Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Hana Petríková

Nižšie ceny, nižšie dane

Nikto nevidí a málokto si uvedomuje, že kvôli podvodníkom všetci platíme viac

28.06.2011 | KKaattkkaa

Minulý mesiac sme zverejnili výsledky prieskumu, ktorý sme si dali urobiť v agentúre GfK. Témou boli podvody. Chceli sme vedieť, ako ich Slováci vnímajú, v čom podvádzajú najviac, čo vôbec za podvod považujú a čo nie, aj ako vnímajú firmy, ktoré proti podvodom niečo robia.

výsledkov vyplynulo, že drvivá väčšina z nás, ak na to má príležitosť, určite alebo pravdepodobne podvádza a 85 percent Slovákov sa už vo svojom okolí stretlo aspoň s jedným podvodom. Stručne povedané, nerobí nám problém klamať daňové úrady, banky, verejné aj komerčné poisťovne a niekedy to ani nevnímame negatívne (takmer štvrtina Slovákov nevidí nič zlé na tom znižovať si daňový základ zháňaním rôznych bločkov a potvrdení).

Možno je to tým, že podvody sú u nás také rozšírené na všetkých úrovniach – od najvyššej politiky, až po lekárske ordinácie. A ako je známe, správanie je nákazlivé. Ale myslím, že tolerancia k podvodom je u nás taká vysoká aj preto, lebo si často ani neuvedomujeme, že ide o podvod. Máme pocit, že čím je inštitúcia bohatšia, tým máme väčšie právo chcieť časť jej bohatstva pre seba.

Ukradnúť peniaze či kreditku konkrétnemu človeku je neprijateľné. Ale uviesť napríklad do žiadosti o úver zámerne vyšší príjem, vymyslieť si poistnú udalosť, alebo dokladovať súkromný výdavok ako daňový náklad? Žiadny problém, veď neškoduje nikto konkrétny.

Nikto nevidí – a málokto si uvedomuje – že banky straty z podvodov rozpustia v poplatkoch, poisťovne vo vyšších sadzbách a štát vo vyšších daniach. Všetci platíme viac, ak niektorí z nás podvádzajú. Zamedziť podvodom znamená teda získať priestor na nižšie ceny a nižšie dane. Preto ma veľmi potešilo, že nielen banky a poisťovne, ale aj verejné inštitúcie na Slovensku už pochopili, že boj proti podvodníkom nemusí byť len márnym bojom s veternými mlynmi. Vďaka sofistikovanej analýze dát, ktorá pomáha odhaľovať na prvý pohľad neviditeľné vzťahy a prepojenia, to budú mať podvodníci čoraz ťažšie. Chcem veriť, že sa podarí nastaviť aj legislatívne prostredie tak, aby boli odhalení podvodníci náležite potrestaní. Držím palce všetkým bojovníkom proti podvodom!

 

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 16 Diskusia

Chcem viac reklamy. Ale nie hocijakej

Firmy nás listovými ponukami, emailami či esemeskami nezahlcujú

12.09.2012 | KKaattkkaa | čítanosť: 914 | 8

Kedy nastáva smrť marketéra

V marketingu zúfalo málo experimentujeme a to nás pripravuje o vyššie tržby, aj o veľa prekvapení

20.06.2012 | KKaattkkaa | čítanosť: 2926 | 11

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 16 Diskusia

Hana Petríková

Hana Petríková
  • Počet článkov: 14
  • Priemerná čítanosť: 2243
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Hana Kvartová (rod. Petríková) - riaditeľka slovenskej pobočky softvérovej firmy, odborníčka na CRM a biznis konzultantka.

Kalendár sa načítava...