Diskusia

Diskusia (34 reakcií)

  • Úbohý, úbohejší, najúbohejší

    3.2.2012 / slovnik / Reagovať

    Váš článok ma zaujal a hoc nerád, musím priznať, že máte veľkú pravdu.Hoci vaše argumenty alebo pohľady sú tiež miestami dosť povrchné, ale to je znakom doby za posledných 22 rokov. Neviem čo presne Penta vybudovala zákernými sofistikovanými zámermi, ale ani po členky nesahajú rómskej komunite, ktorá nemusela spolupracovať ani so špičkovými odborníkmi na akomkoľvek poli, nemusí sa vzdelávať ani na základnej úrovni, nieto ešte na ktorej koľvek akreditovanej vysokej škole, pardón univerzite, ktorú založili skrachovanci alebo vydedencii pedagogickej praxe. Ja som presvedčený, že Gorila sa vyšetrí a je len otázka času, koho obetuje na 5 rokov basy Penta, koho na 2 – 3 roky SDKÚ a KDH. Výsledkom však nebude žiadna zmena, pretože sa ju nemáme ako naučiť a nikto tento ľud ani tomu neučí. Tu sa učí iba ako kradnúť, kradnúť a kradnúť a ešte držať hubu, držať hubu a držať hubu. Pred pár hodinami vydal nejaký podplatený sudca zákaz vydať knihu o Gorile Tomovi Nicholsonovi!!!!! To sme to dopracovali. Aááá ať žije esesesééér a maršal Malinovskij.

    • Re: Úbohý, úbohejší, najúbohejší

      3.2.2012 / Oskarka / Reagovať

      Tom Nicholsom by mal svoju knihu vydať samizdatom – podobnosť s komunistami nie náhodná…..

  • clanok za precitanie

    3.2.2012 / manutara / Reagovať

    zdravim, konecne prvy triezvy clanok na aktualne udalosti, plne suhlasim s autorom…

  • Ja by som nebol až taký skeptický

    3.2.2012 / grgo / Reagovať

    V prvom rade sa aj na Slovensku objavujú konečne alternatívne hlasy voči ideológii práve tých think-tankov. Ešte pred dvomi-tromi rokmi ste si mohli čítať posmešné články o oxymoronu “ľavicový intelektuál” apod., dnes sú títo kedysi sebaistí ľudia zrazu oprávnene v defenzíve. Dôvodom je podľa mňa hlavne aktivita nových médií, blogov a sociálnych sietí ktoré prelomili zaužívanú kontrolu nad informáciami ktorou doteraz vládli záujmové skupiny. Pointou však je, že ani mimo Slovenska tomu nebolo inak. Som si istý, že miera zadubenosti a neschopnosť politických aj iných elít konfrontovať svoj vysnívaný svet s realitou raz bude udivovať budúce generácie
    .
    Gorila nemusí nič “podstatné” zmeniť. Ja v to dokonca dúfam. Nepotrebujem aby sa na chrbte Gorily zviezli k moci (mediálnej, parlamentnej, intelektuálnej) nejaké extrémistické myšlienkové prúdy a osoby. Ja viac dúfam v korekciu smeru a v obnovu súčasných elít. V kontexte slovenskej politiky by by som odpoklonkovanie dinosaurov do dôchodku a možno dokonca pár reprezentantov “stredného manažmentu” aj do väzania považoval za veľký úspech a za začiatok procesu premeny a budovania práve tej občianskej spoločnosti. A osobne si myslím, že to je aj odkazom niektorých protestujúcich – my by sme radi volili ľavicové alebo pravicové strany, ale za súčasnej situácii sa to jednoducho nedá.

