Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Hana Petríková

Nezneužité dáta zo sociálnych sietí

Najväčší poklad sociálnych sietí marketéri ešte neodkryli

13.07.2011 | KKaattkkaa

Sociálne siete sú neskutočný hit. Na Facebooku bolo začiatkom tohto roka vyše 1,6 milióna Slovákov a ľudia po celom svete posielajú denne 200 miliónov tweetov, čím by zaplnili asi desať milión stranovú knihu.

Nikdy v histórii ľudstva netvorili ľudia denne toľko dát, ako dnes na sociálnych sieťach. Nikdy sme neboli takí paranoidní a nebáli sa, že tým otvárame okno do svojho súkromia a že informácie o nás niekto zneužije tak, ako sa bojíme dnes.

Pravda, firmy nikdy nemali takú príležitosť zistiť, čo si o nich v skutočnosti myslíme, ale nikdy nemali ani takú príležitosť zapojiť sa do diskusie a ovplyvniť to, ako vnímame ich produkty, služby či značku. Mnohé firmy si samozrejme túto príležitosť všimli, väčšina z nich však ešte neprišla na to, ako sa, obrazne povedané, v biblickej záplave dát neutopiť.

Väčšina z nás si mylne myslí, že sú to poznámky o tom, čo jeme, čo práve robíme, kde sme, alebo čo sa nám práve (ne)podarilo, ktoré by mali zaujímať firmy najviac. A myslia si to aj mnohí manažéri.

Analýza obsahu samozrejme môže byť užitočná, napríklad ako včasné varovanie pred blížiacou sa krízou. Ale ak chce napríklad banka, poisťovňa či telco firma začať využívať dáta zo sociálnych sietí v marketingu, stačí keď si začne všímať, ako sa jej „priatelia“ vo virtuálnom svete správajú. Zo stiahnutých dát sa dá poľahky vyčítať, nakoľko je daný človek aktívny – čiže ako často zverejňuje príspevky či fotky, ako sa zapája do diskusií, ako komentuje, koľko má priateľov a iné veci.

Segmentácia používateľov podľa toho, akí sú na sociálnych sieťach aktívni (dá sa urobiť hoci aj v Exceli) firme prezradí, kto sú ľudia s najväčším vplyvom, takzvaní influenceri a ktorí len sledujú dianie okolo seba. Takže ak chce svojich zákazníkov ovplyvniť, nemusí ich otravovať všetkých – stačí keď sa zameria iba na tých, ktorí jej odkaz odovzdajú ďalej.

Väčšina firiem, ak nerátam známe značky rýchloobrátkových tovarov, ktoré občas prídu napríklad so zaujímavou hrou na posilnenie brandu, končí u nás pôsobenie v sociálnych sieťach zriadením konta na Facebooku. Tá najväčšia hodnota pre firemný, ale napríklad aj politický marketing, sa však skrýva v dátach a niekedy v budúcnosti možno aj v prepojení dát zo sociálnych sietí s tými, ktoré má firma o svojich klientoch. To ale u nás ešte chvíľu potrvá.

 

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Chcem viac reklamy. Ale nie hocijakej

Firmy nás listovými ponukami, emailami či esemeskami nezahlcujú

12.09.2012 | KKaattkkaa | čítanosť: 910 | 8

Kedy nastáva smrť marketéra

V marketingu zúfalo málo experimentujeme a to nás pripravuje o vyššie tržby, aj o veľa prekvapení

20.06.2012 | KKaattkkaa | čítanosť: 2922 | 11

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Hana Petríková

Hana Petríková
  • Počet článkov: 14
  • Priemerná čítanosť: 2240
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Hana Kvartová (rod. Petríková) - riaditeľka slovenskej pobočky softvérovej firmy, odborníčka na CRM a biznis konzultantka.

Kalendár sa načítava...