Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Hana Petríková

Zabudnutí učitelia

Ak sa podpora študentov firmám nevypláca, treba to skúsiť inak

13.01.2012 | KKaattkkaa

Keď sa firmy rozhodnú pomáhať slovenskému školstvu, stredobodom ich záujmu sú študenti. Je to prirodzené, lebo napriek všetkým frázam o spoločenskej zodpovednosti, to robia zo zištných biznisových dôvodov. Napríklad na to, aby si vychovali budúcich používateľov, zákazníkov alebo zamestnancov. Preto niektorí vysokoškoláci dostávajú počítače, ktoré si môžu neskôr ponechať alebo výhodne odkúpiť, alebo im k diplomovým prácam dávajú licencie na drahý softvér, literatúru aj konzultanta. A tých najlepších odmenia atraktívnou cestou na zahraničnú konferenciu, stáž či súťaž.

Aj v našej firme mnohé z týchto vecí robíme, máme dokonca dedikovaného človeka, ktorý sa stará o akademický program, no po niekoľkých rokoch sme si priznali, že nevidíme očakávaný pokrok a že s výsledkami nie sme spokojní. Keď sme rozmýšľali nad dôvodmi, napadlo nám, či sme rozmýšľali správne, keď sme sa venovali výhradne študentom.

Čo ak sú dôležitejší alebo minimálne rovnako dôležití aj učitelia, ktorým často vyčítame, že sú odtrhnutí od reality, ale nikto  im nepomáha, aby potrebné súvislosti našli? Hoci je to ťažké zmerať, nemalo by jedno euro investované do učiteľa pre firmy vyššiu návratnosť, ako euro investované do žiaka? Neplatí, že čo firma nenaučí učiteľa, to on nenaučí žiaka?

Samozrejme, niekto môže argumentovať, že učitelia sa rozvíjať nechcú, že sú pohodlní a nevadí im, ak nemajú šajnu o  skutočnom firemnom živote a ak neprinášajú študentom niečo navyše. Niektorí takí určite sú, ale pre iných je skôr problém  nedostatok kontaktov alebo rozmýšľanie v zabehaných koľajach a úzkoprsé videnie sveta.

Dobrý príklad je môj známy – manažér, ktorý kedysi riadil vo veľkej banke riziká a neskôr sa (celkom netypicky) rozhodol  prejsť z bankovníctva do školstva. Na rozdiel od väčšiny svojich dnešných kolegov, nemá problém vybaviť si granty,  sprostredkovať študentom prax a stáže v bankách s potenciálom budúceho zamestnania a dokonca ani získať dostatok  záujemcov pre svoj zdanlivo náročný predmet, lebo ho vie nazvať a odprezentovať tak, že sa ho študenti hneď nezľaknú.

Školenia, literatúra, podpora rôznych súťaží pre učiteľov, pomoc s prednáškami, sprostredkovanie spolupráce s inými  firmami či školami, to je len niekoľko foriem podpory, ktoré by firmy mohli nasmerovať k profesorským zborom. Nedám ruku do ohňa za to, že účinok bude väčší, ako keby dávali všetko iba študentom. Ale na základe našej doterajšej spolupráce s  pedagógmi viem, že kto sa pre túto cestu rozhodne, dočká sa oveľa väčšej vďačnosti, ako sa mu kedykoľvek dostalo z radov študentov. A možno je práve táto pomoc najúčinnejší spôsob, ako môžu firmy podporiť slovenské školstvo. Napokon, všetci vieme, že hladného nasýtime, ak mu dáme najesť, ale najviac mu pomôžeme ak ho naučíme, ako si potravu zaobstará sám.

 

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 10 Diskusia

Chcem viac reklamy. Ale nie hocijakej

Firmy nás listovými ponukami, emailami či esemeskami nezahlcujú

12.09.2012 | KKaattkkaa | čítanosť: 920 | 8

Kedy nastáva smrť marketéra

V marketingu zúfalo málo experimentujeme a to nás pripravuje o vyššie tržby, aj o veľa prekvapení

20.06.2012 | KKaattkkaa | čítanosť: 2926 | 11

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 10 Diskusia

Hana Petríková

Hana Petríková
  • Počet článkov: 14
  • Priemerná čítanosť: 2245
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Hana Kvartová (rod. Petríková) - riaditeľka slovenskej pobočky softvérovej firmy, odborníčka na CRM a biznis konzultantka.

Kalendár sa načítava...