    • Re: Ja by som nebol až taký skeptický

      5.2.2012 / skorodochodca / Reagovať

      ani ja nie som skeptický. Ku zmenám dôjde, pritom je zrejmé, že nie podľa želania verejnosti.
      Keď bolo Mečiarovo správanie (presúvanie majetku štátu mimo štát) príliš neznesiteľné, občania dali najavo, že im to nevyhovuje. Poverili správou majetku štátu Mikiho s partiou, ktorí robili to isté sofistikovanejšie s glancom férovosti, hoci sme všetci prinajmenšom cítili, že to s férovosť až také OK nie je. A keďže koalície nie sú rodinná idylka, v ktorej ide ľahko ustrážiť ostatných, prišiel na svet spis o “činnosti” súvisiacej s presúvaním majetku štátu mimo štát. Mne to pripadá tak, že sa časť SIS začala hlásiť o podiel z koristi, ktorú im hlavný koristník dať nechcel.
      V prvom rade dôjde ku zmene správania Penty a politikov. Penta už vie, že to nie sú len politici, ktorých potrebuje “spracovať”. Predpokladám, že sa poučili a budú opatrnejší. Neverím, že nebudú mať snahy o presun majetku štátu do svojej “opatery”. Zmenia metódy na utajenejšie a efektívnejšie. A že sa to bude dať potvrdzuje obchodovania s platinou a cukrom.
      A čo zostáva verejnosti? Žiadať zmenu volebného zákona a to v minimálnej miere z jednoobvodového na viacobvodový. Prípadne žiadať kombinovaný systém, kde je možnosť odvolať poslanca – čo v prípade pomerného nie je možné.
      Osobne pochybujem o tom, že politici prestanú skúšať presúvanie majetku štátu mimo neho, že prestanú “brať”, že “podnikatelia”, ktorí sú na ľahký zisk používaním týchto móresov naučení, prestanú tieto cestičky skúšať. A som silne presvedčený, že si nájdu cestičky skrytejšie a rafinovanejšie.
      Veď už len plán “pravice” na jednu informačnú službu … menej účastníkov, menej uší a očí … a vreciek = lacnejší nákup, niečo naznačuje
      Po Gorile bude ešte zaujímavejšie “robiť” politiku.

  • Nemyslím si

    3.2.2012 / Paľo Sibyla / Reagovať

    “Nemyslím si, že sa oficiálne potvrdia podozrenia, že sa za politické služby platilo horibilnými sumami.” Chceš tým, Juraj, povedať, že sa nič nevyšetrí alebo že neveríš, že tie mastné provízie boli realitou? Ak prvé, súhlasím s tebou, ak myslíš to druhé, tak ma zaujíma, prečo si to myslíš.

  • ja si skor myslim

    3.2.2012 / sona08 / Reagovať

    ze ako ste to formuloval, tie veci gradovali, a mozno Gorila, je pre niekoho posledna kvapka. V kazdom rpipade si myslim, ze je to dobra zamienka zacat s celospolocenskou diskusiou “Ako k tomu doslo, a ako tomu branit”. Samozrejme, ultimatne ocakavanie, ze odteraz bude vsetko tip-top nie su namieste. Avsak mohlo by sa zacat aspon s premenou volebneho systemu, ktory, kedze je uz vo svojej podstate viac partokraticky ako demokraticky, moze za vela veci – najma za to, ze ludia stratili moznost realnej volby.

    Co sa tyka protestov, myslim, ze im chyba fokus. Do poziadaviek kladu prilis dlhodobe ciele a je ich vela, pricom keby sa sustredili na jeden – kratkodoby (zmena vol. systemu, dovtedy ziadne volby), tak by to podla mna pomohlo.

    • Re: ja si skor myslim

      3.2.2012 / LPB / Reagovať

      Ano, presne toto ma napadlo! V prvom rade spravodlivý volebný zákon.

  • nazor

    3.2.2012 / motik / Reagovať

    Zatial je demokracia, tak vyjadrim svoj nazor k tomuto clanku. Velke sklamanie. Prave kvoli takymto farizejskym-alibistickym nazorom je to na SK tam kde je…Ak sa kazdy bude posmievat prostetujucim, a nebude sirit informacie o Gorile, tak je jasne , ze ne-internetove obyvatelstvo sa k tomu nedostane a bude apaticke. BTW: ako moze v dnesnej dobe niekto pisat ze letargia nie je skodliva-zla ? Nechapem… Nic to nezmeni, ani politikov ani velkopodnikatelov? vacsiu blbost som este necital :D az sa smejem…ak by to dotycnych nemalo zmenit tak by sa tak museli spravat. Penta sa sprava akoby jej niekto tazko stupil na otlak alebo do oci nasypal sol…kope okolo seba, vyhraza sa , kyda hnus a spinu na kazdeho. Takto sa podla mna nesprava clovek-firma , ktora sa citi nedotknuta aktualnou kauzou ;) :) Nevravim, ze Penta teraz zacne robit moralne a eticky cisty business, ale dotknuta sa urcite citi a jej postoje uz su dokazatelne ovplyvnene kauzou. BTW: zaujalo ma tiez: “Na jednej strane sú domáci podnikatelia, z ktorých mnohí proste musia robiť veci, ktoré sú problematické, lebo inak prežiť nejde.” problematicke veci-> bavime sa o korupcii vysokych uradnikov politikov, o korupcnom spravani? Pretoze takto obvinit poctivych podnikatelov, ktorych je stale drviva vacsina a stale zamestnavaju viac ludi ako firmy namocene do korupcnych skandalov, je kusok silna kava…
    .
    Ku tomu zabudaniu na kauzy a na sustavny tlak na vysetrenie…ak ludia ukazu ze im to nie je lahostajne, ak vyjdu do ulic, tak ten tlak bude pretrvavat a aj politikom to nebude jedno. Pretoze ak to neodsudia a masy sa budu zvacsovat , tak jednoznacne budu hrat proti svojim zaujmom, dostat teple miestecko v parlamente ci vlade… Politik sa bude stale podlizovat volicovi…
    .
    skoda takych negativnych clankov…ich pridanu hodnotu prilis nevidim

