - pekne ste mu to natreli :))

07.10.2016 | Bjorni

P.Klus má vo voľbách takú šancu ako kanik. Neoliberalista. Ak smer nepostaví Vážneho, skončí rovnako. LSNS to má vyhraté aj bez kampane.

12.10.2016 | Juraj85

Zaujimava diskusia, hlavne temy:
- EU je fasisticke,
- Narod,
- volil som SaS ale uz nebudem
- sklamali ste pan Klus.

Po docitani diskusie som si musel blog precitat znovu lebo som zabudol o com vlastne bol.
Vycitat kandidatovi sebapropagaciu (ktoru som si nevsimol), odvadzat pozornost k temam ktorych sa blog ani len nedokol, vyvolavat otazky.

Sumracna? alebo Hlavne Spravy?

Martin Klus

Martin Klus
  • Počet článkov: 83
  • Priemerná čítanosť: 7711
  • Priemerná diskutovanosť: 24
  • RSS blogu

O blogu

Poslanec NR SR a MsZ Banská Bystrica, tímlíder strany SaS pre zahraničnú politiku a politický systém, politológ, vysokoškolský pedagóg, občiansky aktivista a od roku 2007 aktívny bloger.