Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Juraj Draxler

Retrománia v Čechách

Česko náruživo žije minulosťou. A je to zábavné. A obchodne efektívne.

12.12.2010 | Juraj Draxler

Česká televízia vysiela druhú sériu retroseriálu Vyprávěj o osudoch jednej rodinky za socializmu. A dáva dokumentárny seriál Retrománie.

Ten prvý som nevidel, zato Retromániu si občas pozriem. Je to pekne robené, také milé okienko do minulosti. Neuveriteľne hravé a pritom je tam pomerne veľa technických a historických zaujímavostí.

Nostalgický odkaz majú reklamy na Becherovku alebo Kofolu. Retro tu v Čechách proste fičí. A určite nejde iba o povojnové dekády a iba o Čechov. Koniec-koncov, túžbu po duchu a predmetoch z minulosti v Prahe výrazne živia cudzinci. Český nábytok zo 60. rokov sa v New Yorku predáva za neuveriteľné ceny. A Západniari si do Prahy prichádzajú nakúpiť oblečenie šité v štýle medzivojnových rokov aj bytové doplnky robené v štýle tohto obdobia.

Jeden z najpôsobivejších retroprojektov je pražská reštaurácia Lokál. Strohý štýl prednovembrových hostincov a jedální. Na jedálnom lístku sú len samé hostinské klasiky. A ako dezert sa podávajú napríklad rakvičky. Podlaha je kachličková. Ešte aj káva sa podáva v servise, ktorý vyzerá tak trochu socialisticky. Len je tu veľmi čisto a obsluha je mimoriadne rýchla.

Lokál pritom patrí do skupiny reštaurácií Tomáša Karpíška. Jeho hlavná značka, reštaurácie Ambiente, patria k vyššiemu pražskému štandardu. A len pár metrov od Lokálu je Karpíškova vlajková loď, La Dégustation Bohême Bourgeoise. Je to najluxusnejší pražský podnik. Jedinú frčku od Michelina má v Čechách síce Allegro v hoteli Four Seasons, ale v domácich rebríčkoch ako Maurerův výběr Grand Restaurant alebo v rebríčku týždenníka Euro jednoznačne kraľuje La Dégustation. Ešte som tam nejedol, ale môžem povedať, že napríklad tiramisu v Karpíškovej  Ambiente Brasileiro v pohode strčí do vrecka aj ten najlepší taliansky originál.

A keď už som pri Taliansku... Pred dvoma týždňami som si v rímskom hoteli zapol televíziu. Každú chvíľu tam išla reklama s retro nádychom na kuchynský riad Tescoma. V nostalgicky zahmlených záberoch vidno scénky talianskej rodinky spred polstoročia. Tescoma a odkaz generácií. Talianska tradícia.

Pritom Tescoma je česká (presnejšie, moravská) firma, ktorá existuje od roku 1992.

 

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Hádka viceguvernéra ČNB Hampla s exprezidentom Klausom

Hampl obvinil Klausa z diskusie na krčmovej úrovni, celebritného „ekonóma“ Pavla Kohouta nazval ľudovým liečiteľom –prútikárom.

15.04.2014 | Juraj Draxler | čítanosť: 1413 | 11

Naozaj je Pavol Paška autokrat ukrajinského typu?

Jedna hysterická pseudokauza

23.01.2014 | Juraj Draxler | čítanosť: 2751 | 14

Diskusia (0 reakcií)

Celá diskusia s 0 príspevkami

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Juraj Draxler

Juraj Draxler
  • Počet článkov: 25
  • Priemerná čítanosť: 2282
  • Priemerná diskutovanosť: 18
  • RSS blogu

O blogu

Zaoberám sa strategickou hospodárskou politikou, sociálnou politikou a verejnou správou. Donedávna som pomerne intenzívne vyučoval (od finančnej ekonómie až po európsku hospodársku politiku), dnes sa venujem poradenstvu.

Kalendár sa načítava...