  • venovane autorovi blogu

    3.2.2012 / milanll / Reagovať

    V civilizovanych krajinach su xenofobia a rasizmus trestne stihane.
    Negativita a sirenie vlastnej neschopnosti do okolia sice trestne stihane nie su, ale zato su spolocnostou velmi kategoricky odmietane a pohrdane.
    .
    Na Slovensku su xenofobia a rasizmus vseobecne rozsirene a negativita, spolu so sirenim neschopnosti a nemozonosti, ukryte pod plastikom cynizmu, su dokonca modnym prvkom, v slovenskej pseudointelektualnej vrstve.
    .
    Preto navrhujem autorovi iny blog, pod nazvom:
    ,,Preco som kolosalne neschopny a preco nikdy nic nedokazem?”
    Blog by mohol byt pisany v tvare slzy, v pozadi by sa mohol nachadzat srdcervuci obrazok placuceho chlapca a jeho zaver by mohol tvorit videoklip od Annie Lennox – Why.
    .
    Spokojny?
    .
    Ked pritom by stacilo tak malo, prepnut tlacitko vo svojej hlave z permanentneho ,,nie” na trvale ,,ano”.
    A tym padom nahradit vyrazy NEmozem, NEchcem, NEdokazem, NEzaujima, NEviem, NEverim, NEuskutocnim
    za vyrazy mozem, chcem, dokazem, zaujima, viem, verim, uskutocnim.
    .
    Milan Zitnak

    • Re: venovane autorovi blogu

      3.2.2012 / grgo / Reagovať

      Zábavné nájsť v jednom príspevku tieto dve vety
      .
      “Na Slovensku su xenofobia a rasizmus vseobecne rozsirene a negativita, spolu so sirenim neschopnosti a nemozonosti, ukryte pod plastikom cynizmu, su dokonca modnym prvkom, v slovenskej pseudointelektualnej vrstve.”
      .
      A hneď na to: “Preto navrhujem autorovi iny blog, pod nazvom:
      ,,Preco som kolosalne neschopny a preco nikdy nic nedokazem?”
      .
      Celkom som sa na tom pobavil, Milan ďakujem ti za šírenie pozitivity vo forme humoru :)

      • Re: Re: venovane autorovi blogu

        5.2.2012 / milanll / Reagovať

        Rado sa stalo.
        .
        Priznam sa vsak,ze mi unikol tvoj pohlad, ked si napisal, ze je zabavne pouzit v jednom clanku tie dve vety.

    • Re: venovane autorovi blogu

      3.2.2012 / bolsevyk / Reagovať

      s potešením sledujem už dlhšiu dobu Vaše diskusné príspevky. Zatiaľ mali podľa mňa hodnotu stredne veľkého baranieho prdu. Dokonca mám dojem, že v niektorých len tak strieľate od boku a keď niekto Vás upozorni, že sa evidentne vyjadrujete k niečomu čomu nerozumiete len sa otrepete a idete ďalej akoby nič. Podľa všetkých dostupných informacií bojujete za demokraciu a slobodnú spoločnosť niekde zo zahraničia. Takže ste na tom ešte horšie ako Vašek Fľaškovie, ktorý to dělal z hospody “U červeného strejdu”. Toľ vsjo budovateli světlých zítřku.

      • Re: Re: venovane autorovi blogu

        4.2.2012 / manutara / Reagovať

        LOL sam by som to lepsie nenapisal, je dobre sledovat diskusne prispevky od: milnl, oskarka, sonao8…

      • Bolsevyk,

        5.2.2012 / milanll / Reagovať

        v tom pripade si sa uz aj ty zaradil do pomerne pocetnej skupiny ludi, ktora vyhlasuje moje nazory za nezmysly, retardovane poznamky, barani prd(vdaka tebe), schyzofrenicke vyplody, pi*****y a podobne,
        ked navyse tvrdia, ze tieto moje nazory ich absolute nezaujimaju,
        Ale aj tam maju zvlastnu neznamu potrebu, sledovat moje nazory po celom internete a zaroven na ne pravidelne reagovat.
        .
        Ked zistis, cim to je, vtedy pochopis moju aktivitu.
        Ktora sice moze byt vykonavana zo zahranicia, ale ja aspon bojujem.
        Otazka vsak je – preco nebojujete aj vy?
        A preco, naopak, snazite sa vysmievat tym, ktori bojuju a snazia sa nieco zmenit?

        • Re: Bolsevyk,

          6.2.2012 / bolsevyk / Reagovať

          Ak si pod bojom predstavuješ zjesť plný tanier fazule s údeným a čerstvým chlebíkom a následne precvičovať streľbu do záchodovej misy, potom Tvoj boj nie je marný.

  • 3.2.2012 / milanll / Reagovať

    There are those who let it happen,
    there are those who make it happen,
    and there are those, who wonder what happen.
    .
    And there is Slovakia where there are those also so called intellectuals who will just NOT let it happen.

    • Re:

      3.2.2012 / orpet / Reagovať

      Good luck Slovakia! I´m with you!

      • Re: Re:

        5.2.2012 / milanll / Reagovať

        Palec hore.
        United we stand!

  • jediný Sulík je GORILÁM proti srsti

    3.2.2012 / xantipa / Reagovať

    a síce GLOBALIZOVANÝM gorilám, ktoré si vymysleli megapodvod -”Grécke báje o EUROVALOCH”!

    Jediný Sulík zo všetkých EU politikov má ODVAHU a odborne fundovanú KOMPETENCIU na medzinárodnej
    politickej scéne
    týmto nielen gorilám, ale aj hyenam, KVALIFIKOVANE odporovať !!!

    Včera, 2.02.2012 ,bol p.Sulík znovu v nemeckej televízii -ZDF na
    politickej runde u známej nemeckej moderátorky Maybrit Illner,
    ____________________________________________________________
    kde p.Sulík v slovnom súboji statočne hájil záujmy Slovenska proti gorilačiemu predsedovi EU Parlamentu,
    socialistickému
    OPIČIAKOVI a demagógovi M. Schulzovi
    ( vizuálna podobnosť s Ha-Rabínom čiste náhodná:-))

    pozrieť :

    http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitrag/video/1558634/Milliardengrab-Griechenland%253F#/beitrag/video/1558634/Milliardengrab-Griechenland?

    Opakujú to aj v nedeľu o 13.hod na ZDF
    ______________________________________________________________

    Takže, smaozrejme, domáce GORILY dostali pokyn od svojich EU súkmeňovcov, aby nejako, za každú cenu
    politicky znemožnili Sulíka.

    Keďže p. Sulík je čestný a charakterný človek, ťažko na neho niečo nájsť, tak aspoň vyťahujú PRKOTINU,
    story
    s osobným PRIATEĽOM pána GP TRNKU -p.Kočnerom a nafukujú to až smiešne, úboho a trápne:-))

    Ak by žiaden politik nemal nič horšie na svedomí, než je kauza “Kočner”,
    tak by Slovensko malo “Raj na zemi”!!!

    • Re: jediný Sulík je GORILÁM proti srsti

      3.2.2012 / Brain / Reagovať

      Ved on je SASANKA a mimochodom Sulik sa parkrat sam znemoznil. SULIK nie je taky anjelik, ci superman ako sa snazi svojim priaznivcom javit…

      • Re: Re: jediný Sulík je GORILÁM proti srsti

        3.2.2012 / xantipa / Reagovať

        No, musím povedať, že tvoje “relevantné, logické a vecné”
        argumenty
        ma presvedčili. Že mám pravdu !!!

  • 3.2.2012 / HromBlesk / Reagovať

    Zaujímavý názor, najma v svetle ze si Juraj sluzil a rad si zenuzival poziciu u privatizera Totha. preco si to robil Mas moralku??? Nesmrdeli Ti vtedy peniaze???Dnes analyzujes vtedy si bral….

  • Pán Draxler ty kde žiješ?

    3.2.2012 / orpet / Reagovať

    Pán Draxler je evidentne “socialistická štruktúra”, ktorá predpokladá že ľudia “musia” veriť bludom čo tu narozprával a nie vlastným očiam. Pán Draxler! Otvor si okno a pozeraj sa! Ty vidíš len svet ako ti Penta namaľovala. Zrovna dnes napíšeš že ľudia Gorilu ani nesledujú! No to je asi vtip hahahaha

  • Autorko, to si nemal prezradiť o sebe, vraj.....

    3.2.2012 / xantipa / Reagovať

    ” Som konzultantom bruselského Centra pre európske politické štúdie…”

    Aspoň vieme,
    prečo
    je bruselská politika taká NAIVNE-INFANTILNÁ, nehovoriac o jej
    “ohromujúcom”
    ekonomickom dopade v celej EU !!!

    Nuž, bude to ležať zjavne nie len na GYPSOVÝCH HLAVÁCH
    EU -Mafia uradníkov,
    ale
    ako vidieť, aj na ich “KONZULTANTOCH” :-) )

  • tento článok napísal cynický ...

    4.2.2012 / ewcub / Reagovať

    ani sa mi nechce k tomu niečo dodávať…

  • 4.2.2012 / Beliadr / Reagovať

    Rád by som vedel aké riešenia navrhuje autor článku, keď už tak všetkému najlepšie rozumie.

  • Keby som verila

    4.2.2012 / jadika / Reagovať

    autorovi. Nebolo by prečo žiť. Nádej zomiera posledná. Slovensko nutne potrebuje zmenu.

  • 4.2.2012 / b0b / Reagovať

    podla autora je zrejme alternativa k protestom .. nerobit nic.
    tiez si nerobim nejake velke iluzie , ale vsetko ma svoj vyvoj. uz le to ,ze na Slovensku sa vobec nejake protesty uskutocnili je dost postatna zmena

  • za každú cenu sa vyjadrovať ku všetkému

    5.2.2012 / diskusie.tumblr.com / Reagovať

    nie je to náhodou psychologicky vykompenzovaný sen: “môžem mať každú na ktorú ukážem” ??? = “ak aj nie, budem sa vyjadrovať ku všetkému aj k tomu čo sa ma netýka, len aby som dokázal svoju intelektuálsku nadradenosť” ?
    osobitne trápne vyznieva tvrdenie na záver:
    “myslenie mládeže, ktorá sa cíti neskorumpovaná proste vďaka svojej servilnosti voči niečomu, čo reprezentujú moderné, veľké lesklé budovy.” – takže ten “bruselský think tank” asi sídlil v nejakom zakrpatenm kamrlíku, že autor závidí mládeži prácu v moderných outsorcingových centrách? :D DD
    alebo žeby autor dokazoval opäť svoju intelektuálnu výšku???

    celé to vyznieva trápne, ako: zabudnite, že sa niečo vyšetrí alebo zmení, naši megazbohatlíci si môžu kúpiť každú šlapku na ktorú ukážu, aj vás… :D DD takže to celé vyznieva trochu úboho,

    ešte by ma zaujímalo, ako autorova práca v “think tanku” prospela k tvorbe aspoň jedného pracovného miesta…
    aha, pardon, to asi nebolo cielom toho slávneho “think tanku”
    tak inak, ako autor prispel k rozvoju občianskej spoločnosti u nás?
    aha, tak zas nič, z bruselu sa asi ľahšie píše o táraninkách namiesto skutočnej reálnej práce s výsledkami…
    (nielen publikovaním táranín rozpísaných na 50 strán, vrátane 10 strán priblblých pie chartov) …
    tak nič, aspoň sme sa vypísali… a teraz mi za to milí biznismeni zaplaťte, keď tak radi investujete do “think tankov” :D DD – ako krásne som sa vás zatal a všetkým ukázal aké nezmyslené je myslieť u vás o nejakej trestnoprávnej zodpovednosti … ale takéto implikácie sú už skôr smutné :(

  • Ospravedlnenie sa autorovi tohto blogu.

    5.2.2012 / milanll / Reagovať

    Pozrel som si jeho ostatne blogy a prisiel som na to, ze som mu velmi krivdil, ked som ho oznacil za neschopneho a nemozneho, ktory preto brani tejto aktivite.
    Za toto, sa mu este raz ospravedlnujem.
    .
    Po prezreti tych jeho blogov, sa skor domnievam, ze mu ide najma o cistu zavist, nenavist a povysovanie sa.
    .
    Zije v Cechach a ako mnozstvo immigrantov, ktorych som stretol, on jednoducho nechce, aby sa Slovaci mali dobre, alebo dokonca lepsie, ako on sam.
    .
    Je to sice smutne, ale v pripade imigrantov, ide o pomerne rozsireny jav.

  • Najmä to hodnotenie spoločnosti

    5.2.2012 / urminsky / Reagovať

    je zaujímavé. Nesúhlasím so všetkým, ale dal by som si s Vami pivko. 607 937 087….pozývam.

  • súhlas s autorom

    6.2.2012 / Ratataplán / Reagovať

    musím vyjadriť moje súhlasné stanovisko s autorom blogu, ktorý má normálny úsudok a využíva svoj mozog aj na premýšľanie a rozmýšľanie. Gorila,,,:-))) hra pre menej zdatných zaslepených jedincov, ktorý by poľahky uverili i Leninskému štýlu práce v agrosektore a elektrizácii krajiny. Mám pocit že Gorilla vzrušuje najmä naivitu.
    Plný súhlas s blogom.!!!!

  • Gorila ma vzrušuje

    7.2.2012 / oleander / Reagovať

    S článkom ako celkom nesúhlasím, i keď niektoré jeho body sú pravdivé. Je napísaný alibistickým spôsobom, premúdrelými akademicko-kvetnatými súvetiami, aby nás autor ohúril svojim žiarivým intelektom. Celá pointa ale spočíva v tom, že iba podrýva úprimné (aj keď ťarbavé) snahy hŕstky nadšencov (ku ktorým sa pridávajú tisíce) o zmenu. Tak si poďme všetci nájsť teplý flek v Prahe alebo Bruseli a odtiaľ budeme svojimi pestovanými ručičkami klepotať do klávesníc a kritizovať niečo, čo sme my neboli schopní začať a nielen to, ani sa len zúčastniť. Kritizuje sa veľmi ľahko.

    Gorila je vnímaná ako hra dvoch táborov? Nič nezmení v podnikateľskej sfére? Nevytvorí sa žiadny tlak? Aha, tak keď na vytvorenie tlaku potrebujeme „štruktúrovanú občiansku spoločnosť popretkávanú morálnymi a intelektuálnymi autoritami“, prečo sa taká autorita ako je autor nepridá a nedá celému tomuto chaosu štruktúru? Prečo nepodporí tieto snahy. Medzitým si ja, ako mnohí iní demonštranti len „odskočím“ od mojej stoličky v pobočke medzinárodnej korporácie a pôjdem si veselo zadupkať v mraze mínus 15 pred parlament. Aspoň mám pocit, že vyjadrujem svoj nesúhlas. Že mi to nie je jedno.

    Penta? Naozaj by mali môj rešpekt (určite nie závisť), ak by k tým peniazom prišli šikovnosťou. V podnikaní je hranica medzi etickým a neetickým konaním často veľmi tenká, ale tu ide o priamočiare kradnutie a manipuláciu. A nie v súkromnom sektore, ale priamo z mojich peňazí. Áno, ja ich považujem za moje peniaze, mojich takmer 50% platu, ktoré každý mesiac platím. A prečo? Arogancia nenažraných prehnitých pseudopodnikateľov a politikov je nekonečná.

    Takže autorovi menej vadí chudáčik astrológ, ktorý možno obral zopár ľudí o niekoľko stovák (aj to kvôli ich naivite), ako miliardár ktorý obral tisíce o miliardy? Hm, interesantné.

    V konečnom dôsledku teda Penta za nič nemôže, pretože len robí to čo musí. Naozaj to majú „ťažké“. A preto si radšej povedzme, že to všetko nemá význam, navarme si v tejto treskúcej zime teplý čajík a poďme písať o tom, ako sa to všetko vlastne nedá a gorila nás v žiadnom prípade nevzrušuje.